I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Konspirationsteori] Vet vi allt om Anna Lindh-mordet?

Övrigt - Blandat

2008-01-03 03:17
cist P22
men två till fem poliser skulle ju absolut kunna utföra något liknande

nu får du ursäkta om jag tappar tålamodet men är du helt jävla vansinnig?! nej, två till fem poliser kan inte trolla bort fakta och sätta dit en oskyldig man för ett ministermord. hur menar du egentligen att det skulle gå till? tror du att utredningen bara sköttes av en handfull personer? att ingen skulle stanna upp och säga "vänta lite nu.."?

att svenska folket på något sett kollektivt skulle tappa förtroendet för polisen och rättsväsendet för att några poliser gör något dumt är ju långt ifrån troligt

"något dumt"? det var väl århundradets överdrift? det är en viss skillnad mellan slarvigt skötta utredningar där all fakta inte kommit fram och att medvetet sätta dit en oskyldig man mot bättre vetande, det måste du väl ändå förstå? jag har aldrig hävdat att svenska folket lever i någon illusion att poliser är ofelbara...

2008-01-03 03:57
Blev bara lite irriterad på IDIOT

Jag är serb, bosnier är inte same shit. dom kanske är shit.
men inte serber. dom är muslimer, vi är ortodocter (kan inte stavningen)
vi har hatat bosnien sne turkarna anföll oss

2008-01-03 05:45
Peter Petrelli..
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*

2008-01-03 17:15
jovana detta skall bland annat ha sagts av anna lindh

Det är inte min uppgift att ha synpunkter på NATOs politiska strategi...
Utrikesminister Anna Lindh på frågan om det vettiga med att bomba Jugoslavien sönder och sammanRapports morgonsändning 990422

Vi ska inte bedöma bombningarnas verkningar nu utan vänta tills efter kriget så att inte Milosevic ska tro att vi är oeniga, vilket bara skulle stärka hans ställning
Utrikesminister Anna LindhRapports morgonsändning 990422

Hela världen är emot Milosevic....
Utrikesminister Anna LindhRapports morgonsändning 990422

Sen tror jag nog inte halva världen och halva serbien inte tycker om Milosevic...
lifeforms > Polisens uppgift är att försvara den privata äganderätten och hindra arbetskraften från att slå ihjäl varandra på fyllan.

2008-01-03 17:17
möjligtvis den ledande eliten i samhällena som är styrda av natos politik
lifeforms > Polisens uppgift är att försvara den privata äganderätten och hindra arbetskraften från att slå ihjäl varandra på fyllan.

2008-01-03 17:36
aa precis och resten diggar honom.. snälla
REJECT THE INDEPENDENCE OF KOSOVO!<br><br>http://www.thepetitionsite.com/takeaction/905791187/sign

2008-01-03 20:19
jovana om du vill veta mer om Milosevic inte bara tro så finns det en bra bok att läsa som heter Dårarnas Korståg av Diana Johnstone

2008-01-03 20:21
Jag tror att hon tog självmord och knöt fast mordvapnet i massvis av ballonger som sedan flög högt högt upp i skyn och landade antingen i finland eller ryssland.

2008-01-03 21:04
Demento P21

det skulle räcka med att en person börjar manipulera utredningen innifrån. och scenariot som jag föreslog att någon skulle haft någon hållhake på Mijajlovic skulle likaså inte kräva hela poliskårens sammarbete.

I rättslig mening borde väl ett överlagt ministermord ses som allvarligare än överlagt mord på en "vanlig" människa. men om svenska folket inte har problem att lita på polisen efter att några av dom hoppat ihjäl Osmo Vallo så varför skulle dom tappa förtroendet efter att några av dom mördade/mörkade mordet på Anna Lindh?

än en gång vill jag påpeka att jag inte tror att polisen har mördat Anna Lindh.

2008-01-03 21:38
industigatan
nej tack
REJECT THE INDEPENDENCE OF KOSOVO!<br><br>http://www.thepetitionsite.com/takeaction/905791187/sign

2008-01-03 21:43
Nu ska jag inte dra alltför stora paralleler mellan Bhutto och Anna Lindh, men vad som är likt är att båda mördades mitt i en valrörelse! Jag känner personligen det är lite för stor slump att en psykiskt sjuk man ska gå bananas på just henne, just då!'

Haha, är du på riktigt? :D
Det går bra nu?
- Det går jävligt bra just nu. - Bingo Rimér

2008-01-03 23:54
jovana nähä och varför inte då då

2008-01-04 00:01
cist P22
du saknar kontakt med verkligheten.

tack för mig.

2008-01-04 00:03
Demento P21

ursäkta? du verkar inte kunna hantera logik.
kan du utveckla ditt svar?

2008-01-04 00:04
industrig

därför?

2008-01-04 00:10
cist P22
DU tror att en utredning i klass med mordet på anna lindh skulle kunna manipuleras av en handfull poliser så till den grad att en oskyldig man får ta fallet utan att någon skulle höja ett ögonbryn eller märka ett skit men det är JAG som inte kan hantera logik? det handlar snarare om att jag börjar ana att du verkar vara så korkad att en fortsatt diskussion vore lika givande som att skrika åt en lyktstolpe...plocka upp ditt jävla huvud ur bongen någon gång per millenieskifte så kanske du får lite klarhet i skallen för omväxlingens skull. för HELVETE.

AND I'M OUT.

2008-01-04 01:07
jovana kan du utveckla dig, är du från serbien?

2008-01-04 01:09
industrigatan

gillar inte böcker. ja jag är från serbien

2008-01-04 15:51
Demento P21

DU tror att en utredning i klass med mordet på anna lindh skulle kunna manipuleras av en handfull poliser så till den grad att en oskyldig man får ta fallet utan att någon skulle höja ett ögonbryn eller märka ett skit men det är JAG som inte kan hantera logik?

Om det nu är manipulerat så är det nog inte direkt kling och klang som ligger bakom det. Så om man ska få någon logik i liknande konspirationsteorier måste man vara villig att förstå att det i så fall handlar om grupper med kontakter och anhängare från topp till tå i samhällspyramiden samt att dom jobbar efter en gömd agenda, hur löjligt det än låter.

"O´pus De´i (latin, 'Guds verk'), katolsk konservativ organisation av lekmän och präster
(...)Organisationen hade ett avsevärt politiskt inflytande i ursprungslandet under den senare delen av Francodiktaturen."
Källa: nationalencyklopedin

Inte för att jag försöker övertyga dig om något liknande för det tror jag inte jag lyckas med, men det där var bara ett exempel på ett någorlunda slutet sällskap som är med och drar i trådarna i ett lands politik.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-04 15:57
Narkimic P21
nu var det ju tyvärr precis det han påstod. naturligtvis kan man spekulera i att det skulle kunna finnas hemliga sällskap som styr vårt samhälle men när det saknas belägg för såna spekulationer blir det ungefär lika givande som att påstå att vår regering kontrolleras av en enhörning i reinfeldtkostym. ingenting är omöjligt, ologiskt och osannolikt däremot...

2008-01-04 16:34
Demento P21

Att det saknas belägg beror ju på vem du frågar. Frågar du mig så finns det belägg, speciellt om man bara ser tillbaka på nazi-tyskland.

"Nazi mystics believed in a historical Thule/Hyperborea as the ancient origin of the Aryan race. The Traditionalist School expositor Rene Guenon believed in the existence of ancient Thule on "initiatic grounds alone". According to its emblem, the Thule Society was founded in 1919. It had close links to the Deutsche Arbeiter Partei (DAP), later the Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei (NSDAP, the Nazi party)." Wikipedia

Eller citat från Woodrow Wilson

"Some of the biggest men in the United States, in the field of commerce
and manufacture are afraid of somebody, are afraid of something.
They know there is a power somewhere so organized, so subtle,
so watchful, so interlocked, so complete, so pervasive
that they better not speak above their breath when
they speak in condemnation of it."

Woodrow Wilson (The New Freedom - 1913)

I can go on forever. Men som sagt, även om jag är övertygad så förstår jag i allra högsta grad att andra inte är det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-04 16:42
Narkimic P21
och inget av det du citerar har någon som helst relevans i den här diskussionen, så till vida du inte anser att thule society återuppstått från dom döda för att sätta dit mijajlovic dvs.

om det är farligt att basera sin verklighetsbild på vad som skrivs i kvällstidningar, vad är det då att basera den på lösryckta citat och spekulationer som man grävt fram på internet?

2008-01-04 17:17
Det har relevans med tanke på att du tidigare avfärdade en tanke om att utredningen om Anna Lind kan ha blivit manipulerad inifrån. Det jag menar är att OM det är manipulerat så ville jag bara väcka en tanke om att det lika gärna kan handla om spelare bakom kulissen och inte nödvändigtvis en godtrogen trafikpolis.

Anledningen till att jag nämnde Thule Society var bara för att lägga fram ett exempel på hur en ockult organisation kan infiltrera styrandet av ett land och dess ordning. Woodrow Wilson citatet är taget ur hans biografi och är inget "lösryckt citat" taget ur tomma luften av en anonym person.

2008-01-07 00:39

2008-01-07 00:42
finns en låt från -96 eller dyl. av ett indieband vars text går: "en fröken lindh är död och detaljerna om mordet är okända för mig, men persson läste grann..."

vart tvungen att lyssa en gång till för att försäkra mig om att jag hörde rätt. lite smått läskigt, sådär.

2008-01-10 16:57
Demento P21

människa!

"DU tror att en utredning i klass med mordet på anna lindh skulle kunna manipuleras av en handfull poliser så till den grad att en oskyldig man får ta fallet"

Hur tror du tillexempel att ett valfusk går till? att alla vallokalsarbetare i hela landet i samtycke mörkar resultatet? allt handlar om att en midre grupp manipulerar någonting för att få det som dom vill.
tillexempel senaste valet i usa, eftersom att majoriteten svarta röstar på demokraterna ville inte republikanerna att dom skulle rösta. så bla såg man till att minska antalet valmaskiner i svarta distrikt där registrerandet av väljare ökat, på så sätt blev det km långa köer som tog hela dagen, vilket gjorde att folk som hade jobb och familjer inte hade möjlighet och röst. och en del hade helt enkelt inte tålamod.

"Nu var det ju tyvärr precis det han påstod."

det enda jag har hävdat var att det oftas går till så att någon/några innifrån manipulerar en utredning, det behöver inte vara ett gäng poliser.

gå ut och skaffa dig lite perspektiv på världen och hur maktförhållanden fungerar innan du börjar resonera som en 12 åring.

2008-01-10 16:58
Narkimic P21

tack för att det finns människor som inte bara ser allt i svartvitt.

2008-01-10 18:18
om vi snackar palme mordet så finns det ganska stora anledningar att utesluta pettersson från den utredningen.. Läs GWs senaste bok som är baserad på palme materialet och arbetet i utredningen.. det släpper in en del ljus över vad som har och inte har hänt
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2008-01-10 21:38
cist P22
jag älskar ditt användande av för diskussionen totalt irrelevanta exempel som någon sorts bekräftelse på det du säger. vilken är denna lilla grupp som skulle ha ett intresse av att sätta ditt m. för mordet på anna lindh? fram till den stund då du kan backa upp dina fantasier med något som är annat än spekulationer som är precis lika gripna ur luften som om jag skulle påstå att göran persson är två dvärgar i en dräkt så tycker jag inte att du ska påstå att någon annan argumenterar som en 12-åring.

12-åringar har förövrigt generellt sett kommit förbi det stadie i livet då man har svårt att skilja på verklighet och fantasi...hur gammal var du nu igen?

jag har aldrig sagt att människor med makt inte kan utnyttja den på dåliga sätt. förstått?

2008-01-10 21:39
tack för att det finns människor som inte bara ser allt i svartvitt.

vilket fullkomligt makalöst idiotiskt synsätt du har. så för att man inte skänker ett totalt ogrundat påstående någon tilltro så ser man världen i svart och vitt? get a grip.

2008-01-10 22:36
får hålla med Demento lite

Det finns ju ett mellanting. Bara för att man inte tror på varenda flippad konspirationsteori betyder det inte att man ser världen i svartvitt.

F.ö har jag jobbat som "vallokalsarbetare"(det heter Valförrättare) i flera år. Även som vice ordf. Att det skulle vara så himla dåligt organiserat i U.S.A, det vet jag inte. I vilket fall som helst så kan det inte jämföras med Sverige. Samma gäller polisutredningar.
Att valförrättarna här skulle försöka "mörklägga" ett valresultat och komma undan med det är ju bara skrattretande. Du har uppenbarligen ingen aning om hur systemet går till när man redovisar resultat och vilka regler det finns för hur varje vallokal ska se ut. Vad gäller valbåsen osv.

Det är ju även lag på att vem som helst kan få vara med och titta på när rösterna räknas i respektive vallokal. Det har iofs bara hänt en gång i mitt disktrikt. Då var det fyra stycken paranoida bönder från sverigedemokraterna som kom dit och tittade skamset på när vi räknade de fåtal röster deras skojparti hade fått.
"I lay chicks like mother goose"

2008-01-12 03:52
Demento P21

att du var naiv visste jag redan men jag trodde faktiskt att du var läskunnig.
i två av inläggen som du svarat på har jag förklarat att jag inte tror att anna lindh mördades av någon annan än Mihajlovic utan enbart lekt med tanken om hur det skulle kunnat gått till om en konspiration var fallet.

"inget jag skulle säga att jag direkt tror inträffat"

"än en gång vill jag påpeka att jag inte tror att polisen har mördat Anna Lindh."

ser ingen anledning till att det inte skulle skett som det sagts.

2008-01-12 04:02
"jag älskar ditt användande av för diskussionen totalt irrelevanta exempel som någon sorts bekräftelse på det du säger"

sen när är en jämförelse med ett verkligt exempel "totalt irrelevant"? jag försökte få dig att förstå anatomin av hur manupilation kan gå till.

2008-01-12 04:04
"jag älskar ditt användande av för diskussionen totalt irrelevanta exempel som någon sorts bekräftelse på det du säger"

sen när är en jämförelse med ett verkligt exempel "totalt irrelevant"? jag försökte få dig att förstå anatomin av hur manupilation kan gå till.

2008-01-12 04:17
MC_Kiprono P22

tänk vad mycket lättare det skulle vara att föra en diskuion om människor faktiskt läste vad den andre skrev innan dom svarade.

"Hur tror du tillexempel att ett valfusk går till? att alla vallokalsarbetare i hela landet i samtycke mörkar resultatet? allt handlar om att en midre grupp manipulerar någonting för att få det som dom vill."

lägg märke till hur jag förklarar att det vore en absurb tanke att alla Valförrättare (som det tydligen heter) skulle gå samman.

Valfusket i usa har varit uppe i rättegång men så vitt jag vet är ingen dömd.

förövrigt har jag aldrig hävdat att det skulle ha skett ett valfusk i sverige.
du kan gå tillbaka och faktiskt läsa mina inlägg i den här tråden, sen så är du hemskt välkommen att kommentera.

2008-01-12 11:21
cist P22
jodå jag är läskunnig, däremot lägger jag inte allt du skriver på minnet. tvärtom försöker jag glömma bort det mesta fortast möjligt :)

jag anser att det du skrev var totalt irrelevant i sammanhanget eftersom det inte är jämförbart. att det finns gemensamma nämnare gör det inte relevant att dra upp en händelse som på i stort sett alla vis skiljer sig från den som tråden handlar om.

2008-01-12 13:47
ni får tro det om ni vill, de e sant, ingen mening för mig att ljuga, men ja blir inte ledsen om ni tror att ja gör det.....

gick i högstadiet med honom ett år. han var psycho redan då, flippa för INGET, ingen våga snacka me han, jag var inte ett dugg förvånad över att det var han. folk tänker för mkt.. hahaa
www.myspace.com/melvinjunkyard

2008-01-12 13:56
är bara tvungen att skriva att ja läste rubriken som "könsoperation" vet inte hur ja fick det till de men men,

hejdå
Sleep is the cousin of death

2008-01-13 19:58
"jag anser att det du skrev var totalt irrelevant i sammanhanget eftersom det inte är jämförbart."

irrelevant hur? du utryckte att det var i praktiken helt omöjligt för en liten grupp människor att manipulera någonting så stort som en mordutredning.

"DU tror att en utredning i klass med mordet på anna lindh skulle kunna manipuleras av en handfull poliser så till den grad att en oskyldig man får ta fallet"

jag gav dig ett exempel på ett verkligt fall där en liten grupp manipulerat någonting mycket större, i syfte av att motbevisa ditt påsående. förstår du nu eller måste jag trycka upp det i pekboksformat?

"jodå jag är läskunnig, däremot lägger jag inte allt du skriver på minnet. tvärtom försöker jag glömma bort det mesta fortast möjligt :)"

och där dödade du diskutionen.
om man inte lyssnar på vad den andre säger (eller i det här fallet skriver) är det ganska svårt att föra en diskution över huvud taget, speciellt om man drar en massa slutsatser och antaganden om vad den andre kan ha sagt. du bevisat att du inte på någon nivå kan hålla en vettig diskution.

2008-01-13 20:10
du utryckte att det var i praktiken helt omöjligt för en liten grupp människor att manipulera någonting så stort som en mordutredning.

ja det är högst osannolikt att en högprofilsutredning som mordet på anna lindh som involverar en jävla massa människor från poliser till journalister och politiker skulle kunna manipuleras i den utsträckning du pratar om. och att eventuellt valfusk har skett i ett helt annat land under helt andra förutsättningar skänker inte dina teorier någon trovärdighet. bevisbördan ligger tyvärr hos dig och du klarar uppenbarligen inte av att presentera något som väcker tvivel vare sig hos mig eller hos de flesta andra.

det jag menade var att jag lever ett liv utanför datorskärmens värld och därför har jag inte vartenda ord du skriver färskt i minnet när jag klickar in i tråden. det kanske är fruktansvärt jobbigt för dig men så är fallet...

2008-01-13 20:16
han stabba juh anna lindh hejvillt,där huggen hade träffat fanns det juh blå märken efter skaftet,dvs snubben tog i hårt och mycket.tyder också på random dåre.
...

2008-01-13 20:41
Demento P21

"bevisbördan ligger tyvärr hos dig och du klarar uppenbarligen inte av att presentera något som väcker tvivel vare sig hos mig eller hos de flesta andra."

jag trodde jag skulle slippa pekboken men du förstår tydligen fortfarande inte att jag aldrig påstått att anna linds mord skulle vara någonting annat än vad som presenterats i media. åter igen försökte jag endast förklara för dig att konspirationer inträffar och när dom inträffar består dom sällan av att alla inblandade, dvs en hel regering, hela poliskåren eller vad det nu kan gälla, utför någonting i samtycke. utan snarare om en mindre grupp människor som utnyttjar kontaker, skapar förrvirring och/eller manipulerar på olika sätt.

"det jag menade var att jag lever ett liv utanför datorskärmens värld och därför har jag inte vartenda ord du skriver färskt i minnet när jag klickar in i tråden. det kanske är fruktansvärt jobbigt för dig men så är fallet..."

nu gör du irrelevante påhopp grundade på ingenting, med tanke på att jag tills nyligen inte ens ägde en dator och den korta tiden jag faktiskt spenderar framför min dator så hade du lika gärna bara kunnat skrivit, ey din mamma luktar fisk kompis. vilket bara tyder på att du inte har någonting att säga till ditt försvar. hålla färskt i minnet? om du svarar på någonting jag skrivit läser du väl ändå det innan? hur var det engentligen med det där med läskunnigheten?

2008-01-13 21:10
aha nej, jag syftade faktiskt inte på att du inte skulle ha ett liv även om det lätt kan tolkas så. var faktiskt inga antydningar om dig inblandade överhuvudtaget i det där stycker, menade precis vad jag skrev.

kan gå med på att jag bitvis missförstått dig, dock kvarstår faktum:

du tror att det är teoretiskt möjligt för 2-5 poliser att sätta dit en oskyldig man för mordet på en svensk utrikesminister. jag tror inte det.

du tror inte att uppdagandet av detta skulle innebära en enorm skandal som drabbar svenska folkets förtroende för polismakten. det tror jag.

jag kan ju uppenbarligen inte övertyga dig om motsatsen, precis som du inte kan göra detsamma för mig. så med risk för att mer av det jag skriver ska tolkas som din-mamma-förolämpningar så sätter jag nog punkt här.

p.s
keep watching the skies.
;)

2008-01-13 22:11
17 oktober 1961 gav polischefen Maurice Papon i Paris poliskåren fria händer att döda algeriska män i Paris förorter. 200 algerier blev mördade av fransk polis den dagen och fransk media rapporterade 2 dödsfall. Maurice Papon blev aldrig åtalad för någonting. Är det någon som kan säga att det här gick rent till? Att det här inte var manipulerat? Sånt där händer även om man inte kan läsa om det i Aftonbladet så sluta fördöma tankar bara för att det inte passar eran verklighet.

2008-01-13 22:25
fotbolls vm 58 spelades inte i sverige
mickelito - en Nalle Puh figur?

2008-01-13 22:41
Narkimic P21
annan tid, annat land, andra förutsättningar. men det låter väldigt intressant (faktiskt) så du får gärna länka till sidor eller tipsa om andra källor som stödjer ditt påstående.

2008-01-13 22:56
eller du skitsamma, jag googlade runt lite på egen hand istället och hittade bl.a detta:
http://en.wikipedia.org/wiki/Paris_massacre_of_1961

maurice papon dömdes alltså för brott mot mänskligheten, alltså blir det ju lite missvisande att påstå att han aldrig blev åtalad för någonting...dessutom känns det som att du framställer det som att dom gav sig ut och letade algerier i förorten när det verkar handla om en grupp demonstranter som mördats. dessutom under en period då frankrike låg i krig mot just algeriet och flertalet poliser mördats av algeriska nationalister. det känns ju ganska viktigt att ta upp bakgrundsfakta till den där typen av händelser. förjävligt är det naturligtvis ändå men du verkar ju vilja vinkla det lite extra...

2008-01-14 01:01
cist

Du jämför en svensk polisutredning med valfusk i U.S.A och säger "allt handlar om att en midre grupp manipulerar någonting för att få det som dom vill". Därmed är det underförstått att du menar att det i båda fallen lika gärna kan inträffa i Sverige. Annars är ju hela din jämförelse totallt irrelevant.

2008-01-14 01:03
Annars är ju hela din jämförelse totallt irrelevant.

vilket jag iofs nämnde

2008-01-14 10:49
Demento P21

Mja asså visst, Frankrike låg under krig med Algeriet men det var inga soldater om dödades, thats the point, då skulle det inte kallats för en massaker. Och ja, Maurice Papon blev åtalad, men inte för massakern, han blev åtalad för att han hade sammarbetat med nazister under andra världskriget.