I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bästa sökmotorn för flygresor.

Övrigt - Blandat

2007-12-29 15:47

Bästa sökmotorn för flygresor.

Kom med era bästa förslag.

When we're good they never remember. When we're bad they never forget.

2007-12-29 15:53
Börja med google. Sen har du säkert ett fint urval.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-29 15:58
Jo men som du kanske vet så finns det ett ganska så stort urval med ganska olika "kvalite".
When we're good they never remember. When we're bad they never forget.

2008-01-04 12:57
Jag brukar söka på flera.
www.kelkoo.se är rätt bra.
Vill du ha sista minuten går du in i www.resia.se sen klickar du på sistaminuten.

www.lastminute.com har rätt bra söktjänster också.

Sen ska vi inte glömma www.rcg.se (står för resecentrumgruppen) som har en hel del reguljärflyg till destinationer du inte vanligtvis skulle åka till. Dom har nog det största utbudet av dom alla!
"You probably told your man about us on his birthday"

2008-01-05 22:52
om du bara ska ha flygstol

www.flygtorget.se

www.gotogate.com
vi är överallt!

2008-01-08 13:08
Bästa enligt mig är www.travelstart.se

enkel och bra...
Förhindra den syndiga onanin
Webmaster

2008-01-08 16:24
http://www.skyscanner.net/

är riktigt bra..
alternativeto.net | whoa.nu | olaj.se | 27kb.se

2008-01-11 09:05
www.supersavertravels.com eller vad den heter. Lägsta pris-garanti. Sen om den efterlevs vet jag inte ;)
Skivsamlare

2008-02-19 14:46
www.wegolo.com är inom europa.
www.statravel.com har förutom flygstolar även olika paket och jordenruntresor osv...

men t.ex. om du kollar på wegolo och hittar ett billigt flyg, så kolla upp va det kostar om du går in på flygbolagets hemsida och söker på samma resa. ibland kan det bli billigare. ibland tvärtom!
"Anpassa er aldrig" som Kaj Husell sa...

2008-02-20 00:17
Jag plöjde runt alla tänkbara flygbiljetts-siter nyligen och lärde mig en del.

Av de rena sökmotorerna fick jag billigast pris på supersavertravels.se som binky nämner. 20 kronor billigare än samma biljett på andra sidor.. ;)

Odenresor.se dök också upp med bra priser, men där var det inte lika klara besked om tillgång och de ville helst att man skulle ringa. Inte lika smidigt.

Men billigast av alla var till slut www.kilroytravels.se då de kunde erbjuda ungdomsbiljetter via ISIC/IYTC-samarbetet (student/ungdoms-kort). På många andra sidor är det vuxenbiljett som gäller om man är över 12. www.statravel.se säljer också ungdomsbiljetter enligt samma samarbete, men i mitt fall vann kilroy.

ISIC/IYTC-korten får man om man är heltidsstudent eller bara ungdom upp till 26 år. Flygbolagen kräver dem för att man ska få ungdomspris och man köper lätt ett i samband med biljettbokningen (kostar 110kr). ISIC-kortet (student) ger mkt rabatter världen över (bla SJ i Sverige) medan IYTC (international youth travallers card) är i princip samma men med mer begränsade rabatter för vemsomhelst upp till 26 år.

Internationellt sett finns statravel världen över och är väldigt inriktade på ungdomar/studenter och har kontor på massa knasiga ställen (om internet är svårtillgänligt). På nätet är skyscanner.net riktigt bra när det gäller flygbolag världen över (de svenska är ju mest anpassade för att nån del av resan går från/till sverige).
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2008-02-22 13:44
mrjet funkar väl också.. 

2008-04-17 20:49
www.luftgropen.se eller .com brukar jag anvanda.. javligt bra!
R.I.P sixten.. <br> #"¤%"%#¤&/&%&(&/()(/(/%¤/¤¤&%#%"¤# " ¤%%<br>

2008-04-17 21:10
flygstolen.se
tut!
Poet

2008-04-17 21:35
varför visas aldrig ryan air i sånadär sökmotorer? skitbilligt med ryan ju
"life's a garden, dig it."

2008-05-03 12:02
har fått fram flest billiga alternativ på prisjakt.se - däremot är den sjukt osmidig och ganska långsam

2008-05-09 01:23
Vad jag märkt är Pricerunner bäst!

Har sökt så billig resa till Costa Rica varje dag i över en vecka nu, kanske 2...Och jag har sökt allt allt allt,och pricerunner krossa allt! prisjakt är skit, pricerunner e shit!

Då söker dom ju genom andra sökmotorer som ska vara "billiga"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-15 21:30
seat24.com
och vem fan är du?

2008-05-16 11:19
Har kommit på att Momondo.se är absolut bäst.

2008-05-16 12:49
NMF

You are wrong!
Pricerunner är still bästa sökmotorn på t.om flygresor! T.ex:

Momondo.se :
Dublin - San José (Costa rica) 19e maj, en resa
5241 SEK

Pricerunner:
4080 kr