I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Våra husdjur

Övrigt - Blandat

2007-12-31 18:33

Våra husdjur

Shit smäller utav helvete överallt nu och varken katt eller hund mår särskilt bra. Jag är inte blödig så de får stå ut, men en liten tanke kan de få.

Tri~ Fixion, Tri~ Fixion

2007-12-31 18:36
Skänk en tanke till min hund som ligger i soffan och sover men hör inga smällar, han är väll döv som tur är :)
Toastare

2007-12-31 18:51
skänker en tanke till min hund som ligger under täcket i sängen och lyssnar på p3.. han sover på två Nozinan.. ska få ny dos vid 23.30 stackaren. Känns inte kul att behöva droga sitt djur..

vi var ute innan och han hann kissa en halv gång.. har bajsat inomhus två gånger idag och skämts jättemycket stackaren. Jag ska ge honom en burk tonfisk sen..
Jag skyller allt på Emma!

2007-12-31 18:54
Mina katter verkar vara rätt chill med fyrverkerier. Är iofs inte hemma nu, men imorse har det smällts en del och då brydde dom sig tji. Får väl ta dom i knät ikväll vid tolvslaget om det behövs. Tur dock att jag bor i ghettot där folk inte har råd med smällare.
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D

2007-12-31 18:54
Jag har en kissemiss, men hon verkar vara oberörd. Första raketen som smäller av (som alltid är lååångt innan nyår) blir hon lite häpen av, sedan tror jag att hon på något vis kopplar bort ljuden och smällarna, och rullar ihop sig och somnar.

2007-12-31 18:55
Skänker en av mina hästar en tanke som står ute i stallet med radion på... Hon blir alltid jätterädd o går omkring i boxen en hel natt.

Är dock glad att min kisse o jag är på semester på landet, o inte kvar i stan där de säkerligen smäller mer än här. Hennes första nyår. Tror iofs inte att hon bryr sig allmänt om smällare eller raketer...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-31 18:56
Nozinan! haha damn, hur får Matte ut sådana:) är det 100 mg eller 25or? Men nog om det, stackars vovsing.

Tri~ Fixion, Tri~ Fixion
Toastare

2007-12-31 19:00
Fårskaller, genom veterinären...är 5mg tabletter..finns ju 25 och 100 också. Men en hund behöver bara 10mg..

-Nisse- Åh ja, min gamla ponny var också helt vettskrämd och svettades floder...
Toastare

2007-12-31 19:02
ja då är mina fulla grannar ute och smäller precis här utanför... men min hund är helt däckad som tur är, för det smällde typ utanför fönstret...

2007-12-31 19:07
whoa, min hund får minsann 25:or. har bara fått en än så länge, om hon ska nånstans så springer hon för att inte säcka ihop, annars är hon helt normal och kontaktbar.

bounty vad väger din?

Toastare

2007-12-31 19:13
Johnny-V8 han väger 9kg... och får två och sen då två igen efter 4 timmar.. för ge högst 6 per dygn...

nu vaknade han till lite och vinglade ut i köket och ser helt groggy ut, fick lite tonfisk..

kanske borde ge han 2 och en halv eftersom han väger mer nu än förra året?
Toastare

2007-12-31 19:14
han vaknade iof av att grannen fick gäster och deras hund stod och skällde här utanför.. men förra året vaknade han inte alls...

2007-12-31 19:21
Man skulle ju kunna tänka sig att folk kunde hålla sig till tolvslaget med smällarna och raketerna.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-31 19:23
man får vara glad om de håller sig inom den här veckan...

Bounty: vet inte om det spelar så stor roll, verkar han avspänd är det väl kanske overkill att ge fler redan nu.

2007-12-31 19:28
Mina katter tycker att det är festligt och intressant med fyrverkerier.

2007-12-31 19:29
Verkar som att katter i regel är lugnare inför fyrverkerier än vad hundar är.
Säger inget mer om den saken, då jag inte vill sparka igång någon jättebeef mellan hund- och kattmänniskor, men det är intressant!
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D

2007-12-31 19:33
Mina katter gömde sig i tvättstugan förra året, men nu verkar de bara likgiltiga. Wieeerd.
- Sarcasm is the lowest form of wit!
- Aha, but its still a form of wit.
- Darn, you got me there.

2007-12-31 19:34
amfetaminpsykos: En av mina två katter gillar den visuella effekten av fyrverkerier, men jag tror inte att de kan länka det visuella med smällarna.
De blir oroliga av ljuden för de fattar inte vart de kommer ifrån.

2007-12-31 19:55
Jag har skickat ut min hund i skärgårn me morsan.. inte för att han e rädd men skönt för honom ändå
my name is xelly smelly
Toastare

2007-12-31 20:16
Johnny-V8, exakt vill inte ge mer än nödvändigt..

2007-12-31 20:39
Sen får man inte glömma "klassiska" tips såsom att leka mycket med djuren och visa att man ger dom uppmärksamhet redan innan helvetet brakar lös.

2007-12-31 20:48
Mina katter bryr sig inte, Strage och Elaine äger.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)
Toastare

2007-12-31 20:52
affe, exakt.. min hund är iof drogad nu och kollar family guy.. han ser heeeelt väck ut me kämpar för att vara vaken.. ska nog lägga mig med honom i sängen om ett tag så han får sova.

2007-12-31 21:50
BountyBoo F27

Jag tycker de borde förbjudas, de där raketerna o smällarna. Iaf sånt som låter. Kan det inte finnas nåt som glittrar vackert på himlen UTAN att låta PEEEEEEEEWIIIIIIT!

Nu lät det visst. Glada nyheter folk, min katt är INTE rädd! Woho!
Toastare

2007-12-31 22:01
här smäller de för fullt... lär bli ett helvete på 12-slaget.. kom på att mamma inte har nått rum där det är tyst... hon har rätt lyhörd lägenhet... hemma brukar vi sitta i badrummet och lyssna på radio.

gav ajax en ny dos nu.. han satt bakom min fotölj och skakade.. tror han har slocknat nu.

2007-12-31 22:11
Smällarna är väl redan förbjudna? Jag tycker vi ska förbjuda småbarn, en av mina katter tycker dom är pest - oberäkneliga och högljudda.

2007-12-31 22:13
amfetaminpsykos X27

Jaha, är dom? Ja, men vi kan ta bebisarna på samma gång. Jag är på.
Toastare

2007-12-31 22:16
jag är också på för bebisar...

smällare är förbjudna sen några år tillbaka.. det borde finnas tysta raketer...

2007-12-31 22:18
Ja, för det är väl dom som låter långt och läskigt? Raketerna alltså?
Toastare

2007-12-31 22:23
jag de låter ju pffffwiiiiiieeeeeeeeeeeeeeeeeee och sen BOOM

2007-12-31 22:27
Glöm inte bort dom som låter pffffwiiiiieeeeeeeeeeeeeeeeeeee och sen KA-BA-POOOOW!
Toastare

2007-12-31 22:38
sen finns det ju pfffwiiiiieeeeew POFF pfffwiiiiieeeeew POFF pfffwiiiiieeeeew POFF pfffwiiiiieeeeew POFF pfffwiiiiieeeeew POFF pfffwiiiiieeeeew POFF

2007-12-31 22:43
Dom borde förbjudas.

2007-12-31 22:48
Nja pfffwiiiiieeeeew POFF pfffwiiiiieeeeew POFF pfffwiiiiieeeeew POFF pfffwiiiiieeeeew POFF pfffwiiiiieeeeew POFF pfffwiiiiieeeeew POFF tycker jag faktiskt är rätt ok att kolla på. Dom enda jag har något emot egentligen är dom asen som får rutorna att skallra, fattar inte varför det måste vara så HÖGT ljud i dom jävlarna, är väl ändå glittret som är main attraction.
Toastare

2007-12-31 22:50
ja, de som smäller som bomber är helt sjuka.. grannarna firade av en sån här precis.. så rutorna skallrade..

2007-12-31 23:17
pfwwwwiiiieeeee OST
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob

2007-12-31 23:25
mina föräldrar sitter hos grannfamilj, där min bästa vän, och barndomskompis bor.
dom vuxna sa "tyzon (som min golden retriver heter) klarar sig. inte bryr han sig om lite smällare"
men eftersom att jag älskar han över allt annat på denna jord och tänker på han dygnet runt så sket jag i allt som har med nyår att göra och gick hit istället, där jag sitter nu. i mitt barndomshem alltså. och han är så jävla skräckslagen. han reagerar inte på tilltal och han sitter bara helt paralyserad och stirrar och fattar ingenting. och varje gång det smäller springer han till dörren eller till fönstret för att kolla vad det är som låter.
 och jag tycvker riktigt synd om han. för hela hans personlighet har försvunnit ikväll och han bara är.  man ser det tillochmed i hans ansikte och på hans min.

ska sitta här tills efter 23 då det börjat lugna sig, och sen ska jag dra vidare på fest.

ursäkta mig. börjar bli lite påverkad :) adios
MoDo - the Heart of hockey!
Toastare

2007-12-31 23:31
ozzyåström, bra gjort av dig! antar att du menar att du drar lite efter 24.. för efter 23 är den redan.

jag fick precis bygga koja till min hund för han vill ligga under fotöljen jag sitter i....

2007-12-31 23:32
är väl ändå glittret som är main attraction.

Ska vi alla dra på oss glitterkostymer och springa omkring o kasta konfetti o skrika: "bort med raketerna, fram med glittret!" ?
Toastare

2007-12-31 23:35
-Nisse- haha jag hade lätt gjort det... om jag får lov att ha en fjärderboa också.. har alltid velat ha det!

2007-12-31 23:39
finns det inga jätteversioner av tysta, fina tomtebloss man kan vifta med?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2007-12-31 23:41
BountyBoo:
jaa precis, menar efter 24. men det beror ju helt och hållet på när det lugnar sig. bor på ett område där det är lugnt 364 dagar om året. men på nyår då jävlar. så vi får se :) jag är då här sålänge han vill att jag ska vara här. kort och gott.
MoDo - the Heart of hockey!

2007-12-31 23:41
BountyBoo F27

Ja lätt. Och du får ha vilken färg på boan du vill också. Bara en sån sak.
Jag ska ha en lila. Eller nej, vit.
Toastare

2007-12-31 23:43
ozzyåström, du är en riktig lillhusse du.

-Nisse- åh åh åh då ska jag ha e cerise... eller nej, en turkos.. eller jo en cerise blir det!

2007-12-31 23:44
mina marsvin tycker inte heller om nyårsafton..

Toastare

2007-12-31 23:46
aw marsvin...de är så söta.. mina marsvin bodde alltid inne på toaletten på nyår.

nu kom jag på att jag inte lagt nått över mitt akvarium hemma.. men de klarar sig nog.

2007-12-31 23:46
BountyBoo F27

Vi skulle vara så grymt snygga!
Nä, nu ska jag snart sova (ja, efter 24 såklart)!
GOTT NYTT ÅR ALLIHOPA!!
Toastare

2007-12-31 23:48
-Nisse- ja, helt sinnes.. så snygga att alla skulle säga "fuck fireworks"

nu smäller grannarna av sina fyrverkerier så nu får jag gömma hund och mig i badrummet...

gott nytt år!

2007-12-31 23:57
Jo misery_chick, det finns typ enmeters tomtebloss. Dom är rät häftiga.
Toastare

2007-12-31 23:58
nu smäller nån här en sån där jag beskrev tidigare tjuuut bom tjuuut bom tjuuut bom..

2008-01-01 05:02
Min hund låg under sängen och darrade men min katt tyckte att fyverketierna var coola så hon satt i förnstret och glodde förvånat :) gulligt