I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Göra en misslyckad vardag underhållande? (inte helg)

Övrigt - Blandat

2007-12-05 15:22

Göra en misslyckad vardag underhållande? (inte helg)

Okaj förövrigt är jag på retligt dåligt humör. Fick precis ett nej efter en lyckad anställningsintervju! jag är helt broke och bor hemma.

Så utifrån min sits. Vad kan man hitta på? Alla polare går i skolan eller jobbar. Man sitter hemma och har sett alla filmer man äger och lyssnat sönder all musik. Man orkar inte gå "ut och gå" eller baka pepparkakor(det kostar pengar). Utan man vill helt enkelt hitta på något oansträngande själv på sitt rum.

Har ni några tips? vafan kan man göra igentligen?
Vika pappersflygplan?

Kom med tips!
Vad gör du en sådan här tråkig dag?

..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....

2007-12-05 15:26

När jag satt i din sits såg jag alla Family Guy-avsnitt, tillslut hade jag nog sett säsongerna ca. 3-4 gånger....

...men de är fortfarande lika underhållande :D

What is my identity?!

2007-12-05 15:27
Cannabis, sen så är du nöjd med din sits i minst 6 månader till..
fullfjädrad när jag kickat en gås..

2007-12-05 15:33
gör musik
www.myspace.com/danielbylund

2007-12-05 15:45
Precis. Gör musik. Ladda ner något skönt musikprogram och börja prodda. Tiden flyger förbi
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor

2007-12-05 16:11
pigglaen!
 haha får köra olika rulltekniker för å hålla mig sysselsatt !
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....

2007-12-05 16:16
vroksjab P19

Javisst, kör din egen stil blandat med origami och vik mästerverk i rökbar form..

2007-12-05 17:24
plugga vidare på nåt du tycker är hyfsat intressant då? då får du iaf studiebidrag

astråkigt att bara sitta hemma medan alla andra pluggar/jobbar
och utan pengar kan man inte göra så mycket mer än att glo på b-filmer på kanal 6
L'âge d'or était l'âge où l'or ne régnait pas

2007-12-05 19:50
pigglaen P19:

Det jobbiga är bara sen när 6 månader gått, eller när 6 månader plötsligt blivit 9år!:O

Man blir fortfarande uttråkad trots att man röker, nej man blir inte nödvändigtvis sugen på andra droger. Men det är bara förbannat trist ändå...

Men visst, förmodligen det bästa tidsfördrivet som finns.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-05 19:56
man gör väll fan saker när man e beng. inte som att man bara sitter på en stol o glor på taket.

kolla filmer som du annars inte skulle kollat, inte bara 10 top listan.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-05 19:59
eh hur har man råd att bli bäng om man är fattig o bor hemma. Sne prioriteringar..
www.susei.blogg.se

2007-12-05 20:07
skaffa dig ett jobb förfan

2007-12-05 20:12
"skaffa dig ett jobb förfan" NU HAR DAGEN VÄNT! TACK FÖR din fenomenala peppning ! =)

Triandafilo
ilojo Precis att köpa en kaka är ju inte gratis tyvärr !

päronpung
Filmer jag annars inte skulle kollat på är fan skitbra idé, testade det igår och det var succe !

2007-12-05 20:13
Triandafilo F22:

Det är det som är magin med cannabis, det trollar fram pengar man inte visste man hade:O

2007-12-05 21:59
Tv-spel, läsa böcker, sno pengar av mors/fars, counter-strike?
Något borde man ju ska sysselsätta sig med :)

2007-12-06 08:58
Spela Roller Coaster Tycoon, det är sjukt roligt har jag kommit fram till.

2007-12-06 09:17
Gå ut och leta pantburkar! Sysselsättning + en slant i fickan. Den negativa delen är väl att du kan bli stämplad som en luffare, men vem bryr sig?

2007-12-06 09:26
Haha, det är värt att panta efter typ 50-års fester och grejer.
När min styvfarsa fyllde 50 för 2 år sen så fick vi ihop 3 sopsäckar med burkar och flaskor, det tog en stund att panta, men timpenningen blev rätt fin.

2007-12-06 13:32
lena handén finns alltid till hands ;)

2007-12-06 13:43

Plugga, alltid givande att lära sig. Läs böcker, utbilda dig.

HELSINGBORGS IF!

2007-12-06 13:56
kleton P24

Jorå, såklart man fortfarande har tråkigt, men det är garanterat den roligaste formen av tristess sedan Tv-Shop..

2007-12-06 18:16
Skapa lite spänning i vardagen.. snatta larm på stora gallerior och spring när vakterna kommer.

Eller så försöker du göra sjuka saker, du känner mig förfan, jag är dagdrivare och jag lever jävel endå
www.myspace.com/drdrogdisko

2007-12-06 19:45
rök lr sup ner dej lr dra en runk
en död moderat är en bra moderat

2007-12-07 00:40
kleton
snälla säg att du skämtade där...
www.susei.blogg.se

2007-12-07 00:59
jag är samma sits som dig... mina tips är följer här:
ragga på facebook(eller whoa)...
börja lira onlinepoker(kostar visserligen å komma igång, men det kan du ju tjäna igen om du är duktig...
börja lira onlinealfapet...
lär dig ett språk...
skriv en novell...
lyssna på eller läs en bok...
använd en massa cd-skivor eller böcker å kör domino...
What would macgyver do?

2007-12-07 05:32
Jag är också arbetslös och blev påtvingad att börja spela WoW med polarna, så det är vad jag lägger ner mina timmar på :P
Börja träna, kör själv gym och jogg 3-4 gånger i veckan, det är skönt som fan när man kommer igång!

2007-12-07 09:01

Försök slå rekord i onani

2007-12-07 11:09
- läs böcker eller lyssna på böcker.
- rita, måla, teckna - kan du inte så kan du väl söka på nätet och öva upp dina skillz.
- storstäda lägenheten/rummet/huset. det kan du dela upp i flera dagar, och här ingår också att typ rensa kläder och saker, inte bara att glida runt med en dammvippa.
- hitta nya vänner som kanske sitter i samma sits som du.
- träna (behöver inte kosta pengar)
- börja leka med fonder och aktier, sätt dig in i allt och köp/sälj.
- laga mat (inte bara typ nudlar till lunch dårå). leta recept och sätt igång på saker du redan har hemma.
- baka (vet att du inte ville). men scones t.ex. innehåller ju bara vatten, mjöl, mjölk och bakpulver. inga dyra saker som behövs köpas. i princip allt utom kanske bakpulver har väl nästan alla.
- slå in julklappar. om du har köpt julklappar så kan du sitta och pyssla med att göra fina kort till klapparna eller slå in dom jättetjusigt med småsaker du har hemma.
- gör en egen kalender för 2008. då har du garanterat något att sätta dig in i, kolla upp vilka dagar som är vilka datum på nätet så får du allt rätt.
- fixa datorn. en omformatering kanske behövs? dags att sätta igång med det? eller bara ladda ner ett nytt snyggt tema till datorn som piffar upp tekniken?
- fotografera. har du en digitalkamera eller liknande äre bara å köra på.
- gör en sparbössa. lägg alla mynt du har i den sen och efter ett tag har du en del pengar i den.
- rensa papper. allt från skit du får med posten till räkningar. jag har iaf en förmåga själv att ha en massa papper liggandes i högar.
- sök jobb eller plugg. det är ju inte så långt kvar om du kanske vill börja plugga till våren. kan ju vara en kort kurs i något du känner verkar intressant.

hoppas något blir till hjälp.

2007-12-07 16:40
phatie

jag skulle iofs kunna svara jätte bittert på varje tips och komma med förklaringar till vad som gör att det inte funkar! men hey sån e jag..jag skiter i det nu =)

tack för tipsen : D nu fick jag lite ideér tror jag