Har homosexuella mindre problem?
Jag har alltid trott att homosexuella har mindre problem i sina förhållanden, eftersom de tänker mer lika än vad ett heterosexuellt par gör, vilket betyder att de borde inte ha problem som till exempel:"varför ska du köpa nya fälgar till bilen för 10 000?" "vafan ska vi med nya gardiner till?" Nu har inte jag så många homosexuella vänner, så jag kan inte fråga dom, så jag ställer frågan här...Stämmer min teori? Har homosexuella par problem med annat som heterosexuella par inte har?
:::The Iranian Stallion:::
dom har ju roligare i alla fall.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
: vad är det som är roligare med att vara homosexuell?
Varför skulle de ha mindre problem? Bara för att man är tillsammans med någon av samma kön så betyder det inte att man är exakt likadan som den personen och vad man prioriterar har nog ingenting med kön att göra!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Iran P22 : titta bara på pride, dom verkar ju ha superskoj
http://www.sthlmmd.se
librator: nej, alltså dom slipper många av problemen som heterosexuella par har just för att dom har lättare att förstå varandras tankesätt. och dom två kommentarerna jag skrev var bara två exempel, jag ska inte att det är så hos alla män eller kvinnor.
eftersom de tänker mer lika än vad ett heterosexuellt par gör
Det där var ju hur löjligt som helst. Kopplar du sexualitet och kön med med olika egenskaper och prioriteringar? Att någon är man betyder inte att den skulle vara intresserad av samma saker som en annan men, precis som en kvinna inte alls behöver vara intresserad av samma saker som en kvinna? Att generallisera på det sättet tycker jag är otroligt fel. Visst spelar uppfostran viss roll samt genetik och kan främja vissa ageranden och intressen...Men jag menar, en kvinna kan vara mer lik en man än vad en annan man kan vara lik samma man och vice versa.
Delam tange barat
åså kommer självklart någon som ska hålla på att snacka om jämnställdhet och bla bla bla... jag säger inte att alla kvinnor gillar exakt samma saker och alla män gillar exakt samma saker. men jag menar bara att till exempel två män har lättare att förstå varandra och komma överens än en man och en kvinna.
Jag skulle gärna vara bög, just för att jag tror att det skulle vara jävligt enkelt på så sätt att man nog överhuvudtaget förstår varandra bättre. Tyvärr så har inte Gud välsignat mig med en bögådra.
The Dude minds!
Iran P22 Varför skulle de ha det i de sammanhang du tog upp? I vilket av dina två exempel skulle kvinnor komma bra överens och i vilket skulle män det? Just de exempel som du tog upp beror väl mer på uppväxt och intresse, än om att någon är man eller kvinna?
Delam tange barat
Och självfallet så ifrågesätter jag om någon skriver något som jag uppfattar som otroligt fördomsfullt och hoppas att jag har uppfattat det hela fel.
Delam tange barat
Iran, jag tror inte det stämmer riktigt. Jag har ju vänner som inte tänker alls likadant som jag gör, och dom är ju också män. Eller killar kanske man ska säga. Men i vissa fall kan det nog stämma.
VI ÄR ÖVERALLT! Dubbeln 2lax9!
Jag tror inte att det blir roligare för att båda gillar bärs och fotboll t ex. Dock, tror jag att när ens partner behöver bekräftelse, uppmärksamhet etc etc, så är det lättare för en. Man behöver nog inte gå så mycket på tå och välja sina ord om man har en partner av samma kön.
The Dude minds!
Rachel: ja, de kanske var dåliga exempel jag vet inte.. men låt mig förklara mig på detta sätt: om en av mina killkompisar berättar att han köpt nya gardiner så säger alla vah, varför det?! har du för mycket pengar eller?! och resten av killkompisarna tycker att det är konstigt. men om mina kompisar säger jag har köpt nya fälgar till bilen, så kommer alla fråga vah coolt, vad är det för märke? vad är det för material? vad är det för storlek? och ingen kommer tycka det är nåt konstigt med nya fälgar för 10 000:-
KungenKrook: du kanske inte har märkt av det för du pratar inte om samma saker med dina vänner som med din flickvän.. dina vänner säger aldrig till dig "jag känner inte att du älskar mig". eller dom säger aldrig till dig att du inte ger dom uppmärksamhet. i dessa frågor tror jag att män tänker likt varandra..
Hitta låten "Bättre att va bög" med Lars Demian och lyssna på den, handlar om precis samma sak.
"och resten av killkompisarna tycker att det är konstigt." Saken är ju den att du pratar om din umgängeskrets, eller hur? Man är ju oftast vän med människor som man har någon gemensam nämnare med, så då är det ju inte så underligt om ni alla förstår grejen med fälgar och inte prioriterar gardiner?
Delam tange barat
vissa lever väl bra, vissa lever dåligt, vissa hatar varandra, vissa knullar varandra hela tiden, vissa tittar på varandra när dom skiter på toa, vissa kollar på barnporr, vissa blir gripen av polisen hela tiden, vissa bråkar om godiset som finns på bordet, vissa e ute o inte ens har ett hem, vissa knarkar o inte ens klarar sig utan knark, vissa sitter o spelar cs varjedag, vissa städar som en galning.. tror nog dom homosexuella har de som alla heterosexuella.. dom ser väl upp de som hatar homosexuella men annars e de som alla heterosexuella..
Köpa nya fälgar till bilen för 10 000, låter för fan urdumt! Gör tjejer så eller?
nu ar jag ju inte homosexuell men bisexuell och mast sag att detta var bland det dummaste jag last. Har du en aning om hur javla svartsjuka brudar kan vara. VARFOR TITTAR DU PA HENNE BIDIBIDIBIDI och kopa nya falgar behover det val inte handla om, varfor kopte du ditten och datten nar du ska spara, maste du dricka sa mycket idibidi. Ar precis som heteroforhallanden till 90%
maste tillagga att i tjejforhallanden kan det ju snarare vara MER problem an med snubbar eftersom tjejer har en tendens att overanalysera och allt det dar, allt det dar jag oversatt till bidibidibidi tank da nar tva st kommer ihop liksom oh mah lord
Om mina polare hörde att jag köpt nya fälgar för 10 laxar skulle jag få spö. Bortsett från det så finns det ju ändå en viss poäng. Som barn uppfostras flickor och pojkar olika och detta fortsätter ju givetvis genom livet. Det finns ju liksom socialt tryck på unga män att gilla skruvmejslar, coca cola zero och playstation 3, samtidigt som unga kvinnor ska gilla... ja inte fan vet jag, att konsumera oerhörda mängder kläder, rosa mobiler, bacardi breezers?, finns säkert bättre exempel. Poängen är således att andelen män som gillar att dricka öl och kolla på fotboll är sjukt mycket större än andelen kvinnor som gillar detsamma. Inte för att det inte finns kvinnor som gillar det, men som sagt färre. Om jag vore bög så vore således chansen större att min partner också skulle älska Die hard, Transformers, PS2, mörk öl och ostbågar. Eller snarare, antar man att andelen homosexuella män är en tiondel rakt av i alla kategorier, så skulle andelen potentiella partners som gillar dessa saker vara större om jag var bög istället för straight. Detta handlar ju om konstruktivism, inte essentialism, så det är ju inget givet-
Veritas Amicus, Henkso Amicior!
Jag lider med dig Iran, att vågra fråga nåt sånt där på Whoa är självmord... djäkla PK-mobben rusar emot en likt en medeltida pöbel med facklor.
Intressepenisen hårdnar!
Tänkte skriva nåt i stil med henkso. Bara för att man inte gillar idén med att män och kvinnor uppfostras lika så betyder det inte att dom blir det. Sen kan man ju fråga sig hur mycket i ett förhållande bygger på att man är lika? Gäller det att hitta en partner som är så lik en själv som möjligt? Blir inte det ganska trist? Ähh jag vet inte... Problemen för homos kanske bara ser annorlunda ut.
det är endå alltid en som har huvudvärken i ett förhållande.
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"
Moderator
2007-11-29 17:04
När man blir dumpad är det ju lite halvvanligt att man projicerar exets beteende på alla kvinnor eller män (därför säger folk så ofta att alla av det motsatta könet är skit när de precis blivit dumpade). Det vore ju jättejobbigt att vara homosexuell och helt plötsligt hata och generalisera sitt eget kön, för då gör man det ju med sig själv också. Eller så får man kanske lättare att se individen i det läget?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Hangaround
2007-11-29 18:45
men herregud.
http://matildaberggrens.blogg.se
HAHAHAHAHA, fyfan!Iran P22 , jag, och många andra killar kommer säkert mycket bättre överens med kvinnor. Det är från person till person, män är frukstansvärt olika, även kvinnor. Jag fick mig dock ett gott skratt, tack för det.
> Iran Av egen erfarenhet så stämmer det inte (min exkille ville t.ex lägga pengar på saker jag aldrig ens tänk tanken på att vilja köpa av egen vilja). Så visst har man haft sina duster, oavsett läggning. Det är, med andra ord, inte läggningen som avgör för hur lika/olika åsikter man har." en kvinna kan vara mer lik en man än vad en annan man kan vara lik samma man och vice versa." - Rachel sa det bäst.