I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Slutat röka

Övrigt - Blandat

Poet

2008-01-05 13:24
Smutsig: Haha jag trodde det inte om mig heller, men jag fick faktiskt tipset här på Whoa, and it helps brother, it helps! :)
At the gates of Eternity...

2008-01-05 13:24
smutsig_slampa; jag whinar jag vet men det här är enda gången jag gör det, kan jag inte få göra det i din tråd?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-05 13:29
det här är en actiontråd. Du kan få whina så länge du ser mig som en morlaiskt högre stående varelse som tar tag i mitt liv.

2008-01-05 15:28
Jag började röka när jag var typ.. 13? och nu, 2½ år senare röker jag inte längre. Jag bara slutade och jag tror att motivation är viktigt. Jag är aldrig röksugen längre och jag tycker till och med att andras rök luktar äckligt.

Om du lyckas hålla dig rökfri i typ en månad och sen skulle testa skulle det antagligen bara kännas som en stor klump i halsen som till och med gör ont (vilket det gör för mig nu) och ja.. då blir man inte så pepp på att ta ett till bloss.

När suget slog till drack jag en kopp te istället, den värsta abstinensen håller inte i sig så länge och när den är över så är den över liksom.

Mina tips är att dricka te eller göra något helt annat när suget slår till, typ rita eller något annat som du tycker är kul och som får dig att fastna i det du gör. Helt plötsligt kommer ett par minuter ha gått och ditt sug är borta.
Funkade för mig:)
vegan power

2008-01-05 15:46
Rökte i ca 5 år, ett paket om dan mer lr mindre de sista åren. Jävligt skönt att ha lagt ner det, har inte rökt på över ett halvår nu. När jag skulle bryta vanan gick jag över till Onico (nikotinsfri snus). På det viset lurade jag mig själv att jag fick mitt nikotinbegär tillfredställt. Efter en vecka eller två sket jag även i Onico (snusläpp är ju som bekant inte så hett) sen var det lugna puckar. Good riddance..

2008-01-05 17:02
Mina tips är att dricka te eller göra något helt annat när suget slår till, typ rita eller något annat som du tycker är kul

Haha. Rita..

Jo.. måste vara fett svårt att sluta röka när man är 15 och smygrökt vid kiosken varje helg.

2008-01-06 13:41

Jag slutade snusa för ett tag sen låg på 15-17 snus per dag och en dosa vid fest ungefär, höll upp med nikotion i typ en månad. Det var jävligt jobbigt, sen tog jag en cigg då och då på någon fest, är fortfarande nöjd eftersom det är mindre och nyttigare än innan. Nu slutade jag med det med, det är jävligt jobbigt. Fast jag bröt nyårslöftet direkt, det kändes rätt bra, men ja nu som sagt ska jag sluta med det också...

http://www.earforcefm.blogspot.com

2008-01-06 16:47
Jag har inte rökt sen igår natt och nu håller jag på att gå sönder, skriker och gormar och jag känner det i hela kroppen. fy fan jag kommer aldrig lyckas sluta
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-06 17:47
jag har hållt mig nu i 6 dagar. men i början så va min röst helt fuckat pågrund av jag inte röka. någon mer som haft det så?

2008-01-06 20:22
Jag måste säga att jag mår riktigt bra. Den här alkoholterapin funkar verkligen, varje gång jag blir sugen på en cigg tar jag en öl. Och eftersom en öl alltid är bättre än en cigg så slipper jag både dåligt humör och allt för svår abstinens.

Det blir ju en del öl... det kan man inte komma ifrån. Men jag väljer att se det som någonting konstruktivt.

2008-01-06 21:26
Ni som gnäller över abstinens...

Det är jobbigt, jag vet, men ni är för unga för att låta er luras av den abstinens ni känner. Ert förhållandevis korta beroende ska inte vara särskilt svårt att bryta. Jag sitter själv med en del abstinens här men det är inte så jävla farligt. Abstinens är positivt, det innebär att man är påväg från beroendet, ju längre man håller ut ju bättre blir det i slutändan. Ger man efter får man bara uppleva det en gång till.
http://www.earforcefm.blogspot.com
Poet

2008-01-06 22:27
ASUL: Word!
At the gates of Eternity...

2008-01-08 23:42
blbäbläblbäÄ!!!
Vi finns i varje hörn

2008-01-10 11:39
smutsig_slampa P23  om du inte vill ha tips ska du ju inte fråga om de, eller hur? Och vad säger att jag bara smygrökte bakom kiosken varje helg? Vad ger dig rätten att säga sådana saker på grund av min ringa ålder? Kul grej.
vegan power

2008-01-10 13:42
f16
min höga ålder ger mig rätt att säga sådana saker

Annars känns det fan grymt. Kom hem till Sverige igen och här finns ju tom. goda tuggummin. Och så är det så pissigt väder så att gå ut och röka i duggregnet är fan det sista jag vill.

Hur går det för er andra?

2008-01-10 18:48
sleepysmile F16    "Jag började röka när jag var typ.. 13? och nu, 2½ år senare röker jag inte längre. Jag bara slutade och jag tror att motivation är viktigt"

2½ år, vad jobbigt du måste ha haft det att sluta, verkligen.
Jag vill ha roligt , inte trevligt

2008-01-10 18:50
gröna, sura äpplen och saltlakrits.
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!

2008-01-10 18:58
En polare slutade snusa såhär: han glömde köpa dosa under dagen, märkte detta på kvällen(orkade inte gå ut och handla).
Blev arg och gick och lade sig... dagen efter frågade han sig själv: "om jag inte snusade igår, varför snusa idag?" Sedan dess har han tagit tuggummi när begäret kickar in... och klarat sig bra

2008-01-10 19:24
ts

kom ihåg att du bara tänker på suget i 20 sekunder. du tänker "faaaan va det hade varit gott med en cigg nu" men inom 20 sekunder har du glömt det och du tänker på någonting annat. även om tanken är återkommande så är det just dem 20 sekunderna man ska ta sig igenom.

2008-01-10 19:38
jag kör på äntligen icke-rökare-metoden och det funkar. och eftersom jag har varit brukare i tolv år måste jag ha mest rätt, eller?
http://www.kommandot.se/wp/
Hangaround

2008-01-10 20:12
jag hade samma löfte och det har gått skitbra. inte ett bloss! jag har kört på att bara fimpa och sluta tvärt, inga om eller men. känns som det enda rätta.
http://matildaberggrens.blogg.se

2008-01-10 20:13
ja och vad jag fattat är att ABSOLUT inte feströka. aldrig ta ett bloss ens
http://www.kommandot.se/wp/

2008-01-10 22:21
fan, jag blir lite pepp av den här tråden..

men jag lider av det klassiska fenomenet omotivation. på många sätt och vis vill jag sluta röka, främst ekonomiska själ faktiskt (kul att man värderar sin ekonomi högre än sin hälsa). Men samtidigt finns det en stor del av mig som inte vill sluta. Jag kommer aldrig klara av att ta en cigg och veta att "den här ciggen är den sista". För upplevelsen av den ciggen kommer aldrig bli så optimal som jag vill att den ska vara..

hmm, fan.. sen skjuter jag gärna på saker också och kommer med dåliga bortförklaringar. "Jag kan inte sluta för just nu är det en stressig period på jobbet" eller "jag ska sluta, snaaart"
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2008-01-11 15:15
Filbunke
Jag funkar på samma sätt. Vad som fick min bägare att rinna över var att min 10-åriga systerson undrade "varför röker du hela tiden?" Jag kännde att jag inte riktigt kunde svara på hans fråga, så då lovade jag honom att jag skulle sluta på nyårsafton. Och nu har jag ju lovat en 10-åring... då kan jag ju inte börja igen.

2008-01-14 02:23
2 veckor motherfuckers!
Can't touch this!

2008-01-14 04:52
Stoppa ner 40spänn (eller hur mycket ciggen nu kostar) i en glasburk för varje dag som du inte röker.
Att se hur pengarna växer i burken när du inte röker kanske hjälper till som motivation?
(ännu bättre om du sparar till något speciellt)
och vem fan är du?

2008-01-14 09:00
Jag är på min 6e dag och jag kör med plåste, ja jag fuskar men fan skulle inte klara det annars.. Jag har tuggummi i munnen hela tiden och klubbor.. skit bra lösning..
Som man bäddar får man ligga ;) Glöm aldrig det!

2008-01-14 09:26
Jag vet inte, det är säkert bara jag, men det är hur lätt som helst att sluta.
Jag har lite dåligt med pengar just nu och har varken råd med snus eller cigg, så förra veckan gick jag måndag-lördag utan snus eller cigg. Inget sug, no nuttin.

Men eftersom jag inte ville sluta röka eller snusa så blossade jag på som fan i igår. Gott.
Nu ska jag ta en vecka ledigt igen.

Har slutat röka en gång förut, sa till mig själv att det är tråkigt. Fimpade ciggen och var sen rökfri  2 år. Lätt som en plätt. Sen började jag igen för att jag ville.

2008-01-14 09:32
Jag har rökt i 11 år och visste att jag var beroende så det skrek om det, men nu när jag slutat så märkte jag att det var värre än jag trodde..
Jag har alrdig mått så här dåligt i mitt liv och fattar inte hur jag har stått ut i 6 dagar..
Så det är inte så lätt för alla..
Som man bäddar får man ligga ;) Glöm aldrig det!

2008-01-16 15:05
Hej hej.. har inte läst tråden, men jag har ett litet tips.. Jag testa ett nytt läkemedel för att sluta röka och det funkade så jävla bra!

Har inte rökt på 7 månader och det har inte varit ett dugg jobbigt..

Läkemedlet heter Champix och det gick under högkostnadsskyddet så de kosta inte så farligt heller..

2008-01-16 16:51
jag har 12 cigg kvar...  ska lätt röka allt ikväll.. för sen blire inget mer... Jag har rökt i snart 8 år... Får väl se om man kanske blir en samhällsfara som Gertrud ;)

2008-01-19 17:59
cigg e bra för magen var dag
Vi finns i varje hörn

2008-01-19 18:16
19 dagar och det blir bara lättare och lättare måste jag säga.

Det ända dryga är att jag gått upp 3 kilo. Men ja.. när jag väl på yoga så ska väl det lösa sig.