I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lura banken.

Övrigt - Blandat

   

2007-12-22 18:46

Lura banken.

Jag tror mig ha kommit på ett riktigt bra sätt att lura banken på pengar, så jag tänkte ventilera det här.

Det händer ju lite då och då att dumma butiksbiträden inte fattar hur en kortmaskin fungerar och därmed råkar dra det några gånger för mycket. Ibland händer det ju dessutom att något fel uppstår på banken och att pengarna lämnar kontor två eller tre gånger. När man blir utsatt för sånt här trams så måste man ta sig från sitt hem till sin bank för att påpeka det inträffade. När man gör detta får man pengarna tillbaka.

Så, om man skulle gå till, säg ICA, plocka på sig två identiska kundvagnar med varor och betala dem efter varandra i samma kassa med samma kort. Summan skulle ju vara densamma och det skulle dras från samma konto två gånger. Dagen efter går man in till sin bank och anklagar dem för förskingring.

På det här sättet kan man ju leva hela sitt liv på en "ta två betala för en" basis. Vore inte det helt enkelt perfekt? Är inte detta paradiset?

"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.