I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Varför får man hicka?

Övrigt - Blandat

2007-12-22 03:50

Varför får man hicka?

Enkelt! Varför hickar man?

Och vad är bästa sättet att få det att sluta?

"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning

2007-12-22 03:58
Googla!

Nej men jag tror att hicka beror på luft som i fastnat i matstrupen och kommer varken up eller ner av någon anledning.

För mig brukar det oftast gå över av sig själv ifall man inte tänker på det. Annars brukar det väl vara att man ska hålla andan och räkna till 10? Eller dricka vatten up och ner?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-22 04:01

2007-12-22 04:11
"Charles Osborne (1894–1991) från Iowa, USA, började hicka 1922 när han försökte väga en gris innan den skulle slaktas. Han lyckades inte hitta något botemedel mot hickan, som fortsatte till februari 1990, sammanlagt 68 år."

Jag är alltid rädd att nåt sånt ska hända! :(
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning

2007-12-22 05:43
för att man subbar för mycket, helt klart.
sen påtankning och det är bra..
http://www.tweenerpie.blogspot.com

2007-12-22 09:55
jämt när jag börjar hicka så andas jag inte så mycket luft jag kan sen håller det in så länge tills jag nästan svimmar, sen är det 90% av gångerna borta :)

har dock råkat svimmat några få gånger ...
History is made by those who break the rules.

2007-12-22 10:16
för att man subbar för mycket, helt klart.
sen påtankning och det är bra..

Du känner inte att det blev lite väl knarkigt där?
Look with your own eyes - See with your own mind

2007-12-22 10:29
Jag brukar få det när jag äter, och det ska bero på att jag käkar för fort och sväljer lika mycket luft som mat...typ.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-22 11:01
Mun-mot-mun metoden (hjälper mot "fyllehicka")

o ja som trodde att hon gilla mig :( sadface
norman bates behemot
bubba fett alfred bello
arthur's detour azazello

2007-12-22 11:20

Det är bara go for it, försök andas på den djupa andetag och när du är redo håller du inne ett bra tag. Det är coolt, jag vet det, det är coolt!

"Och då ska du sälja din gameboy för att du ska flytta hemifrån?<br> Hur liten är lägenheten?"

2007-12-22 11:26
Hålla andan tills man verkligen inte kan andas brukar funka för mig(:
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger

2007-12-22 13:06
när någon snackar skit om dig

2007-12-22 13:54
konstigt att folk verkar börja prata skit om en vid tolvsnåret fredag- och lördagkvällar då:)

strypgrepp på sig själv så länge det går brukar funka bra för mig
http://www.kommandot.se/wp/

2007-12-22 13:56
dreggelpaj

Är du säker? Mina hickningar brukar alltid komma upp i form av vätska vid sådana situationer .(

2007-12-22 14:41

Den senaste tiden har jag börjat få hicka så fort jag dricker något med kolsyra i.
Börjar bli lite jobbigt faktiskt..

Medicc & Patten

2007-12-22 14:46
amfetamin: självklart blir det spykalas men hicka är något jag ALLTID får:P

2007-12-22 16:19
bästa sättet att bli av med hicka är att nudda din tumme med ditt lillfinger under någon minut. på det sättet fokuserar hjärnan sig omedvetet på det och din hicka går över.
det har fungerat för mig varje gång, med ungefär två undantag

2007-12-22 16:37
Lillfingret och tummen? allvarligt? det behöver man väl inte ens använda hjärnan för att göra?

2007-12-22 16:51
Någon borde ha tittat på Hjärnkontoret.
Bästa sättet att sluta är att skita i att man har det och bara prata. Dricka vatten är en klassiker.
whoopzidoo

2007-12-22 17:06
Jag dricker en klunk vatten, brukar försvinna på en gång... Min syrra får dock världens mest högljudda jävla hickanfall som finns, och hon försöker inte ens bli av med dom "för ingenting funkar"
He Who Professes The Faith Will Excel: And To Whatever You Accustom Yourself You Will Grow Accustomed To. <br> Blessing To The Reader

2007-12-22 17:36
core: självklart, man är en gudinna, eller kung.. i ditt fall;) jag älskar att vara en subba

2007-12-22 17:58
Det är kramp i diafragman.

Tycker att man mest brukar få det när man gör nåt konstigt och andningen "fuckar upp sig" under en halvsekund så att lungan får lite en chock eller nåt...
Intressepenisen hårdnar!

2007-12-22 18:06
hahaha roligt med han som hade hicka i 18 år

2007-12-22 18:06
Jag har sett att det "slår knut" i stämbanden, som det så fint uttrycks.
Och de med mongohicka ska skjutas. Hysterisk och högljudd, så jävla over the top.
whoopzidoo

2007-12-22 18:53
Lillfrida

det är klart du behöver använda hjärnan för att sätta ihop lillfingret och tummen. det kan låta skumt att det funkar, men det gör det... testa nästa gång!

2007-12-22 18:59
frankieLamps P0

Ja, det ska jag verkligen testa!
Hicka är något av det värsta som finns!

2007-12-22 19:20
Det är ju kul med hicka?

2007-12-23 01:52
jag brukar oftast få hicka när kjag röker cigg? hatar det..
Mannen tror att han väljer kvinnan, men det är nästan alltid tvärtom. Det är kvinnan som väljer den man som skall välja henne.

2007-12-23 09:31
Jag får hicka av vindaloo.

2007-12-23 10:04
Avskyr när hickan slutar. Då står man bara där som ett fån och väntar på ingenting.

2007-12-23 10:43
Jag hickar väldigt illa, när jag väl hickar. Det är som att jag skriker, nästan. Min pappa och min lillebror trodde inte på att jag hickade på riktigt när vi var på tekniska museet när jag var runt tio år, det var jättehemskt. Dom trodde att jag drev med dom, och bad mig sluta och jag står där som ett fån, "men jag HICK hickar på HICK riktigt!"
you should have stayed in the pen, hoe a$$ nigga

2007-12-23 13:09
Drick vatten upp och ner

2007-12-23 17:09
Jag hickar aldrig utan att rapa efteråt. Det är lite ofräscht
My heart lives in my vagina.

2007-12-23 17:40
Jag hatar hicka, värst av allt är snus hicka :(
yeah, ingen mår bra efter 10 minuter på whoa.

Crew Fbg

2007-12-23 17:48

Jag har en förmåga att kunna bli av med min hicka genom att starkt koncentrera mig på den.

2007-12-23 17:51
Min hicka är så störande så jag blev utslängd ur klassrummet en gång :(