I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Min irritation över CDON

Övrigt - Blandat

   

2008-01-02 21:06

Min irritation över CDON

Japp, återigen är jag bitter på dess e-shops. Nog för att det var skönt att få hem mina artiklar före jul, och slippa julstressen och trängseln. Men... Då gäller det de artiklar man faktist får hem ...

CDON har ett stort utbud. Jag hittade dels en Moder Jords Massiva jag inte ens lyckats ladda ner. Nice tänker jag, samt en present jag tänkte skicka iväg till utlandet. Det var 3 veckor sedan. Nog sent innan jul, men nu börjar det bli rätt sent öht.

Jag tänkte då att jag skulle ringa deras kundtjänst, be dem plocka bort min beställning, eller åtminstonde delvis. Men icke ... Det står bara på deras sida: "Vill du veta varför du inte kan ringa CDON? -- Det är BÄTTRE för DIG som KONSUMENT med e-mail".

Jag kanske inte kan se någonting, men please, deras e-mail var för mig rätt gömd (nu får ni gärna gå in och hitta den åt mig på någon sekund) men jag lyckades inte. Därmed fyllde jag i något formulär om "hur vi ska förbättra CDON" och uttryckte mig där istället.

Jag fick dessutom ett mail där de "ursäktade förseningen" efter två veckor (3-6 dagar stod det på deras site att skivorna skulle komma). När jag tittar på den mailadressen går den till någon "noreply"-address och ja....

Ett allmänt hat har börjat gro i mig. Jag tycker inte de hållt sin del av avtalet vi slutit, jag vill enkelt kunna gå in och avbryta beställningen, men det går givetvis inte. Sedan kontakten då? Den är för mig obefintlig, om inte mitt "förbättringsformulär" läses (men med tanke på alla "förslagslådor" som öppnas en gång vart 8 år så känns det rätt befängt).

Jäkligt unket CDON. Men visst har man ju hört om alla firmor som skär ner på sin support, har någon stackars icke-utbildad praktikant stående i något lager mellan 10:00-12:00 udda onsdagar...

Någon som haft god erfarenhet av CDON/annan e-handel nu i jul?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.