helvete! jag saknar den goda tiden när man tom kunde köpa 10pack cigg för en 20a !
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....
helvete sånt där är bevis på att man börjar bli gammal
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....
Hööööj bara... Jag bryr mig inte.. thihihihi...
Highfive anyone, anyone?
vroksjab P19 hehe gammal å gammal det var väl inte allt för många år sen?
---
Går ju altid att få tag i tobak billigare än på ica osv..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
va fan e de för fel på sverige?! varför måste dom höja allt hela tiden? dom höjde alla cigg för inte alls så länge sen! dom som har bestämmt de här, röker eller snusar uppenbarligen inte!!! För det första har du inte ens åldern inne och får inte röka lagligt, för det andra så är det bara bra att priserna höjs, det gör så att man kan sänka andra skatter som tillför med för landet istället för cancer. (förstå mig rätt där) för det andra så är det en bra anledning till att sluta röka, snart kommer ingen ha råd att röka.. eller du kanske är en sådan som tycker det är ballt med en cigarett i handen?? Jag tycker iaf att det är en utmärkt idé och jag är rökare själv sen 10 år tillbaka, NU ÄR DET DAGS ATT SLUTA!!
Som man bäddar får man ligga ;) Glöm aldrig det!
Nä nu ska jag gå och köpa pålägg så jag kan göra mig en baguette.
det blir väl till att köpa upp ett förråd innan nyår då?
L'âge d'or était l'âge où l'or ne régnait pas
In your face, suckers!
Skåne!
Gertrud - Ja det är toppen. Mitt snusande och rökande ska finansiera skattesänkningar för rika människor, det är sjukt bra. vroksjab - Själv minns jag den gamla goda tiden när ett paket kostade under 30 kronor. På den tiden så sänkte de tobaksskatten. Som jag minns det hela så sänkte man tobaksskatten eftersom alla började köpa smuggelcigg istället, låt oss hoppas att det blir så igen.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!
Hangaround
2007-12-05 18:00
LM och Level funkar precis likabra som Prince/John Silver/Marlboro. Men de lär nog också höja . Paramount, passa er för dem dock. Äckligare skit får man ju leta efter.
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994
och tills nån presenterar en vettig källa är det här fortfarande bara rätt lösa spekulationer, men tanke på att det pratats ganska mycket om att priset på snus ska höjas tycker jag det verkar konstigt att inget sagts om att även priset på cigaretter höjs. hur som helst är lösningen ganska enkel, har man inte råd så slutar man. jag kommer inte göra det.
Rehab is for quiters.
Höjningen av tobaksskatten betyder att ett paket cigaretter blir cirka 1,50 kronor dyrare. Det innebär att ett paket av de mest sålda märkena kommer att kosta cirka 47,50. Detta enligt regeringens höstbudget som läggs fram på torsdag. Källa: DN
you know i spell girl with a B
smuggelciggen kommer bara öka ju mer dom höjer priset. va väl i början på 90-talet staten gjorde en chockhöjning på ciggen, slutade med att det sänktes igen pga att alla köpta smuggel ist..
i'll make you disapear like gas in the air...
Någon som vet vart man kan få tag på smuggelcigg i Stockholmsområdet?
Veritas Amicus, Henkso Amicior!
Nattugglan bara för att jag hade tråkigt så kollade jag upp detta låter det verkligen rimligt att dom höjer priset med 57kr varje år
"Cannabis är olämplig om man ska ägna sig åt brott. Man vill helst bara sätta sig i ett hörn och lyssna på musik" - Leif GW Persson
Som sagt: Jag väntar på att folk hävdar att de ska sluta, men väljer att bli väldigt fattiga pga detta beroende istället. ÅH vad jag kommer njuta, mohahahaha.
•pave paradise•
tack helldust! så, eventuellt en höjning till 47,50. inga konstigheter, bara mindre småpengar. perfekt!
Rehab is for quiters.
det var iochförsig publicerat i september, men hade de bestämt sig för att höja ännu mer borde man ju ha hört något om det.
you know i spell girl with a B
Själv röker jag ciggen som kostar 34kr LD röd. Smakar bra och är billigt :) Dom lär inte höjas ialflall
/Mvh Q
alltså, när jag började röka kostade "fincigg" 36,50:- per paket.. det är en rätt rejäl ökning som har skett sen dess.. jämför med 52:- och säg att man röker ett paket om dagen så gör det en skillnad på ca 465:-/mån.. nej, nu jävlar ska jag ta tag i saken.. jag ska säga att jag ska sluta röka och sen ska jag inte göra det iallafall!
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
Själv håller jag på att sluta nu. jag snusar ju iofs så det blir ju bra mycket lättar :) nästan inget krångel alls. Enda är vel efter maten man känner att en rök vore god. Fan för kostade ju tex 10pack 18kr om jag inte mins fel. såna köpte man ju hela tiden :D
/Mvh Q
Sverige - Här Ska Du Icke Röka. Moderaternas motto för nästa val, måntro?
•pave paradise•
Är inte detta en av av de stora indikationerna till att ni bör sluta? Fett dumma.
Irriterande såklart, och synd om alla som tvingar sig att börja med äckliga lågbudgetmärken. Priset ska nog tredubblas för att det ska få mig motiverad till att sluta, men det är trevligt med avdrag för hemnära tjänster.
Switchade från Marlboro/Camel till LM när de höjde sist, men sen switchade jag tillbaka igen när jag började jobba. Tror att jag inte kommer att gå tillbaka till LM igen...Kommer fortsätta jobba i vår så lär ju inte märka det allt för mycket i plånboken...Sen så har jag trappat ner en del närmsta tiden, så kostnaderna kommer antagligen ligga på samma som tidigare... Bra sätt att få in pengar av folket :)
Delam tange barat
potatissuger tvärtom. rökning och snusning är ett bevis på styrka då det krävs karaktär för att tända en cigg i ett sällskap av ickerökare och stå för att man dödar sig själv medans alla runt omkring en behandlar en som mr grim reaper himself.
tvärtom. rökning och snusning är ett bevis på styrka då det krävs karaktär för att tända en cigg i ett sällskap av ickerökare och stå för att man dödar sig själv medans alla runt omkring en behandlar en som mr grim reaper himself. Haha...modigt uttalande, som faktiskt sitter som en smäck. Kudos!
•pave paradise•
Ulf Nilsson Far åt helvete!
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...
yes! jag vill gärna se att dom höjer priserna ännu mer. typ 75 spänn / litet paket. då kanske folk ser till att sluta.
i get more pussy then panty!
lhabia X0 det är ett bra motto, det förpestar sverige.
är ju värdelöst att rulla cigg i ett land som sverige när rulltobaksutbudet suger k*k. Som ugglan sa tyskar kan ju det där med rullcigg....där har vi hög klass på tobaken. dessutom inte mer än ca 4.50€ för ett packe löst, av den fina sorten då.
Shame on a nigga who tried to run game on a nigga. Wu bucked wild with the trigga...
Graffare
2007-12-06 20:35
vad kostar en dagsdos nikotintuggummi`?
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
dags att sluta röka då.
"it's not england you fairy fart, it's the ukay!" http://starbuck.blogg.se
Vad kul att se alla skadeglada som tycker att det är fantastiskt att alla rökare som kostar så mycket i sjukvårdskostnader får betala igen. Sen känner jag iofs inte många som inte gick över till smuggelcigg när fulciggen började krypa upp mot 40:-... så kan det gå när man inte tänker rationellt. Det är som de svindyra krogpriserna som inte gör annat än att ta död på utelivet, för att folk sitter hemma och dricker och ramlar in på krogen fulla som as skitsent...
"jag har fin hår. som en waterfall."
boogey P23 i boden eller vilka överpriser tar krogarna?
ska vi starta ett tobaksparti och ta oss in i regeringen ?
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
så att vi kan höja ännu mer? lätt!
äh, jag pungar upp 70 spänn paketet här i Irland. Har även hört ryktet att de ska höja till 90 spänn paketet. 52 spänn är inte farligt.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
göttans!
vafan.. skit i de du!
ciggen kostade ju 55-60 spänn nån sommar ju. affärerna fick inga (eller ville inte beställa) cigg, så det blev att jaga runt hela sin lilla förort för att tillslut få tag på kent ultra light menthol. det var piss.
http://www.kommandot.se/wp/
Hehe, det roliga är att de ska höja skatten på snus, cigg, öl MEN sänka skatten på VIN! Ja...det låter ju jävligt logiskt....
Sotarpojken: Vad är grejen? Inte direkt vin folk i Sverige super halvt ihjäl sig på 2/3 av året, eller hur?
•pave paradise•
ölskatten är ju fortfarande förhållandevis låg, cigg och snus orsakar bevisligen död och förintelse så det är väl inte vidare märkligt. att sen alkoholen kanske har några mindre trevliga sidor kan väl ingen förneka men vinskatten är väl i förhållande till ölskatten galet hög?
http://www.kommandot.se/wp/
jävla idioter! de flesta (?) som röker är ju de som egentligen inte har råd med det. det är tobaksindustrin som ska straffas, inte konsumenterna.
Det blir något att berätta för barnbarnen i lumpen på puben!
Det är mer bonnagött & såcialdemokratiskt att snusa o dricka öl, än röka o dricka vin, det är därför de höjer! ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
kan dom inte höjja till typ 300kr på en gång.. vem fan röker då?
cry me a river! --> thcrew
joda: Det blir den nya Stureplansdrogen då, såklart.
•pave paradise•
jamen dom har råd.
cry me a river! --> thcrew
joda: tycker du samtidigt att vi ska höja priset på t ex öl till 300 kr? höja priser för att få folk att sluta.. bah!
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac