Varför sluta snusa?
ok kostnaden (spec efter årsskiftet) är en stor anledning till att sluta, men om vi bortser ifrån kostnaden vad har ni då för anledning till att sluta? jag kan fan inte göra de, jag älskar att stoppa in en snus vissa gånger (hade kunnat skriva en bok "Snusés man minns" haha) så varför ska man sluta?
BAHA!
Det är riktigt skabbigt.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Slutar man slutar man väl för hälsan inte för priset herregud, jag tänker då inte sluta meckar upp en stor snus, så tuff är jag
Det är ju jättegott
-------Eller!?-------
många slutar ju för att priserna höjs, personligen finns det inget bättre en en snus vid ett par tillfällen om dagen
mhm
ett onödigt behov som du lika väl kan klara dig utan?
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"
afflaf sade det! Dessutom vill man väl vara självständig och inte behöva ha nikotinet vid sin sida dyngnet runt. All slags beroende är fett skabbigt.
Jag slutade för fem veckor sen eller nåt. Slutade för att jag visste att det skulle bli för dyrt, jag har inte råd med snus för 1000:-/månad. Inte just nu i alla fall. Utöver pengarna såg jag ingen anledning att sluta, det är ändå värt det, även om man dör i förtid.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare. Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!
1. Du "tjänar" pengar på att sluta snusa. Det är dyrt som fan i sig och det förstör dina tänder. 2. Du "mår bättre" av att sluta snusa. Blablabla tobak våldtar din kropp. 3. Du blir "fräschare" av att sluta snusa. Det är skabbigt med snus.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
man mår ju bara bra av att ta en snus för att du e beroende av nikotin.... om du itne var beroende skulle du må bra hela tiden:P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
men nu e d dags för en god marlboro
Hur mycket kommer det kosta nästa år?
Would I shit you? You're my favourite turd.
Skulle inte vilja vara utan min eftermaten snus, den är guld! Tror inte jag skulle kunna sluta, tycker om det för mkt.
Ta mig inte seriöst Jag är inte på riktigt
det är inte så skabbigt att snusa?! har iofs alltid en tuggummi påse i fickan. haha
assså leeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen cyckel på köpet repre-fucking-sent!!!!!!!
BAHA!
Det är inte lönt att sluta...man börjar ändå igen inom snar framtid.
Medicc & Patten
Känns somatt jag skulle kunna sluta om jag ville, men ser ingen direkt anledning. Visst priserna höjs, men finns fortfarande snus för under 20-lappen i små affärer, Tallinbåten osv. Snusar hellre billigt än inte alls.
För det är helt meningslöst, det ända som gör att snusen är nice är ditt beroende, lika bra att skippa det och göra något givande de gånger man istället hade stoppat upp en snus, börja sticka tex.
fullfjädrad när jag kickat en gås..
priset har fått mig att övergå mer från ciggaretter till snus. Kör ganska 50/50 nu på vintern för är för kallt att gå ut om kvällarna. Men nej, priset på snus är då inte så farligt tycker jag nu. Dock minns jag när man började på högstadiet och fick en dosa för under tjugan.
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
Jag vet inget värre än tjejer som snusar, dom tycker det är skitspeciellt att dom proppar in en prilla och så springer dom runt och gnäller på att det är en så stor last när dom snusat catch mini dry i tre månader!
Arguing over the internet is like competing in the special olympics; Even if you win, you're still a fucking retard!
Varför man ska sluta snusa? För att efter årsskiftet så höjer dom priserna, för att det inte är så fräscht med snus-gula tänder, det är beroendeframkallande och det skadar hälsan. Men jag snusar endå, fast inte alls mycket. En dosa för mig räcker kanske i två-tre veckor hehe.
Live Hard, Die Young
Åt helvete med statens tobak/alkohol politik! för de första så är de förjävligt att de ska va så DYRT! För de andra stod jag i kö till systemet idag o allt va utplockat! jävla monopol!
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan
50 jävla meter kö för o komma in!
Vad kommer dosan kosta efter skiftet?
Vi är överallt!
5spänn mer o 5 gram mindre
Men snälla, hur kan ni bryr er av en 5:a? Förresten, röka är ju fan så mycket äckligare än att snusa, om man utgår från potionssnus alltså...
MR-J: Bryr man sig inte om sin ekonomi så blir man automatiskt fattig. "Många bäckar små" känner du igen det talesättet?
Du slösar pengar på någonting som skadar din hälsa?
Alla väljer att krydda sina liv på olika sätt, vissa snusar, vissa tar en risk och slänger sig ut från ett stup med en fallskärm, vissa dricker whiskey, vissa röker en cigarr i veckan, vissa äter choklad, vissa äter lunch på mcdonalds, listan kan bli oändlig. Vad man än gör så är det inte alltid bra för hälsan men det spelar ingen roll för det är inte tillräckligt dåligt för att man ska lida utav det. Så vad folk väljer att krydda sin tillvaro med är upp till en själv så länge lasten inte går ut över någon av dina medmänniskor tycker jag.
"1. Du "tjänar" pengar på att sluta snusa." det gör man ju men frågan är om JAG verkligen skulle göra det. jag snusar en dosa på 3 dagar. och det blir 30 kr på 3 dagar. och när jag inte snusade så köpte jag kanske en snickers eller något godis på rasterna men nu när jag snusar så tar jag en prilla istället så för mig har det faktist blivit billigare att snusa. så är det ju inte för alla men för MIG iaf. plus att "den där prillan efter maten" är så härlig så jag har fan ingen lust att sluta :) däremot så finns det inget positivt med att snusa. - 1. man ser ut som en bonde. 2. det är äckligt. (jag menar inte smaken) 3. man får lite abstinens när man är med tjejer (man vill inte stoppa in en prilla när man är med vackra damer om ni vet vad jag menar) haha 4. Man kan får muncanser. 5. djupt hål i tandköttet. 6. tänderna blir gulare efter några år.
Som snus efter maten SOM VÄRLDENS BÄSTA LAG !
Vi finns i varje hörn
Sluta inte snusa! Snus efter maten, snus när man inte kan sova och kollar på boxning på TV4-sport, snus när man är bakfull, snus när man är okoncentrerad på jobbet/skolan, snus när man är ledsen, snus när man är glad. Hur många bitar gör dig glad? dom höjer med 4-5 kronor, jag snusar kanske 4 dosor i veckan, det är 20 kr mer i veckan, 20 kronor, det är mindre än dom där två cheeseburgarna du köper på vägen hem på krogen. Jag tänker inte sluta snusa, jag tänker inte utsätta mig för den smärtan i fyra veckor. :)
huset röd
General Onyx! ;)
Nej jag kommer inte sluta, som
Nick-K sa, om jag inte köper snus så köper jag ju antingen cola eller godis/liknande.
Blir väl annat när jag är vuxen och jobbar.
bla.
jag tror rentav att höjningen på snus är ett långsiktigt sätt för EU att få bort snuset ifrån sverige......vad tror ni?
BAHA!
IDIOT Ja? Vad skulle det annars vara.. höjningen innebär ju att fler och fler slutar snusa och ju mer det höjs desto fler väljer att sluta pga. ekonomin, enklare blir det inte
va?
IDIOT: joo det kan stämma!
Man skulle kunna se höjningen som ett hån mot arbetarklassen då det till 95% är dem som använder tobak. Regeringen vet att de flesta inte slutar snusa utan gladeligen betalar höjning efter höjning eftersom "snuset är ändå inte uppe i dess rätta värde". Nej, jag slängde dosan och har börjat mitt nya liv. Känns inte alls så svårt att sluta nu när man ser hur uttnyttjad man blev som snusare... Dessutom skräms folk till att det ska vara så jävla svårt att sluta, kan detta ha med alla dyra, "effektiva" sluta röka/snusa metoder som ska hjälpa stackars rökaren/snusaren att sluta. Protestera mera och sluta utan hjälpmedel och behåll er stolthet eller fortsätt slava under "nikotinets makt" (och regeringens)...
Det enda som skulle kunna få mig att sluta är att jag inte har råd!
I'm like a black man without his cane!
jo jag har oaf haft tanken att sluta, men samtidigt känns de så att jag vill inte sluta så i runda slängor kan man säga att det är staten som tvingar mig till att sluta opga ekonomin! var iouförsig och köpte snus precis på konsum, grov lös -35:- grow white portion - 34:-....är det verkligen höjning på de? :S
BAHA!
Allt är ett hån mot arbetarklassen, dom jävla asen kan ju styra och ställa lite som dom vill nu, ännu en anledning till att fortsätta även om en dosa kommer gå på 100:- haha
va?
Jag ska lägga av med snuset nu. Kommer bli hårt men jag ska bara sluta cold tukrey. När dosan är slut blir det inget mer =) Känns fruktansvärt, men på samma gång lite spännande! =D
jag har inte planerat att sluta... men skulle jag nu gora det vore det for att det missfargar tanderna och trots att det inte bevisligen orsakar cancer sa ar det ju knappast bra for tandkottet... har inte varit hemma pa ett tag. vad kostar en dosa general portion nu i en vanlig butik?
Jag har inte märkt av nån prisförändring än-
De sinnessjukas historier är de enda värda att lyssna till
statoil har börjat ta smått sviniga 37 kr för en general portion här hemma. ^^ snusar inte lös så har ingen koll på vad det kostar, vågar knappt tänka på det. these days är det fan billigare att röka än att snusa.
www.myspace.com/cedermusik
-Ceder X19 "these days är det fan billigare att röka än att snusa." Ja, men vem vill röka liksom? :S
Live Hard, Die Young
Jaa rpecis, men tänk på att snus räcker längre än vad cigg gör, så frågan är om det verkligen är billigare att röka? svar: nej.
Morgonsnusen och efter maten snusen är tammefan de godaste. Dock är mitt nyårslöfte att sluta.
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"
jag gillar faktist inte när folk har som nyårslöfte att sluta med nått, om jag slutar snusa så ska det tammefan vara för att jag vill och är beredd och inte något jävla nyårslöfte. inget mot dig lacroix tänkte bara säga det när du ändå nämnde det.