Bedragen på pengar?
Det finns många oärliga människor utan samvete där ute, som tex gärna lånar pengar utan att ge tillbaka. Så jag skulle vilja höra era historier, har ni blivit hustlad på pengar av någon? Min historia: Jag lånade ut ca 2000 kr till en snubbe som jag bara kände på internet, han var spelmissbrukare och sa att jag skulle få tillbaka minna pengar i några månader, men dom kom aldrig! Visst, jag får skylla mig själv och nu har man lärt sig att alla människor inte är ärliga!
my name is xelly smelly
Graffare
2007-12-17 23:59
Så du lånade ut dina pengar till en spelmisbrukare som du inte träffat i verkligheten?
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
Jag och min tjejkompis bokade en tvåveckors-semester, jag betalade allt vid bokning, hon skulle föra över pengar direkt hon kom hem, tre veckor innan avresa avbokade jag, fick tillbaka allt utom bokningsavgiften, och dumpade henne.
Toastare
2007-12-18 00:03
Lånade ut 5000kr till ett ex när jag var 18..eller då var han min pojkvän. För han höll på att bli vräkt. Var antagligen till nått helt annat.. fick aldrig tillbaka dem. Till sist var det värt 5000kr att bli av med allt tjaffs med honom.
Jag skyller allt på Emma!
PuGe Ja, men de var enbart för att jag hade vunnit mycke pengar själv, så jag brydde mig inte så mycke :p conspicuous Där vare nära ögat.. :O Vad fan var de för "vänn"? shit alltså..
my name is xelly smelly
Toastare
2007-12-18 00:03
Xelly, men låna ut pengar till en snubbe du bara känner över näte tlåter sjukt dumdristigt.
BountyBoo Fan va tattigt, hur osams man än är så ska man fan ha så pass mycke moral att lämmna tillbaka en sån summa pengar.
my name is xelly smelly
BountyBoo Haha mm jag vet .. var väl för blåögd, jag är sån att jag litar alltid på människor fullt ut tills dom bevisat motsatsen :p
my name is xelly smelly
Jadu.. Lånade ut 2700kr till min morbror en gång för typ 3 år sedan, fick aldrig tillbaks dom men jag fick 1 skivspelare och 1 mixerbord, det enda fula med det var att det tog 6 månader och att jag fick sakerna i julklapp...
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
Toastare
2007-12-18 00:07
Xelly, ja han var inte ens sur på mig när det tog slut..det var tvärt om. Men enligt honom hade jag gett honom pengarna.
Xelly, vad har du för msn? Tänkte om du ville snacka ut lite om det som hänt.. kan vara bra med en ny vän nu ju :)
Fatcaesar Haha aa de där känner jag igen, tex när jag var 15 så skulle jag köpa en moppe och min farsa skulle köpa den åt mig, men de sluta me att jag fick lägga ut pengar som jag aldrig fick tillbaka :p Sen betala jag hälften av hans hund, som jag även där skulle få tillbaka men icke! E rätt illa att man kan göra så mot sin egen familj.. BontyBoo Vilket offer, eju ännu värre om ni inte ens var osams.. jag har lånat ut 4000 kr till mitt ex, men jag vet att jag kommer få tillbaka dem förr eller senare.
my name is xelly smelly
Toastare
2007-12-18 00:13
whodini, haha sen bara "ajt grabben, fan vad tungt för dig..förresten kan du låna en femhunka?"
Graffare
2007-12-18 00:15
har lånat ut 3000 spänn till min 6 år äldre bror... han svindlar bort dem med små ursäkter som typ betalde pizzorna för 4 månader sen och köppte ut cigg åt dig när du var 14 etc
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
Xelly P22 Ja fyfan asså.. det är riktigt respektlöst imo =/
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
whodini Haha :)) Vet inte om jag kan lita på dig :o)
my name is xelly smelly
PuGe Hahaha låter som en snål jävel :p Fatceasar Ja word.
my name is xelly smelly
Xelly Well, jag räknade henne som en av mina tre närmsta vänner, men hon är sen längesen ute ur mitt liv nu. Förstår inte riktigt vad hon sysslade med där, och en ursäkt är väl det minsta man kan få men inte ett ord har jag fått om grejen ...
Graffare
2007-12-18 00:21
Xelly P22 japp! och nu räknar han på att han betalat tillbaka allt, att tilläga till historian så var det pengarna från mitt första sommarjobb, dvs fick 8000 som jag la på körkortet, och hans jävla tv-spel.. sen fick jag gå pank ett par månader
BountyBoo Lägg dig inte i, du förstör mina planer!
conspicuous Du fick reda på vilken typ av människa hon var iaf.. skulle inte de där hänt kanske hon skulle gjort nått ännu värre..
my name is xelly smelly
PuGe Haha seriöst vilken snål jävla stekare.. riktigt dålig stil, fan va lack jag skulle bli om min brorsa gjorde så mot mig..
my name is xelly smelly
Skivsamlare
2007-12-18 00:36
Bodde i new york. Jag och en kompis hyrde en lägenhet i brooklyn, hyran var 15 papp, och depositionen en månadshyra. När vi flyttade ut från lägenheten mötte vi upp hyresvärden på times sq för att få tillbaka vår deposit. Hon var en flummig konstnär som hade rest i Italien (därav uthyrandet av lägenheten) och när vi mötte upp henne förklarade hon att hon inte hade cashen... Jag och min kompis, båda ca 195cm, ställer oss på varsin sida av henne och förklarar att vi ska tillbaka till sverige 2 dar senare och att vi måste ha pengarna. Hon känner sig hotat och springer... Jag har kontakt med en advokat i los angeles så jag ringde honom och bad honom ringa och skrämma upp henne, han fick tag på henne och hon att att hon skulle betala tillbaka men att hon inte visste när. Ett år senare fick vi mirakulöst tillbaka våra pengar, hon hade tydligen haft utställning.
fair enough..
Jag har nog aldrig lånat ut någon större summa, men skulle inte tveka om en vän bad mig om nån summa som jag har i min ägo... Jag litar så pass mycket på mina vänner, då jag har sållat bort de som svikit på andra plan. Det jag menar är att hyser någon inte respekt för det som är mitt, så är det något fel i respekten gentemot mig. Det är min syn på saken... Gällande mig och mina vänner så kör vi så att vi bjuder varandra om den andra är pank och inte lånar. Och det brukar gå rätt jämnt upp, tror jag. Visst så ger man tillbaka i cash om det gäller ett par hundra spänn, men det har inte hänt många gånger. Påminnelser händer inte alls; har man inte akut behov av pengarna låter man det vara annars "lånar" man tillbaka så pass mycket man behöver. Har den inte just då man behöver, ber man från någon annan tillfälligt typ...Har aldrig hänt att jag fått stå utan cash.
Delam tange barat
Rachel Låter som du har normala och friska vänner, good for you! Men jag känner likadant som dig .. har tex lånat ut 6000 kr åt min polare för han inte hade råd me hyra och jag litar helt på att jag kommer få tillbaka dem.
my name is xelly smelly
Blivit hustlad på småsummor vid narkotikaköp osv några gånger, men det hör ju till. Har sedan rejäla listor på skulder som jag inte pallar driva in, men vad ska man göra.. Hade en polare som blåste 6000~ från mitt pokerkonto för några år sen, men det löste sig sedan han lånat pengar av sina föräldrar efter jag talat med dem.
shiet, det har ju hänt x antal gånger att man blivit blåst genom hasch-köp osv, smuggelsprit, folk "ja men jag kommer snart". en gång va jag o en polare runt i karlshamn o krogade som man säger, vi sitter på ett stäle o dricker o träffar nån tjack-snubbe i vår ålder som påstår att han känner en langare i krokarna.. (är inte därifrån), min polare är (eller var) lite sådär "glad för tjack på fyllan" o jag ville bara ha en holk innan vi skulle till dansstället... han lyckas vinna vårt förtroende o vi hänger går med honnom i kanske 25 min till ett bostadsområde. Hela tiden snackade vi om att han inte skulle försöka blåsa oss o han hela tiden "nej nej för fan haha shiet, ni kan ta vad ni vill i pant, det e lungan"
vi kom fram, vi gav honnom en femhundirng o han bad oss vänta i en dunge vi kom ifrån, vi fick fan allt han ägde så vi skulle vara säkra på att han dök upp igen (mobil, nycklar, cigg, tändare, glasögon) vilket han inte gjorde o vi väntade skitlänge innan vi argt gick vidare till vårt krogande... vi diskuterade hela tiden hur arga vi var o vilken liten adicted knarkare han måste varit som lämnat bort alla sina ägodelar för att få sitt tjack eller vikken liten fitta hn måste varit som vågade blåsa oss så rakt under näsan... men vi tänkte inte så mkt mer på det när alla brudar uppenbarade sig för oss på dans stället... vid halv 1 kanske stog vi utanför o rökte när han fittan dök upp utanför stängslet o kallade till oss... vi bara "woot?!, shiet" vi frågade var fan han tog vägen o han bara hela tiden "det e lugnt det e lugnt, oroa er inte, jag kommer snart" och så försvann han, sen såg vi aldrig han mer igen....
www.enrichopic.spreadshirt.se YOU wont be disapointed.
Vad fick ni för luren då? ^_^^
det var en sån fattig jävla nokia skitgrej, inte värt ett shiet igentligen, så vi tänkte inte ens tanken att försöka sälja den liksom
www.enrichopic.spreadshirt.se YOU wont be disapointed.
Kollade ni varenda nummer på luren för att få tag på liraren då? Vem vet, han kansk knatar omkring med en 5110, spärrad, ett par läsbrillor från macken för 29:-, för att blåsa folk... :-)
gud, ångesttråd.. Ställde upp när min bästa kompis behövde det, lånade ut till 2 månadshyror (6200), + lånade ut en synt och lite andra grejer till honom. Sen bröt vi kontakten när han började bete sig allmänt dåligt och jag samtidigt gick djupare in i en depression. Antar att jag kanske borde ringa honom.
It's only gay if balls are touching
jag blev bedragen på 260 tusen, väntar på rättegång..då ska jag fan sätta dit den lille jäveln som tog dem.
som sagt bedrägeri... en brud ringde till telefonbanken å sa att hon va jag å sålde alla mina aktier.. å tog cashen. vill inte säga för mkt... men yeah... nu e allt åt helvete pga de...
fuck vad jobbigt hoppas det löser sig och att fittan torskar :/ lycka till!
Sooofta ner aight?
mmm verkligen... får uppdatera på whoa sen:) Tack så mycket!
Blev hustlad på en lax av min arbetsgivare, tur att det bara var tusen iaf, så går det när man jobbar svart..
fullfjädrad när jag kickat en gås..
2700 på videokamera. kan ju säga som så att jag var inte den enda. var väl runt 10 andra som gick på samma. Polisanmälan och åklagare har nu väckt åtal så nu väntar man bara på besked om när rättegången äger rum. detta hände våren 2005 och åklagaren väckte åtal december förra året.
http://www.slagskottfilm.com/
de jobbiga e att jag kanske får vänta flera år på rättegång..har redan väntat nästan 2 år...
Xelly Öppnar du åt främlingar som ska laga dina fullt fungernade avloppsrör också?
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder. Laila Freiwalds
AngeliC Shit borde de inte finnas någon försäkring så att sådant där inte kan hända? U-Nas Haha nä jag öppnar aldrig dörren för okända efter tv och radio tjänsten plinga på :(
my name is xelly smelly
asså, försäkring... de kunde ha löst sig med hemförsäkringen,, men då måste de va en tvist, de här e ett brottsmål, så jag får ingen ersättning för min svindyra jävla advokat heller. Man ska ju kunna lita på bankens säkerhet.. men icke.
AngeliC Ja dit hon ringde, dom borde väl ändå ha som skyldighet att ta reda på vem hon är, speciellt när de handlar om så stora summor..
my name is xelly smelly
vi VET vem det är... personen i fråga gjorde bort sig grovt..så nu vet vi. Synd bara att hon va min vän
AngeliC Shit var de din kompis, det var fan de vidrigaste jag hört på länge.. Hoppas du får tillbaka varenda slant samt skadestånd.
my name is xelly smelly
Xelly Tack så mkt:) Ja, om hon blir fälld så blir hon ju skuldsatt för livet förhoppningsvis... om hon går fri så hoppar jag fan från nån bro eller nått
En före detta polare råkade få tusen spänn som var mina av en annan kompis, och jag påpekade det. Skulle få tillbaka dom nästa gång vi sågs, men då hade han bränt dom., Fick bara hälften. när vi sågs. Sen efter två månader, då hela min matkassa varit fuckad sista veckan innan löning två gånger, har jag hunnit höra av mig om cashen massa gånger. han hävdar sig fortfarande vara pank, men hör på annat håll att han köpt ny X-Box, varit på krogen och massa skit. Så då har man svultit i veckor tack vare idioten. Så nu har jag ringt och skällt ut honom och väntar fortfarande på att han ska sätta in pengar, men han tänker tydligen inte göra det förens JAG ber honom om ursäkt. Skön kille. Tur att jag kan sälja hans bas som är handgjord i England. Yes! :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Stället där jag gjorde praktik på lovade ersätta mig för luncherna, sen nu när praktikperioden är över så hävdar chefen att han aldrig sagt det. Så för att klara månaden måste jag sälja grejer på blocket, hooray. Bonus: CSN:s utbetalning kommer inte den 25:e, utan i första veckan på januari.
It's only gay if balls are touching
AngeliC Ja det är bara hoppas på att rättsväsendet fungerar.. säg till när domen kommer.. Annars kan du tipsa om bron du ska hoppa ifrån så kommer jag och räddar dig när det är dags :P
my name is xelly smelly