I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nätpedofiler

Övrigt - Blandat

2007-11-29 22:05

Nätpedofiler

Såg just på efterlyst och kom att tänka på det här med nätpedofiler.

Jag kan bara inte förstå hur naiva tonåringar kan vara så jävla dumma!
Man hör hur farligt det är att bestämma träff med människor man inte känner på nätet i skolan, hemma, tv....

Eller är man bara så jävla desperat att man skiter i att det kan vara en 45 årig gubbe?

2007-11-29 22:06
tja. har du msn?
och vem fan är du?

2007-11-29 22:08
alltså dom jävla blåsta brudidioterna som går på det förtjänar bara en rejäl gammal gubbkuk
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!

2007-11-29 22:10
"Jag kan inte förstå hur naiva tonåringar kan vara så dumma."

2007-11-29 22:13
Well, när man var tolv-tretton så var man ganska så naiv, och de flesta i den åldern som haft en trygg uppväxt var väl ganska blåögda inför det faktum att sånt finns. I den åldern hoppas jag att barn inte blivit medvetna om allt ont som finns i världen och fortfarande lever lite bland rosa my little ponys och att skrubbsår på knäna efter fyra timmar fotboll i regnet är det värsta som kan hända.

Inte förrän man har varit med om vissa saker, så tror man på att de finns, så detta kanske är en utav sakerna.

2007-11-29 22:13
hehe tänkte också på det emiliano

skönt skrivet
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2007-11-29 22:14

men förhelvete, SÅ dumma

Jag börjar allvarligt ha svårt att känna medlidande för en 15åring som träffar någon på typ pa...

2007-11-29 22:14
"det händer bara andra, inte mig"-känslan antagligen...
goda nyheter från uncle ben's spännande värld!

2007-11-29 22:16
"det händer bara andra, inte mig"-känslan antagligen...

Då är man ju ännu mer pantad då pedofiler ofta lurar många...

2007-11-29 22:22

Pedofiler beskrivs väl ofta som manipulativa, och de lär ju va ena riktiga människokännare som vet precis vad de ska säga för att vinna förtroende...

Men nu snackar vi väl 12-13åringar som i efterlyst? Är man 15 har man väl oftast mer vett i skallen.... vissa kanske tycker det är spännande att en äldre man ger dem komplimanger och är lite mer charmerande än 15åriga killar... det finns många olika faktorer som spelar in, och att säga att om de är så dumma, så förtjänar de vad de får, är bara löjligt elakt.

2007-11-29 22:25
conspicuous

"Är man 15 har man väl oftast mer vett i skallen"

sen skriver du

"det finns många olika faktorer som spelar in, och att säga att om de är så dumma, så förtjänar de vad de får, är bara löjligt elakt."

Det är ju precis det jag menar, är man tonåring, som jag skrev, så bör man ju ha mer vett i skallen.
Men man blir ju såklart förbannad när det drabbar en elvaårig

2007-11-29 22:29
elleeh: men har du aldrig t.ex. skippat bilbältet fast du vet att det kan vara farligt och många dör pga av det?
goda nyheter från uncle ben's spännande värld!

2007-11-29 22:33
I den åldern hoppas jag att barn inte blivit medvetna om allt ont som finns i världen och fortfarande lever lite bland rosa my little ponys och att skrubbsår på knäna efter fyra timmar fotboll i regnet är det värsta som kan hända.

haha amen...påminner mig om när min tjej hittade lite gamla skolpapper från mellanstadiet. det värsta hon visste var "att klema fingrarna". det är fanimej så det ska vara egentligen...tyvärr är man väl så illa tvungen att som förälder informera om vilka vidriga svin som finns därute...önskar att mina barn kunde få växa upp i en rengbågsvärld där allt är frid och fröjd men så lär det ju inte bli

2007-11-29 22:37
elleeh

Oavsett om de är fem eller 15 år gamla så förtjänar inte någon att råka hamna i fingrarna på en pedofil, jag hoppas att femtonåringar har mer vett i skallen, men det är inte alltid så.

Ursäkta mig, men du är så trög att jag föredrar att du inte tolkar det jag skriver på ett sätt som passar dig, för jag tänker inte på samma sätt som du i denna frågan.

2007-11-29 22:43

conspicuous

Jo men jo.. jag tycker att 15 åringar FÖRTJÄNAR att bli offer för pedofiler.. ja det gör jag verkligen!

Jag säger bara att det är svårt att känna ett starkt medlidande då dom vet exakt vad som kan hända - även om personen utger sig för att vara 17 år och är världens raraste på msn en månad.

2007-11-29 22:45
Well, du får tycka vad du vill, men tolka inte mig fel är du snäll.

Poet

2007-11-29 22:47
Tycker det också låter märkligt hur de går i fällan så allt ofta.

Bara jag som tillhör snacka-inte-med-äldre-män-som-vill-ge-dig-godis- generationen?

Och sluta säg saker att de förtjänar det bara för att de inte råkar ha lite mer vett i huvudet.
At the gates of Eternity...

2007-11-29 22:52
BC99: hell yeah! va fan minns som barn "prata inte med farbrorn i parken som vill ge dig godis" säger mor å låter inte alls som att hon skämtar.

Att sånt här händer är förjävligt och jag antar att det enda man kan göra är att rulla på med information om saken. prata med barnen!!
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2007-11-29 22:53
Visst är det konstigt att de går i fällan, men har man vuxit upp i en skyddad verkstad, där föräldrarna har försökt hålla barnen undan från allt ont som finns i världen, är det kanske inte så lätt för de här barnen att se igenom "snuskgubbar" på msn ...

Det är ju trots allt inte alla som faller för det, något måste det bero på att bara vissa gör det.

2007-11-29 22:53

conspicuous

<

"Är man 15 har man väl oftast mer vett i skallen"

sen skriver du

"det finns många olika faktorer som spelar in, och att säga att om de är så dumma, så förtjänar de vad de får, är bara löjligt elakt."

Det är ju precis det jag menar, är man tonåring, som jag skrev, så bör man ju ha mer vett i skallen.
Men man blir ju såklart förbannad när det drabbar en elvaårig

<

Förtydligande:

Såklart finns det måna faktorer som spelar in, och man blir ju såklart förbannad när det drabbar en elvaårig. Men jag har dock svårt att känna medlidande med en 15 åring som vet exakt vad som kan hända, men bara för att jag inte känner medlidande så betyder det inte att jag anser att 15 åringen förtjänar det.

På vilket sätt har jag misstolkat dig?

2007-11-29 22:56
ni som skriver att ni inte känner medlidande eller som tycker att folk förtjänar att bli sexueltutnyttjade är ju... usch!
www.myspace.com/ydetobbe

2007-11-29 22:56

Att säga att de får skylla sig själva är lika patetiskt som att säga att tjejer som klär sig lättklädda får skylla sig själva om de blir våldtagna.

och vem fan är du?

2007-11-29 23:03
"ehh skönt me lite gubbsnopp föfan"
be the change

2007-11-29 23:08
JackVegas för den stolta traditionen av härligt svennig Onkel Kånkel humor vidare...

2007-11-29 23:37
Haha! ..

Men småtjejer är nyfikna, klart som fan dom blir det om dom tjötat som faan med en snubbe som dom tror är 15 har moped & är skitsnygg med tvättbräda.. massa <33 älskar dig fniss..

Dock borde dom inte träffas om dom nu inte har snackat i tele / cammat mkt imo.. peace
be the change
Poet

2007-11-29 23:39
Det rör det sig i majoriteten av fallen, om tjejer som mår dåligt och behöver bekräftelse. Av det jag läst och erfarat, så vet till och med tjejerna att killarna i fråga som de samtalar med är rena scum bags, men de inbillar sig någonstans att de ändå har "makten", att de kan driva och hålla på hur mycket de vill med killen. De vet vad männen är ute efter, och det tillfredställer dem att de har den makten att säga nej every now and then.

Tills de träffas in real life, där det sorgligt nog oftast går överstyr.
At the gates of Eternity...

2007-11-29 23:44
Hurfan kan folk säga att en brud "förtjänar" att få i sig en gammal gubbkuk?

Så om man nu är blåögd och inte ser felet man är påväg att göra, så förtjänar man att bli våldtagen/utnyttjad? Hurfan tänker du?

Idiot
http://myspace.com/BoodaBlezzin

2007-11-30 00:06
ofta man träffar folk på TV
HEY! File sharing is a crime and I'm not going to be anally raped just so you can listen to Usher!

2007-11-30 00:31
Nu förstår jag verkligen varför många utsatta håller tyst om sånt här... Det är fan läskigt att läsa vad några av er skriver. 
speciellt MickMästarn. Dom som försökte uppfostra dig misslyckades klart och tydligt på vissa fronter. 

2007-11-30 04:45
enda anledningen till att nätpedofiler kan ha kul på ungdomssidor är kidsen som strippar via msn för 100:- på sitt comviq kontantkort.
We call them winerbrods.
Redaktionen

2007-11-30 11:47
Jag hade också visat tuttarna för ett 100kort..

Nån som är intresserad?
namaste

2007-11-30 11:51
Jag tycker fortfarande att det är spännande att man konsekvent kallar dom "pedofiler" trots att målgrupperna är en bit över vad en pedofil skulle gå igång på.

Fast det är ju som sagt samhället där alla främlingsfientliga bestämt är "nazister" och alla som inte har blont håtr/blåa ögon är "turkar" .)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-30 12:34
vi kan kalla dom "snuskhumrar" om du hellre vill det, personligen tycker jag att ordet pedofil har en för sammanhanget lämpligt hård ton även om det per definition inte stämmer. med andra ord: skitsamma.

2007-11-30 13:11
Jag har för mig att "Fraodi" egentligen var 40+ typ..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-30 13:55
Dekay

Well, om en tjej på tjugo+ råkar ut för det så är hon blåögd, det händer ju det också. MEN, likväl så är det inte rätt åt henne om hon blir utnyttjad.

2007-11-30 16:06
Åderpåle - du vet att det finns ett ord för det?

con - det handlar inte om att vara blåögd, det handlar om att använda sin sexualitet och få uppmärksamhet, såsom man har lärt sig att göra det.

har tjejerna lärt sig att det enda sättet att få uppmärksamhet och uppmuntran (och pengar på kontantkortet) genom att visa tuttarna, så visar de tuttarna. du borde läsa mitt x-jobb som bland annat handlar om "nätpedofili" ;)
We call them winerbrods.

2007-11-30 16:09
dom visste ju att han var det dom skulle ju sätta dit gubbfan de va ju de som va planen..
ursäkta om någon redan påpekat det har itne orkat läsa igenom hela tråden.

2007-11-30 17:15
uuuuuuuu
ja precis som brudarna i frågas föräldrar misslyckades med att uppforstra dom. och jag har ändå aldrig knullat en pedofil så jag är nog snäppet bättre ändå

2007-11-30 22:17
MickMästarn P19
Att vara osäker nog på sig själv, och allt annat vad det innebär för att låta sig luras av någon på sådant sätt har snarare med brist i uppmuntran av sitt eget jag att göra. Förmågan att känna sig hel med hjälp av det man redan har o.s.v....Det har vi samhället i stort att skylla på. Bl.a sånna som Dekay. Jag menar.. Så som man blir sedd av andra är så man ser på sig själv.
MEN att du sedan trampar på de som redan trampats på visar på en helt annan typ av brist i sitt eget jag. Sluta gör bort dig nu. Du är ju  pinsam.

2007-12-01 01:45
haha, ja...eller hur. skippa snacket, dom där fina orden dont mean shit. är man dum så är man, så är det bara. är det där nåt sjukt sätt att få brudar på eller, din mogna image? du är typexemplet på en sjuk jävla pedofil ju!

2007-12-01 01:51
Är man med i leken får man leken tåla!

2007-12-01 02:00

2007-12-01 11:51
MickMästarn P19
Jävla missbedömning jag gjorde när jag skrev förra. Jag trodde du var 19 år. Men du kanske är yngre? Eller så kanske du bara är efter i intellektet? Vi tar det på din nivå.
  • Du saknar empatisk förmåga  http://sv.wikipedia.org/wiki/Empati om du inte kan ditt språk)
  • Tjejerna som blir lurade saknar självförtroende 
  • Det DU saknar har med ett outvecklat intellekt att göra (sorry om meningen var för avancerad för dig)
  • Det DOM saknar beror på att samhället våldat sönder deras intellekt. 

Försök nu att slita dig från provocera mig. Du gör bara bort dig mer och mer. 

2007-12-01 11:56
Demento

Tack, missade det sidospåret helt i allt "rätt ska vara rätt"-tänkande kring skriftliga publikationer.

Det är förmodligen det som ligger till grund för alla nämnda exempel. Hur många gånger har folk inte kallat andra för "cp-skadade" fast de inte har uppvisat några tecken på den nämnda åkomman?

2007-12-01 17:12
uuuuuuuuuuuuuu
nä mitt intellekt fungerar prima!
jag saknar inte empatisk förmåga, jag har bara svårt att tycka synd om dumjävlar som knullar pedofiler .

Det DOM saknar beror på att samhället våldat sönder deras intellekt.
haha ja vi kör på den gamla klassikern att skylla allt på samhället! För det är ju inte på något sätt uttjatat!
och om jag nu är så ointelligent som du säger, vad tyder på att samhället inte "våldat sönder" mitt intellekt också? Vi är alla dumjävlar, med skillnaden att jag håller mig till jämnåriga o inte gubbjävlar på internet

2007-12-01 18:44
Att du har svårt att tycka synd om dom visar just att du saknar empati.. Det är något vi alla utvecklar i rätt tidig ålder. Att du inte lyckats med det är oroande. Att du fortsätter kalla dom dumjävlar är helt otroligt. 

Och ja, vi skyller på samhället... För det kvittar om något är uttjatat så länge det är sant. Hur tror du ett dåligt självförtroende uppstår? Om det inte är i samspel med andra människor, media etc. Hur uppstår det?
Jag menar inte att det enbart beror på lågt självförtroende, men det är säkert en del av anledningen. 
Vad tror du... Vad i tjejernas tankebanor får dom att bestämma träff med nån okänd gubbe? Hur kommer det sig att dom verkligen "förtjänar en rejäl gammal gubbkuk" som du skrev? 

2007-12-01 19:26
BC99 P24, med flera.

nu kommer whoa moralen fram som vanligt. "tjejer som mår dåligt och behöver bekräftelse.", ja för en tjej skulle ju aldrig kunna vara kåt och nyfiken på att träffa någon från internet om hon inte mår väldigt dåligt? jag säåger inte att 15 åriga flickor går och suktar efter 55årig kuk, även om många tjejer har rätt rubbade fantasier, men om hon tror att killen är runt hennes ålder kanske hon är jävligt sugen på att träffa honom. i andra fall kan det ju rent av vara så att hon var sugen på att träffa 45 åriga Ola. Hon kanske inte hade tänkt att det skulle gå så lågnt eller så kanske hon ångrar sig efter åt.

för övrigt anser jag inte att en man som tänder på en 15åring är pedofil. sen så behöver man ju inte gå så långt att man faktiskt ligger med en 15åring om man själv är 45. fråga era pappor vad dom tycker om 15åringar.

till alla som säger att Tjejer/killar som träffat någon från internet och blivit utsatta för något får skylla sig själva, Eat a dick.
har ni aldrig träffat någon från internet?

2007-12-01 19:55
uuuuuuuuuuuu
att jag inte tycker synd om dom bevisar ingenting. Jag kan tycka synd om dom som det verkligen är synd om .. tjejer som bestämmer träff med gamla peddon o suktar efter gubbkuk kan bara ha de som kommer . .empati betyder inte att man tycker synd om allt o alla, jag har empati, bara inte för dumjävlar. Fattar du trögt eller?
hur uppstår dåligt självförtroende? hur fan ska jag veta det, där inte på grund av mig eller samhället iaf, dom kanske bara haft en dålig pubertet . man vet ju hur många fjortisar som vill ta livet av sig utan anledning liksom . det är inne att skära sig. döda dom allihop säger jag, rada upp dom o skjut av .

2007-12-01 20:49
cist - det handlar inte om träffa någon från internet eller ej. god knows we've all been there. det handlar om svettiga gubbar som sitter och runkar till uppladdade bilder på 13-åriga brudar med push-up BH. och anledningen till att dessa brudar lägger upp bilderna är inte för att de "är kåta och vill träffa nån från internet", det är för att få uppmärksamhet. och klart, vissa gubbar är mer "på" än många yngre killar. och vill man - på allvar - träffa nån tjej på internet så går man inte efter storleken på urringingen, eller "kåtast blick".

att erbjuda småtjejerna pengar på mobilen i utbyte mot tutt-flashande, eller tvärtom; ragga mobilpengar genom att visa stringen...det räknas inte som "träffa någon från internet"

snap!
We call them winerbrods.

2007-12-01 21:16
Precis... Empati och sympati är inte samma sak. bra nu har du lärt dig det... Då kan vi ta det igen nu när vi båda förstår....
Att du har svårt att tycka synd om dom, och att du kallar dom dumjävlar visar att du saknar empati.. 

Alltså: 
- Jag tar för givet att du inte är en väldigt vidrig människa. (du skriver som du gör om dom och det är ok för du saknar ändå förmågan att föreställa dig deras situation) Det är alltså rätt ursäktsbart på nått sätt. Det är ok. Du förstår ändå inte.

- Men om du å andra sidan, som du påstår, kan sätta dig in deras situation och ändå skriver som du gör börjar man bli lite smått orolig. Förstår du nu? 

Antingen vidrig, eller empati-lös. Hur ska du ha det.

hur uppstår dåligt självförtroende? hur fan ska jag veta det, där inte på grund av mig eller samhället iaf, dom kanske bara haft en dålig pubertet . man vet ju hur många fjortisar som vill ta livet av sig utan anledning liksom . det är inne att skära sig. döda dom allihop säger jag, rada upp dom o skjut av .

Ärligt talat... Du är rätt full och driver lite nu eller hur.

2007-12-01 21:21
nä jag är inte rätt full jag är jävligt full . brännvin är bra grejer !
i piss on my generation ! blood for blood! fattar du ?
antingen vidrig eller empatilös, jag antar att jag är båda, isåfall. För dessa jävla blåsta horor förtjänar inget mer än att bli analt rövknullade i arslet mot deras egen vilja! fattar du ?!?!?!?!