I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bioreklam

Övrigt - Blandat

2007-12-30 11:47

Bioreklam

Var på bio igår och såg "Leo", huruvida filmen var bra eller inte är ett annat inlägg, en tanke slog mig dock när jag slagit sig ner i stolen och tvingades genomlida 15 minuter av reklam.

Trailers till kommande filmer kan jag förstå och uppskatta men övrig reklam? Jag har ju trots allt betalat 90 kr och förstår inte varför jag skall matas med Mcdonalds reklam och hycklande propaganda från Vattenfall. Får inte SF nog med intäkter från biljetter och popcorn?

Visst, man skall smyga sig in precis när filmen börjar för att undvika skiten men är det inte lite märkligt? Är det fler som reagerat på detta?

Vinstdrivande företag i alla ära men jag blir lite småförbannad...

2007-12-30 11:49
Aah tänkte också på de när ja var på bio.
Blev riktigt lack!

Vi dränks i reklam! Överallt.

2007-12-30 11:51
hehe åk till tex tyskland. minst en halvtimme reklam.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-30 11:52
Jag går på bio ENDAST för att få sen trailers och reklamen,

2007-12-30 11:55
jag kommer dit efter all skit är över. jag blundar när jag ser (spoilers) trailers.

jag vill inte veta ett smack annat än genre, och eventuellt vilka skådisar som är med om några kända, när jag sätter mig o ser en film.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2007-12-30 12:01
jag brukar alltid hinna käka upp allt jag köpt till filmen innan den ens har börjat....det e pga av all reklam...suget hinner bli för stort så man käkar upp allt
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2007-12-30 12:01
Biljettpriserna är redan absurt höga i Sverige, dyrast i världen om jag inte misstar mig, man kanske skall starta en proteströrelse, namninsamlingar osv.

2007-12-30 15:10
Fick svar på varför, dom är extremt beroende av reklamintäkterna för att få det att gå runt.

2007-12-30 15:12
Grejen är att detär konstigt att så många företag väljer bioreklam som en kanal ut, det ger nämligen skitdålig utdelning jämfört med alla andra kanaler!
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se

2007-12-30 15:18
om det behövs för att ett företag ska gå runt så är det ganska lättsamt o genomlida några minuters reklam..har inget probem med det...

i övrigt så hatar jag att folk ska skratta åt reklamer när dom e på bio, när dom aldrig skulle ha gjort det om dom såg samma reklam hemma i soffan.nån mer som märkt det fenomenet`?
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!!

Maria, många år och mil från här

2007-12-30 15:39
bioreklam är äckligt effektivt har jag fått lära mig i skolan faktiskt..

2007-12-30 15:43
chana_masala
vilken skola? har trovärdig statestik på att det faktiskt är precis tvärtom!
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se

2007-12-30 15:45
mediakunskap på gymnasiet, går media..
det är effektivt för att alla sitter och kollar rakt fram och är koncentrerade och inte har massa grejer framför teven som hemma tex. störande ljus, mormor som kutar förbi teven, någon som går och pissar.. du fattar..
bio reklam är dock väldigt dyrt.

2007-12-30 15:47
Åkersberga X0 sant, men folk beter sig konstigt på bio, applåderar när filmen slutat och grejer.
No cake for the impurity!

2007-12-30 15:50
mentalprayer, sånt är väl rätt sällsynt ändå..

2007-12-30 15:52
värt är pretto folk på bio som ska sitta kvar ända tills eftertetxterna är slutrullade och kolla snett på oss som går så fort vi kan..även om det är typ klappjakten vi har sett..
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!!

Maria, många år och mil från här

2007-12-30 15:57
chana_masala: händer fan 8 av 10 ggr när jag bio checkar (höhö)
No cake for the impurity!

2007-12-30 17:22
Ja, fan vad ovärt det är att betala 80-90 spänn för att se en film på bio. På min lokala bio så har det dessutom varit nåt fetvajsing med ljudet eller bilden typ de tre senaste gångerna jag har varit på lika många år

2007-12-30 18:30
Fumez 
så sant. man sitter där med en fet popcorn & 2 läsk.
sen cloetta o grejor

2007-12-31 04:08
Det är ju inte direkt konstigt att bio reklam är effektivt. Alla som sitter där är mer eller mindre tvungna att titta på skiten, sitter man hemma framför tv'n byter man bara kanal eller springer in till köket en sväng.
och vem fan är du?