I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Cannabis + eye scanner = knas?

Övrigt - Blandat

2007-12-27 15:26

Cannabis + eye scanner = knas?

Okej, ni vet sånna här.. ögonlaserkodlås grejer.. Säg att man röker, får sprängröda ögon och sen försöker öppna en dörr via en sån.

Fungerar det?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-27 15:28
ha ha bäng fråga hur ofta hamnar man i den situationen?

men jag tror inte det skulle vara några problem, scannern läser väl av pupillen och iris inte ögonvitorna?
Mabuhay!

2007-12-27 15:28
vem har ögonlaserkodlås?
No cake for the impurity!

2007-12-27 15:29
_ai kanske är james bond? de vet ju inte vi

2007-12-27 15:33
mmm det är sjukt drygt! rökte en fet igår kväll och kom på att jag lämnat spisen på i mitt hemliga laboratorium...kunde inte ta mig in

2007-12-27 15:34
Daddy-dan
Men pupillen ändras ju också vid rökning. Blir mindre ljuskänslig (right?).. och lasern bygger väl på att den skickar ut en ljussignal som studsar tillbaka?

hm.. har funderat på detta ett tag nu. nån måste veta...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-27 15:37
enda sättet att få reda å det är väl att prova?
Its Tricky!

2007-12-27 15:39
Jag tror inte du någonsin behöver oroa dig för det _ai, sätt dig istället tillbaka i din pundarkvart och somna in i hashruset.

2007-12-27 15:42
På Pentagons top secret avdelning:

"Ok, I smoked... but I did not inhale!!"

2007-12-27 15:47
ai:

vad jag förstått så fungerar din iris som ett fingeravtryck, alltså ändras det inte bara för att ögat påverkats av ljus eller nått annat men kan ha fel
Mabuhay!

2007-12-28 15:56
ai: jag luktar insider heist. :oP
Unionen är namnet, mannen! http://myspace.com/unionen

2007-12-28 23:11
det är därför man alltid har med sig clear eyes... men vet aldrig när det där kan hända.

2007-12-28 23:24
som sagt tidigare,  irisens mönster är unikt för varenda människa, precis som fingeravtryck. Scannern läser av mönstret på iris och bryr sig inte om hur röd och svullen du är.  Därav det starka ljuset du ser från dem,  för att pupillen ska minska och du får en klarare bild av iris.
mama said knock you out

2007-12-28 23:24

Pupiller och ögonvitor ändrar karaktär hela tiden, inte bara vid cannaisrökning. Pupillerna blir större när du befinner dig i svag belysning, när du är rädd, när du anstränger dig etc. Ögonvitorna kan bli mer eller mindre röda beroende på om du har sovit dåligt, om det är mycket damm i luften, om du har för lite järn i blodet. The list goes on.

Det ögondetektorerna gör är att de tar ett "foto" av din iris uppbyggnad, och den ändras lika lite av cannabis som av för lite sömn. På samma sätt har du samma fingeravtryck även om du målar tummen svart.

2007-12-29 14:52
skaffa hänglås

2007-12-29 17:21
de lär ju ha någon smart ide behind it. Annars kan man ju inte öppna labbet när man är alergisk eller har ögoninflammation eller liknande heller.

2007-12-30 04:25
ja med tanke på att pupillerna förstoras dramatiskt efter tillräckligt intag av samtliga psykadelier samt flera andra substanser så låter det ju logiskt att det skulle kunna medföra problem när iris är nästintill obefintlig pga kraftigt expanderade pupiller.
huruvida det slutligen är en logisk slutsats kan jag dock inte mer än spekulera i då jag inte har den blekaste om hur en ögonscanner fungerar i praktiken. men ja det skulle ju kanske krångla till saker..
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2007-12-30 12:43
pusherman: att du orkar