I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Någon som har erfarenhet av att köpa från drjays.com?

Övrigt - Blandat

2007-11-28 23:49

Någon som har erfarenhet av att köpa från drjays.com?

Drjays har ju börjat shippa till Sverige för en tid sen, men det verkar vara ett jävla projekt att genomföra köpen. Ta en titt på sidan.

Det finns tre olika betalningssätt att välja mellan. Credit card, debit card (vad är det?) och money order och alla sätten verkar jävligt klyddiga. Så jag undrar om det finns någon som har handlat därifrån och kan förklara hur det går till.

Brassknuckles in your face!

2007-11-29 01:32
credit card är kreditkort. du har alltså kredit på kortet. debit card är betalkort vilket är precis samma sak som kreditkort fast utan kredit.

utvecklingen är lite efter i staterna så du får typ ta en bild på ditt pass och ditt kreditkort/betalkort o skit. sen får du räkna med att betala ungefär det dubbla för allt pga moms och tull. eller så låter du dom skicka allt till nån du känner i staterna så slipper du all moms o sån skit.
Din hojtlåda är tom.

2007-11-30 22:45
Jag funderar också att beställa lite grejer därifrån. Och visst det är lite omständigt men troligtvis värt det. Grejen är ju den att man måste faxa en kopia av ditt senaste credit card statement och en kopia av kortet du tänker betala med.

Se kommer man ju få betala lite extra i tull m.m men jag menar det är ju inte omöjligt. och helt klart värt det tror jag med tanke på deras sortiment. Jag hade tänkt maila dom och fråga lite mer ingående. Jag kan dela med mig av vad dom hade att säga här sen.

2007-12-03 21:01
Varför beställer ni inte från Ebay iställlet? Samma varor finns till lägre priser plus att man slipper allt trubbel med credit card statements, tull, moms osv... Kollar man så att säljaren har god feedback så funkar köpen för det mesta problemfritt!

2007-12-03 21:05
Peterrr P21
då kan du väl rekomendera ett par bra säljare som har ett vettigt urval. om man ska hålla på och beställa en sak åt gången så blir det inte så jättebillig. plus att de nyaste grejerna finns sällan på ebay. mest förra årets saker.
Din hojtlåda är tom.

2007-12-03 21:12
Chonbo, du har rätt i att man inte alltid hittar det allra senaste på Ebay men jag har antagligen inga jättekrav på det. Jag brukar skriva in märket eller plagget man är intresserad av i sökrutan och kolla in säljarna. Man hamnar ju ofta i EbayStores där säljarna har flera hundra prodikter till salu. Jag är ingen Ebay expert men jag har handlat en del där. Vilka märken är det du letar efter?