JUL OCH NYÅR!
det är dax snart. känns inte som om det vore det, är jag den ända personen som inte känner någon julanda än? saknar den lite men det är skönt med en vinter utan snusksnö. Så har ni ens handlat julklappar?
Nån galen tjej bankade på min dörr hela natten inatt så till slut fick jag släppa ut henne.
Nepps, jag har ingen julkänsla alls .
be the change
köpt bara till farsan.. annars e man sista minuten människa.. får göra de på söndag!
Inte ägnat 10 sekunder åt julen, men den börjar närma sig. Ska fixa lite deg och köpa julklappar åt de fyra småkusiner som kommer till mig för att fira jul, och dessutom till min moster och sen min nära familj. Blir nog ett par lax ändå, hum..
jag känner julandan...min flickvän sticker till sin familj i skåne snart så vi firade jul och nyår igår...julklappar, drack champagne i parken på tolvslaget och hela köret. fast det är fan fyra plusgrader ute, så ska det inte vara i juletider...och ja, jag har köpt nästan alla julklappar nu.
johanone P21 det roligaste med julen är ju ändå att handla åt småbarn! tusen gånger roligare att hitta på något kul åt småbarn än åt sina äldre släktingar iaf...
Demento, ja, ser riktigt fram emot att knata runt på nån leksaksaffär och leta fram den häftigaste turtlen... Mmm ser fan fram emot det, och den lilla rackarns blick när han får den :) En av ungarna är 5 eller så och har dawns, så där är det svårare. köper nån fisherpricegrej eller så. de äldre är typ 10 och 12, får väl bli cash åt dem, det uppskattar väl de flesta, iaf till 12-åringen.. :9
Demento P21 du har rätt. jag har ungefär 10 kusiner i åldrarna upp till 10år jag MÅSTE köpa pressenter till. jag e pank och har glömt att julen är så snart.
Jävla jesus, jävla jul!
Nån galen tjej bankade på min dörr hela natten inatt så till slut fick jag släppa ut henne.
asså julandan.... julen tror jag nog kommer försvinna med 80talisternas övertagning av samhället, jag har bytt ut min julanda mot kännslan av att det snart är vår och att snart är det ett nytt år med sol osv.
www.enrichopic.spreadshirt.se YOU wont be disapointed.
ZoO-Man P20 Skönt, jag känner exakt som dig.
Självklart kommer jag alltid finnas på julafton för dom mindre, det är trots allt deras dag.
Fick nyss lite bra tips om klapphandlande till barn under 10år. Det är inte hur DYRA klapparna är utan det är hur MÅNGA klappar dom får. jag kommer garanterat köpa lite mindra shit nu än vad planerat.
komigen nu, dela med er med lite tips nu för oss i nöden.
Äh, så speciella är inte vi 80-talister.. Skulle jag fråga mina kära föräldrar skulle de nog säga att de sa exakt samma sak i 20-åresåldern. När vi sitter där, 35 år gamla, med nån liten skitunge som gråter av lycka när tomten kommer, då uppskattar vi nog julen igen.
a-a johanone, du ska inte dra paraleller... jag lovar, det kommer vara stooor skillnad på oss och våra föreldrars samhällen
www.enrichopic.spreadshirt.se YOU wont be disapointed.
har julbakat, julpyntat, köpt de flesta julklapparna, haft julfest, sett på alla julfilmer man kan tänka sig...men har nada nix nicht julkänsla :-/
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
bakade pepparkakor, mjuk pepparkaka, pepparkakspaj och lussekatter 1a advent. åt också julfrukost med risgrynsgröt samma dag. allt julpynt uppe samma helg. alla julklappar klara åker till karlstad på torsdag för att fira jul och nyår! men nästa år kommer vara roligare då vi har en liten knodd att fira med också. ännu mera jul! jag älskar jul!
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced
zoo, såklart, men de flesta av oss kommer nog fira jul på samma sätt som våra föräldrar gjorde..
fimp F24 hehe då kanske vi stöter på varandra på nyår! ryck upp er nu och godjul på er fan!
peyz
Sooofta ner aight?
jaynez vi kommer nog åka till selma lagerlöf spa på nyår dock. alternativt äta ute /sova på hotell.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced
aha aight aight.. hoppas du får en trevlig nyårsafton iaf! ;P
Sooofta ner aight?
Känner ingen julanda, och jag vill det inte heller. Skänt att bo ensam. Man slipper julpyntet och all sånt. Behöver inte sitta och fira med någon heller. Kan man känna nyårsanda? Man krökar ju bara. Skål!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
dieallot shit, hade blivit ultra deprimerad. kommer bara ihåg för två år sen när jag missade skjutsen och blev tvungen att kolla på kalle anka helt själv. blev lite fuktig runt ögonen faktiskt... och nyår ser jag inte bara som ett krök utan en finare middag för vänner. man klär upp sig, dricker fint, äter fint
nej jag har inte köpt nått, blir på torsdag när lönen kommer.. jo just det dom undrade om jag ville jobba på nyårsdagen. vad tycker ni? whoa får bestämma
Livet är ingen dans på rosor, tjejer jag vill dra ner era trosor
beror på vad du jobbar med?
bensinmack
jaynez tack detsamma!
nej skit i att jobba... det är en annan sak om man jobbar bland folk på t ex en restaurang eller en club. men det är bara vad jag tycker :)
ok, jo men det är på alltså nyårsdagen inte nyårsafton, lär vara rätt dött på nyårsdagen på en club =)
läste helt fel. det är bara du som vet om du orkar jobba dagen efter :)
Känner no christmas spirit och ina julklappar införskaffade. Det kommer det kommer.. Drack däremot min första vinglögg igår :D gott !
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
mm glögg... testat pepparkakssorbet med glöggsås? inte dåligt, inte dåligt
pepparkaks sorbet, nej det har jag inte :D låter smarrigt, dock käkade jag en väldigt syrlig typ av frusen bäryoghurt med honung,kola stång med smak av kardemumma och kanel och ingerfära etc Gud va jul det smakade !
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
Jag ska handla julklappar idag, annars har jag ingen julanda alls, JAG VILL HA SNÖ!
fullfjädrad när jag kickat en gås..
låter inte dumt alls! you had me at "frusen bäryoghurt med honung och kola stång" haha
haha, blev inbjuden på middag hoss min brors skola så var en del julinspirerad mat :) Sill på sked med smak av ingerfära,chili och någon mer krydda. Rå Lax,tonfisk och en tredje vit fisk med citronvinnegrätts smör samt champinjoner,rödlök och en väldigt besk grönsak ( just denna rätten tilltalade inte mig) Grillad spädgrisrygg med svål och allt :D MUMS, med vindruvssås och potatispure, serveras på en vitkålsbädd. och ja.. efterrätten :) allt detta med lite glögg innan och en öl till maten, smakade gott ! Spädgrisen vad helt sjukt gott, och det grillade svålet.. AHH Allt med trevlig julstämma och julsmak :D Det är väl mitt första juleting men ja :)
konstigt att du inte känner någon christmas spirit efter det käket! haha. den grillade spädgrisryggen med svålet tillsammans med potatispuré gjorde mig riktigt hungrig! tur att man ska iväg och luncha strax ;)
Roliga var att jag fortfarande var hungrig efter :s Man fick så himla lite men ja.. allt kostade bara 100 kr så klart :P Värt det =)
bara jag som blivit nersupen på julafton av släkt sedan 15års ålder?
skulle tro det ja.. jag har som princip att aldrig bli full på julafton, inte det de handlar om :s
Fatcaesar P21 . fel alla svenssons helgdagar där dom e lediga tar dom tillfälle i akt!
Hehe, njae julen är då hela familjen ska kramas och äta god mat :P
Graffare
2007-12-18 16:09
Ska in imorgon och köpa en parfym till morsan, ett tv spel till lillebror men jag vet fortfarande inte vad jag ska köpa till min farsa.. ska iaf fira julen hemma med familjen tills efter maten (som vi alltid brukar ha efter kalle anka) sen drar jag till ett par polare så ska vi dricka bärs på tågrälsen (alla ska ge varandra en inslagen öl)
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
olof_palme... jo då. här är det samma visa. men så fort mitt barn är fött ska jag ställa kravet på en alkoholfri jul.
Med tanke på att jag fick reda på att jag måste flytta igår, och att jag har 3 dagar på mig att packa allt jag äger, så har jag ingen julanda, och julklapparna köper jag typ 22-23 dec
DIF!
Frankielamps: och blev tvungen att kolla på kalle anka helt själv. blev lite fuktig runt ögonen faktiskt... Haha, man kollar inte på Kalle Anka öht. Det är typ lika roligt som att se Beck-repriserna sjutton ggr på tv4.
alkoholfria jular rocks. vi har aldrig druckit en droppe sprit på jul och så kommer de fortsätta. nu har vi isf väldigt mkt alkoholism i familjen o kravet för farfar för att han skulle få komma på julafton, även för min farbror, var nykterhet, och det dricks inget när man är hos oss. vi har varit stenhårda med det. jag tycker inte sprit hör hemma alls på jul.
på fyllan 4 dagar av 7, härliga tider de dära :) längtar mest till julskinkan dock!
Men lika glad är jag för det!
Julklappar får det bli till helgen, känslan får jag dagen efter julafton.
My heart lives in my vagina.
Ja jag har köpt presenter, morsan fyllde år idag och brorsan den 26:e så blir ju fan utfattig runt denna tiden :/ Farsan får två tv-spel för han e nörd :D
yeah, ingen mår bra efter 10 minuter på whoa. Crew Fbg
fyfan jag har ingen jävla julkänsla alls och har inte köpt en enda julklapp!
he åh gud va kul.. jul, yeah fyfan va kul....... ehh..
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
jag väntar på snö först..sen kan vi börja förhandla om att känna julkänsla
Heretic ,Thou Art Cast Down!
julstämning var ju nåt man kände när man var liten.. nu kan jag inte påstå att julafton är någon vidare speciell dag. Det som jag ser fram emot är god mat och Karl-Bertil Jonssons julafton!
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac