I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

skumt erbjudande via posten

Övrigt - Blandat

2007-12-19 19:26

skumt erbjudande via posten

fick ett jätteskumt brev idag. det är ett ihopvikt a4, står på svenska på ena sidan och på engelska på den andra sidan.

" Aktningsfulla hyresgäster

Från idag begynnelse, du har fått en tillfällighet att ordna första klass vin från Frankrike och Chile för din Jul och Nyårsaftonbord även i framtida. Prisen är 240 SEK per paket (6L) eller 40 SEK per stick (1L). Frakterna ingår i priset. Jag har ett lägligt pris men, dröj inte för länge, den här tillförseln bli kan ta slut fort. Du kan söka alls information på telefon: ****** Jag är helt bered att ta ditt samtal gärna (rekommenderat) efter klockan 18 på vardagarna, också dygnet runt under helgerna

Högaktningsfullt,

Ditt leverant"

vad är detta? smuggelsprit? :)

Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan:
vad skulle promoe ha gjort?
Och sen gör jag det. - Stepfucced
Toastare

2007-12-19 19:28
haha man får iaf inte sälja alkohol på det viset...tacka och ta emot. eller ja, nu är du gravid så det blir ju inte vin för dig på minst 15 månder iaf.. :)
Jag skyller allt på Emma!

2007-12-19 19:29
BountyBoo nej nåt vin blir det inte tal om här. men rent rättsligt så är detta fett olagligt va?
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2007-12-19 19:33
hahaha, jag tyckte att det lät rätt kul. jag ahde nog ringt bara för att kolla vem det var som vill sälja det !
BRÅNX - ONSDAGAR, SMÅLANDS NATION

2007-12-19 19:34
LOKA du kan få numret i pm? ;)
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2007-12-19 19:35
Den där grammatiken borde vara olaglig.
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath
A waste of breath the years behind
In balance with this life, this death

2007-12-19 19:44
Haha word Swag.

"ditt leverant" xD

Tycker det låter lite som en lurendrejare är i farten minsann? Får bara ringa på kvällar och literpriset är detsamma på sexlitare och enlitare. Låter fuffenst. Ge mig numret via PM så ringer jag å kollar xD
Not a follower, so Twitter has never been an option.

2007-12-19 19:46
hade varit sjukt nice men har inga pengar på min lur.

2007-12-19 19:47
teambanan you got mail!

2007-12-19 19:51
Scanna in och visa oss.

2007-12-19 19:53
xavante jag har ingen scanner :(

2007-12-19 19:54
den som ringer måste berätta sen ju !:D riktigt nyfiken

2007-12-19 19:58
teambanan har numret!

2007-12-19 20:04
hoppas han har comviq. har typ inge pengar kvar.
ska jag fråga seriösa frågar eller skrika att jag ska polisanmäla honom å att han har skickat sånt här till min 15-åriga dotter?

vad blir roligast?

2007-12-19 20:05
ställ lite frågor om hur det går till osv, säg att du är intresserad. fråga om det är ett företag eller en privatperson... sen efter ett tag kan du ju bara påpeka att det han/hon gör är olagligt i sverige.

2007-12-19 20:13
spela in samtalet..  allt jag har att säga
mhm

2007-12-19 20:13
ringde nu men han svarade icke. ska gå å handla cigg bara, sen provar jag igen.
jag önskar jag hade inspelningsutrustning. då hade jag busringt hela natten :)

2007-12-19 20:17
ingen som har det som har lust o ringa? jag själv har telefonskräck :) min sambo kan säkert ringa men han är inte hemma förrän efter 22...

2007-12-19 20:19
haha, verkar ju vara riktigt bra deal.. speciellt när du får det hem i brevlådan också, jag hade blivit nöjd iaf.. enda nackdelen är väl att det är vin och inte öl isåfall haha
va?

2007-12-19 20:20
fimp

jag kan ringa och kolla vad det är för skojare (:
va?

2007-12-19 20:22
Jag vill beställa en 6L dunk tack!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-19 20:22
jag snackade med han nu, han verkade skön, kunde inte mkt svenska.. sålde liter från frankrike och chile och tydligen var ett "paket" som han kallade det sex flaskor á 0.45 liter i varje.. inte 6 liter alltså. och ett stick en sån flaska.

betalningen går till så att ni ringer å beställer å han kommer hem till er å ger er vin. han hade tydligen rätt mkt. jag pallade inte skälla på honom, tror han skulle bli rädd om jag sa att han var polisanmäld. han vill bara tjäna lite pengar "on the side" ;)

2007-12-19 20:23
Men ta bort tråden då, är väl ingen fara. Hade du inte haft en bulle i ugnen hade du kanske sparat ner numret på mobilen!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-19 20:24
haha, verkar som en skön snubbe som är smått desperat bara
va?

2007-12-19 20:25
Fråga vart han bor o kolla om han kör ut mot majorna också, ifall du bor kvar på samma ställe som sist fimp!

2007-12-19 20:26
pool, ja verkligen desperat. när jag sa vart jag bodde (40 mil från gbg) så sa han "men jag kan åka bil, jag åker bil varje dag!"

2007-12-19 20:27
moderndrunkard hehe nej, jag har bättre och mer diskretare kontakter än så ;)

är så intresserad av denna människas idioti mest. blir irriterad på att han är så korkad... han kommer ju åka fast.

2007-12-19 20:29
Rent tekniskt är det väl inte olagligt att snacka skit, det är väl om han torskar när han väl sitter där med nåra flaskor finvin och ett par småknattar i baksätet.

2007-12-19 20:30
haha, är detta i Göteborg eller? Isåfall är det ju kanon, ifall han nu var villig att åka 40 mil så borde han ju kunna komma vartfan jag vill i götet haha

ModernDrunkard

visste inte att du borde i Majorna?
va?

2007-12-19 20:30
modern tror de skulle ta det enbart på det faktum att han gått ut och gjort reklam för sin verksamhet, + en ev. inspelning.

2007-12-19 20:31
Modern

My bad, läste igenom ditt inlägg riktigt haha
va?

2007-12-19 20:32
HAHA, nu blev allt helt skevt.. hajar ingenting, suttit vid datorn för länge så jag skiter i detta och går ut och tar en promenad haha
va?

2007-12-19 21:35
ska nån beställa tar jag gära 6L.

Fan sluta fukka med killen. han är precis va det här landet behöver, en sprit-vigilante!
Toastare

2007-12-19 23:26
fimp, säger som du...tror han kan åka fast på detta. Så sjukt naivt så det är gulligt :)

Jag skyller allt på Emma!

2007-12-19 23:36
Nja, han kan nog inte åka dit för nånting om han bara påpekar att "det var bara ett skämt"..

2007-12-20 00:29
fimp.
skicka numret till mig också. :O)
K.I.S
Killaz In Suits

2007-12-20 01:11
KANSKE inte hade behovt vara sa, om inte staten hade haft monopol.
-ò_ó-

2007-12-20 01:20
men lol... hur mycket sprit behöver man dricka för att orka gnälla på monopolet... okej  om man är alkis och inte har nån inkomst då kanske man kan tycka det är lite jobbigt.

2007-12-20 01:39

wackcent hur vet du vad jag refererar till? sjukt smart kille :)

da vet du att jag inte dricker sa in i helvete, visst nagon beer efter worket ar nice. men inte mangder, visst ar det fest, sure!
Tanker bara att det inte ar sa billigt pa systemet. Finns sakert folk som vill ha julasnappsen men kan inte for Erik 13ar inte kan fa den mobilen, jackan, kepsen u name it.

aja tycker inte om det iaf.

tjo

-ò_ó-

2007-12-20 03:13
det är virus
Jaha ?

2007-12-20 10:03
mlk så julsnapsen är viktigare i dina ögon än julklappar till barnen? ska du skylla på trettonårige erik för att hans föräldrar inte kan köpa tillräckligt med julsnaps?

fin föräldrer du kommer bli.

2007-12-20 10:04
Julsnaps och julklappar till barnen behöver inte vara separata ting.

2007-12-20 11:21
hahahaha! bra slutsats där amfetaminpsykos

2007-12-20 11:46
hehe, skulle du inte kunna langa numret så man kan leka lite med de?:P:D

2007-12-20 12:32

Han har säkerligen bryggt typ Willes vin i sin källare eller något, kostar ~100kr för 30l att tillverka, bra deal att köpa sånt blask vin, inte för att vin är gott överhuvudtaget men.

Ta det JÄVLIGT lugnt nu.

2007-12-20 13:27
fan, om det är i gbg så langa numret! kan bli kul.. hehehhehehehe ::
riktiga män väger över 70 och röker blunts på toan.

2007-12-20 14:12
han ringde och väckte mig klockan 11 idag.. jävla snubbe.. "tänkte om du ville köpa"..
sen drar han den här: "annars kanske det tar slut".. eller hur, därför du ringer mig å vill köra 40 mil fram och tillbaka för 240 :-..

han ringde från dolt nummer också. fett seg kille.
tyckte han var skön först men nu fan.. ofta man ringer! jag sa igår att jag bara ville kolla hur det gick till ju!!! störigt.

2007-12-20 14:28
teambanan P17
grejen ar att den ar en oskriven regel att man inte ringer sanna nummer om man inte vill ha nagot. da kan man lika garna skita i det.

2007-12-20 14:42
jo, men jag var tvungen å kolla ju.
han kommer väl bli min nya väckarklocka :(

2007-12-20 17:52

stod det Ernesto Guerro som avsändare?

2007-12-20 21:25
haha skön kille ju, ni borde supporta istället för o gnälla om lagen.
jag hade beställt om jag drack vin men tyvärr är jag heterosexuell.
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!