I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Recepttråden

Övrigt - Blandat

   

2007-12-16 01:45

Recepttråden

Känner att min fantasi börjar ta slut. Går runt på en 15-20 olika recept som jag tillagar, och vill ha tips på lite fler.

Skulle gärna uppskatta om ni har en form på presentationen av receptet! Exempel

Namn:
Kategori:
Ingredienser:
Tillagning:

Okej? Jag börjar:

Namn: Batrats parmesanpasta
Kategori: Billigt alternativ till lyxig mat
Ingredienser: 50 g smör/margarin, en bit parmesan (standardstorlek), 3 dl tjock grädde, olivolja, färsk pasta
Tillagning: Riv all parmesan. Smält smöret i en liten kastrull på låg värme och vig in osten (ta lite i taget så det blir en jämn smet mellan osten och smöret). Tillsätt hälften av grädden och låt det koka ihop sig. Tillsätt sedan resten av grädden, krydda och smaka av. Tillsätt sist en matsked olivolja och rör om kraftigt så det inte skär sig. Vill man lyxa till det kan man ha vit-tryffelolja istället (det jobbiga är bara att bra tryffelolja kostar 200 spänn för en halv deciliter). Häll såsen över den färdigkokta pastan och garnera med lite basilika. Servera gärna med ruccolasallad och parmaskinka.

Hela rätten kanske kostar (med alla ingredienser inräknat) 120 spänn och räcker för två personer...

Arguing over the internet is like competing in the special olympics; Even if you win, you're still a fucking retard!