Poliser som förstör
Det va ju som sagt lite firande igår/idag, men firandet förstördes ganska snabbt när jag blev tagen av polisen. Eftersom jag är under 20 som dem sa va åldern för alkohol skrev du upp namn etc och ska nu kalla mig till förhör, pga av att jag drack. Det jag blev mest arg på var att bara jag så vitt ja vet va tvungen att skrivas upp, andra som hade dricka i handen blev bara tillsagd att hälla ut den medan jag får rättsliga problem på grund av detta. Jag känner faktiskt kränkt som person och känner mig särbehandlad pga detta. Så frågan är varför? Brukar de kalla till förhör vi sådana tillfällen? Och kan man slippa detta "förhör" om man säger just att man blivit kränkt som jag faktiskt blivit? Ursäktar alla stav/grammatikfel! Ha en god fortsättning Whoa!
http://www.herrbitter.blogg.se/
du kommer kallas för ingenting... bara som vittne, för att få reda på var du har fått tag på alkoholen någonstans blev själv utsatt för detta för några veckor sen, haha
Hände för mig för några veckor sedan. Allt som hände var att dom tog min alkohol samt att jag fick ett brev hem några dagar efter... Inget mer med det sen...
skillz: Är du 18?
Vad är det du vägrar att berätta / Grabben jag ska nog få dig att berätta med hjälp av en stor jävla beretta - Organism 12
ja polisen o väktarna förstörde ju allt man fick vänta 5min på varje station blabnla bla..sthlm snackar vi omk då.gott nytt år på er whoa folk.sorry om de är nått stavfel festen fortsätter
LINJE 19 HUGG DOM
Toastare
2008-01-01 05:41
är det inte ni som förstör för er själva när ni dricker ute när ni är under 20? det är väl bara att köra gott nytt år på en balkong och sen sticka ut..
Jag skyller allt på Emma!
jasså det är till det polisens resurser slösas bort på, fantastiskt. dom blir ju bara effektivare för varje dag som går! fyfan
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Ett brott är ett brott är ett brott.
fy fan.
Stål från Göteborg: http://www.fotolog.com/jahjahknow
hävda att någon som var 20 öppnade burken/flaskan/whatever och du fick smaka så är det inga probs, du får dricka saker köpta på bolaget när du e under 20, så länge någon annan "bjuder" dig, om ja minns rätt :/
norman bates behemot bubba fett alfred bello arthur's detour azazello
Din stackare, du blev så kränkt, vilken sjuk kränkning, hoppas du överlever.
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath A waste of breath the years behind In balance with this life, this death
Papalagi: Ja, det är jag.
Spex: Du har så fel! Ingen får förtära alkohol på allmänna platser oavsett ålder. Du kan hävda hur mkt du vill att den alkoholen inte är din, det kvittar de kommer ändå bara hälla ut den.
Nej, du kommer inte att få några "rättsliga problem" på grund av detta, möjligtvis tar dom in dej och frågar vem du köpte alkoholen men med tanke på hur lite resurser polisen har är det extremt osannolikt. Jag ägnade halva nyårsafton åt att mota bort pundare från min fest och ducka när minderåriga babbar sköt prick med raketer, inget skulle göra mej gladare än en polis i varje gathörn som kunde banka ner pakcet i skorna. Men polisen "förstörde" din nyår alltså? Och nu är du "kränkt"? Herre-fucking-jävlar, ring Josefsson...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
mästerkatten sa det =D
Skåne!
Du är under 20 år och skall således inte ha alkohol med dig ut på stan. End of story.
polisen förstör väl alltid om man blir tagen för något?
fullfjädrad när jag kickat en gås..
inget skulle göra mej gladare än en polis i varje gathörn som kunde banka ner pakcet i skorna Då kan du ju flytta till Kuba
lifeforms > Polisens uppgift är att försvara den privata äganderätten och hindra arbetskraften från att slå ihjäl varandra på fyllan.
mästerkatten vad tusan betyder "babbar" ?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Misery_chick Arab?
Walking the street of dreams
Naizo P19 där ser man. det var ett nytt ord för mig.
Jag är mer inne på BountyBoo's linje. På samma sätt som att även ifall du gillar att röka dödsknark så behöver du fortfarande inte göra det ohämmat i Vitan mitt på sommaren eftersom det är underförstått att Kling och Klang kommer dyka upp. Sedan hade det naturligtvis vart en mer förstörd nyårskväll ifall de fick för sig att du var dyngrak (oavsett ifall du vore det) och du hade fått komma med och fira nyår på tillnyktringen. Förhöret gäller som sagt inte huruvida du har gjort något fel utan snarare om att samla in uppgifter för att få tag i de där kriminella utköparna som förstör ditt liv och tvingar på dig massa alkohol du inte vill ha.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Låt rättvisans män och kvinnor göra sitt och alla kids som låtsas bli orättvist behandlade fortsätta med att rappa "gangstashit" med polarna i pojkrummet.
Tri~ Fixion, Tri~ Fixion
mästerkatten sen sa ja väl inget om att han drack på offentlig plats, utan att han får dricka utan att vara 20 (men över 18 då, borde väl gå osagt, men..) så länge han blir "bjuden". läser du ser du också att jag inte skrev nått om att han inte borde behövt hälla ut det, but hey!
förlåt, d va ju NoWice som skrev, my bad
Ingen fara dom kommer inte kalla dig på förhör för dedär, jag har varit med om en liknande grej och dom sa stöddigt att dom skulle ringa men det gjorde dom inte. Dom bara jiddrar..
Spex: Du får dricka när du vill, du får dock inte vara påverkad på allmänplats om du är under 18 eller om du är över 18 och inte kan ta hand om dig själv. Förklaringen med att "han skulle blivit bjuden" är ju bara löjlig, vem drar ens en sådan förklaring? Måste vara ngn som inte har koll på verkliga livet. Är du under 20 får du inte inneha alkohol av den starkaresorten på allmän plats. Polisen kommer knappast gå igenom din väska såvida du inte går omkring med en systemet kasse när du är tolv, men principen finns där av anledning.
Vilken löjlig grej.. "inget skulle göra mej gladare än en polis i varje gathörn som kunde banka ner pakcet i skorna" "Då kan du ju flytta till Kuba" Eller till New York. Deras modell fungerar ju jättebra.. Svenska polisen har varit där på besök. Det är det vi eftersträvar.
NoWice : har ju inte direkt framkommit att han inte kunde ta hand om sig själv för att han var så full, om du är över 18 får du vara påverkad på allmän plats, om det inte är alldeles för mycket, men du får inte dricka på allmän plats oavsett ålder. Däremot så drack han ju på allmän plats kan man ju förmoda vilket gör att polisen inte har gjort nånting över huvudtaget fel i den här situationen. så hela grejen är löjlig egentligen.
och alla andra som säger att "nej fan, jag var med om nåt liknande för några veckor sen, dom kommer inte ringa, eller så ringer dom och kollar vem som har köpt ut" osv osv, skitsnack hela skiten, bara för att ni har vart med om nåt liknande så kommer inte det här nödvändigtvis sluta lika.
ringer dom in dig på förhör så får du väl dra hela historien som det är, inte direkt så du kommer bli dömd till döden på våldsammast möjliga sätt med omedelbar verkan.
sån jävla skitgrej.
The Hassle
Misery_chick Jag som trodde du var väl förtrogen med mångkulturella uttryck?
Makie P20 Jag råkar veta att vi inte längre utdömer straff för fylleri i Sverige, utan att de polisförhör som eventuellt kommer att hållas (helt hypotetiskt eftersom polisen som sagt har löjligt lite resurser och inte bryr sig ett skit om småbusar som trådskaparen) kommer att handla om vem TS köpte alkoholen av.
mästerkatten : klart som fan det inte handlar om att han ska få nåt straff, det var väl lite det som var min point med mitt inlägg.
The Hassle
polisen är bra att ha...sen att det finns råttor i alla yrkerskårer är ju en annan sak
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!! Maria, många år och mil från här
mästerkatten jo, men vad du "tror" verkar kunna fylla en silo. den hade jag inte hört, kanske är en dialektgrej eller nåt.
"Polisförhöret" blir av, kul att veta vad dem lägger sina resurser på i alla fall.
Haha blir det!? Berätta allt sen då!!
Ska jag göra!
Börja aldrig med andra droger om du tycker det där är att polisen förstör.
njut