I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Scweiziskt bankkonto

Övrigt - Blandat

2007-11-28 02:29

Scweiziskt bankkonto

Jag har hört att om man sätter in 1 miljon på ett Schweiziskt bankkonto så får man 2,5% ränta varje månad. dvs det ger dig 25 000kr varje månad att gotta dig för vilket betyder att du aldrig behöver jobba nånsin...

Stämmer detta?

2007-11-28 02:40
Nej (för då hade allt gjort det, och så hade banken gått under)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-28 03:12
Jag har hört att man ska inte tro på allt man hör.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2007-11-28 03:31

men banken tjänar ju på att du sätter in din miljon vilket gör att alla mäniskor gör det vilket gör att banken har svin många miljoner å investera i vafan dom vill...

2007-11-28 04:05
dafute:

ok, kör hårt då.

fueldog:

man måste se till realräntan, vilket är ränta minus inflation. i Iran är inflationen betydligt högre än här.

2007-11-28 11:22

Jag vet med säkerhet att det finns en turkisk bankkonto som ger en 16% årlig ränta. Att man inte tar ut några pengar från kontot (förutom räntevinsten) är dock en förutsättning.

2007-11-28 12:34
fördelen med just ett Schweiziskt bankkonto är ju att de har sjuka lagar om banksäkerhet så svenska staten kan inte se vad du har så du slipper betala fömögenhetsskatt, om man nu inte vill göra det
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-28 13:10
vet du., ge mig en miljon så sätter jag in det på mitt .ch bankkonto så kan vi pröva ok? vi delar räntan!"
<_Monk_> oh man, you have some rigid, distorted, stubborn and obsolete opinions and attitudes

2007-11-28 13:52
spliff:

Turkiet har ca 10% inflation.

2007-11-28 15:53
Ref:

Jag kan inte det där. Betyder det att jag i praktiken får 6% ränta?

2007-11-28 16:50
spliff:

jo precis. eftersom sen när du växlar tillbaka till kronor har dina turkiska Lira tappat 10% i värde.

2007-11-28 17:54
du råkade inte missa att sverige också har inflation? :)
cry me a river!
--> thcrew

2007-11-28 18:03
men en sjuhelvetets mycket lägre än turkiet/ iran
Keep it simple Fondle'em Lobudget steez. Let me know if you want to catch ''Planet of the Apes'', the girl in it looks ill! Gimme a call bro

2007-11-28 18:04
tillåt mig bara säga.. och?
cry me a river!
--> thcrew

2007-11-29 08:12

Ref: Och den turkiska inflationen står sig oavsett vilken valuta jag växlar till?

2007-11-29 09:53
joda
det är inte bara "och", inflationen är med och pekar på realräntan, som refused sa. det går inte bara titta på utlands banks ränta och tro att man ska bli askalas bara sådär. lite tråkigt måste det vara också annars kan det aldrig vara rätt, såntärlivet
Producent

2007-11-29 15:16
det skulle inte förvana mig om man fick en sadan ränta eftersom det fortfarande är europas rikaste land.
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2007-11-29 15:42
anslut dig till idioterna xavante,
jag påpekade felaktigheten i refused och vemdetnuvars beräkning angående faktisk ränta genom att titta på turkiets inflation men utelämna den svenska i ekvationen.

det handlade inte om att man skulle strunta i turkiets inflation, utan att man bör ta med den svenska för att få en uppskattning om den "faktiska" räntan i slutändan.

ett tips,
läs vad det handlar om innan du spelar smartass
cry me a river!
--> thcrew

2007-11-29 17:00
varför skulle det inte gå? klart det går, frågan är bara hur mycket pengar du ska sätta in, och hur detta ska ske, sen hur du ska sköta utbetalningarna i sverige.

sen e den största frågan var man ska få 1 miljon från

2007-11-29 19:55
joda:

Jag har inte gjort nån "beräkning". Liran har mycket riktigt tappat 10% i värde under perioden, att kronan också deprecierats är inte av betydelse för beräkning av ett turkiskt kontos realränta. Växlingsreferensen var bara där för att visa betydelsen av inflationen, där tog jag inte fram några siffror om hur många kronor man fick.

Spliff:

Ja, inflationen är ju så mycket Liran tappat i värde. Det måste alltså räntan först "uppväga" innan du kan göra vinst.

fyra:

Jag tror inte de ger bort en massa pengar till folk bara för att de är rika.

päronpung:

Vadå "klart att det går"? Det finns inga konton med i närheten av så hög ränta, vad är krångligt?

2007-11-29 23:04
refused,
så länge vi är överens om att den svenska inflationen bör tas med i beräkningen är jag nöjd.
cry me a river!
--> thcrew

2007-11-29 23:05
joda:

Gött =)