I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Relationer med utländska studenter

Övrigt - Blandat

2007-12-06 21:16

Relationer med utländska studenter

Hej

Jag måste bara få fråga er till er som läser på universitet, har ni någon relation med utländska studenter och hur är dom tycker ni?

Har träffat en jättefin (vänskapligt) student som är schysst mot mig, så schysst att man får "skuldkänslor". Problemet är ju bara det att den personen brukar i princip aldrig ha tid att umgås med någon. Vilket måste innebära att den personen har ett sjuhelvetes jobb.

Dom svenska studenter jag ha träffat brukar knappast ha så mycket jobb att dom aldrig ha tid till något.

Grejjen är ju bara det är studenten berättar knappt något, tex imorgon åker studenten hem vad jag har förstått. Vilket känns både tråkigt men samtidigt ett stort "frågetecken".
Om du denna person ville vara vän med mig redan från början, varför berättar den personen inte det till mig att studenten skall åka?

Ahhh, orka palla. Det är en hon :)

Liksom, jag blir bara förvirrad.

Så därför frågar jag er whoare hur era relationer ha varit.

Liksom jag förstår att det är tungt att plugga, men inte så jävla tungt är det.

Hon läser fysik men någon inriktning som data, ni som läser det också eller känner någon kan väl berätta om hur "tungt" det är. Vad gör man? Hon verkar inte sysselsätta sig med hårdvara.