I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

SL, falsk sms-biljett och tingsrätten...

Övrigt - Blandat

   

2007-12-20 00:16

SL, falsk sms-biljett och tingsrätten...

Jag åkte fast med en falsk sms-biljett på bussen. Säger att jag ska av nästa och försöker springa, men första killen lyckas sakta ner mig tillräckligt för att fem apor ska komma och alla håller i mig i varsinn lem typ. Jag skriker lite om att de inte får hålla fast mig och försöker göra en scen, börjar inte svinga för jag noterar att det står en snutbil inte så långt borta. Jag gormar lite om att jag ska anmäla dem osv, så de säger typ "ok, då ringer vi polisen nu, så anmäler vi dig för våld mot tjänsteman också". Iom att detta va i ghettot så va inte poliserna i bilen tillgängliga, så vi får vänta fett länge innan det dyker upp en snutbil. Under tiden hinner jag lugna ner mig och tänka att jag inte pallar med det här, så jag snackar med kontrollanterna och får dem att gå med på att jag bara skriver under och vi skiter i allt som har med snuten att göra. Jag skriver under med falsk namnteckning, men iom att de redan ringt så måste vi vänta in snuten ändå som komemr och alla säger att det är lugnt nu, de åker och vi splittras. Jag väntar in min påminnelse och ringer då till eurocredit(som hanterar detta åt sl) och undrar vad fan som försigår, jag har minsann inte åkt fast. De ber mig skicka in en kopia på mitt leg och en underskrift, jag gör det. Sen får jag svar där det står att polis varit på plats för id-koll och att min namnteckning är identisk. Namnteckningen är så långt borta som det går och snuten gjorde ingen koll, så jag ringer igen och frågar hur detta är möjligt, då säger hon att om jag fortfarande bestrider så skickar hon vidare detta till tingsrätten.

Nu till frågan då, nån som varit i denna situation?Om jag bluffar och säger "fine, jag är oskyldig, skicka det till tingsrätten" finns det en chans att sl faktiskt går vidare med detta? Det är ju knappast lönsamt för dem?
Antar att det skulle bli kört för mig i TR då de har fem vittnen?

Boten va 1200kr btw...