I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Droppa dina bästa bebisnamn!!

Övrigt - Blandat

2007-11-23 17:58

Droppa dina bästa bebisnamn!!

Jag och min kära gubbe Dj-exzel ska ha bebis i mars, om exakt 15 veckor vill säga. Jag börjar bli sjukt stressad över namn. Visst det är ett bra tag kvar, men vi kan verkligen inte komma på nåt som båda gillar lika mycket.

Om det blir en pojke är vi eniga om Alfons, men ändå lite tveksamma. Jag har velat i typ tio år att mina framtida barn ska heta Alfons och Ängla, men Ängla är nu helt uteslutet för alla jäkla ungar heter det idag, och det känns lite pretto. Alfons älskar jag fortfarande, men är lite tveksam ändå. Vet dock inte varför :P

Men min favoritnamnslista för flickor lyder:
Chilla
Infinity (tyvärr uteslutet då enbart en i sverige heter det och det är en kompis barn, så de känner vi inte att vi kan härma. men god damn it, vad jag älskar det namnet. för att göra bilden lite tydligare kan ni tänka er världens sötaste 2åriga mulatt med världens affro. hon är som gjord för det namnet!!)
Bonnie

Andranamn för flicka blir antagligen Rut och Eva efter släktingar.

Kille:
Alfons
Harry (tyvärr uteslutet för jag pratade skånska när ja va liten och kan fortfarande inte uttala R som en normal människa vilket jag hatar mest av allt, därför är namn med R totalt uteslutna som tilltalsnamn)
Algot

Andranman blir antagligen Christer och ev Andreas

Men kan ni inte droppa lite shyssta namn så vi får lite fler att gå igenom :)
Fredrik (min kille) är mycket för klassiska namn som Maria, Anna, Lisa osv (vilket jag avskyr, heter själv maria å de e astråkigt)
Jag gillar namn som är ovanliga. Därav Chilla som nr 1 på min lista, för de finns ingen i sverige med det namnet (enligt namn-regestreings-sidor) (förutom min lillasysters katt som jag tvångsdöpte till det för 4 år sen)

Men helt enkelt, droppa era bästa namn!

www.marysoul.com

2007-11-23 18:04
Algot är ju hur grymt som helst!
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning

2007-11-23 18:08
Du kan ju för fan inte döpa ungen till Chilla, helt värdelöst och mobbat namn, döp den till Julia, Jessica eller Rebecka om det blir en tös.

Alfons är dock grymt.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.
Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!

2007-11-23 18:10
Bebisnamn? Palla ha ett bebisnamn när man blir äldre.. :P
Stål från Göteborg: http://www.fotolog.com/jahjahknow

2007-11-23 18:16
Varför skulle man "droppa" SITT egna bästa barnnamn för dig? .

När man ger ett barn ett namn ska de vara speciellt och man ska SJÄLV ta och tänka på va man vill att barnet ska heta, ska vara något som betyder något och kanske om man vill lite ovanligt för de e dom namnen som man lättare sätter på minnet och är grymma namn
We don't really dance, We just rub the dick on the ass.

2007-11-23 18:18
Chilla var inte fint. Ungen kommer ju bli mobbad, det låter som ett skämt, no offense.
Man måste inte bestämma namn i förväg, jag tror att det kommer när man får ungen, att man känner att "Hon/han är en Alfons/Maja/Britt-Marie/whatever".
Och visst är det bra att ha backups, men jag tror att det är viktigt att man kommer på namnet själv. Vill ha en unge vars namn någon på whoa kommit på. ihh.

2007-11-23 18:33
Julia är fint :)
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"

2007-11-23 18:37
Alfons är ett grymt fint namn. Men skippa Chilla....
Delam tange barat

2007-11-23 18:42
Försök bortse från ordet Chilla, och tänk er Cilla, fast med ett H. Ja tycker namnet e fint för och ja relaterar inte de till chilla som i softa. ja tycker bara de e ett sjukt fint/gulligt/coolt/ovanligt namn.

självklart menar ja itne att ni ska droppa era drömmars namn som ni vill ha för er själva. Men självklart så är det ju inte så att man kommer på alla namn från scratch inne i ens eget huvud, utan namn hör man runt om sig och snappar upp dom man gillar.
Jag tänker såklart inte låta er på whoa bestämma vad vårat barn ska heta, men lite idéer och förslag vore sweet.
det finns ju en miljon namn-sidor att leta på, men då hittar man bara dom klassiska, och jag är ute efter lite mer ovanliga namn.

tror inte att namnet har stor del i mobbingsprocessen. blir man inte retad för sitt namn blir man retad för man har fel storlek, färg, kläder osv. Jag tänker inte låta namnbeslutet grundas på att det finns idiotmänniskor som kommer retas pga det. samma sak som att låta bli att skaffa barn när man är svart, för att det finns rasister. dont make any sence to me.
www.marysoul.com

2007-11-23 18:42
Kille: HYDE
Tjej: N/A
http://www.last.fm/user/Ayanamii/

2007-11-23 18:45
Robin e fint, passar både pojke o flicka.

2007-11-23 18:47
Ja, Robin är asfint!! Men ja gillar de mest som tjej. å eftersom Robyn e så sjukt jävla grym tjej så känner ja att y-varianten e ännu bättre! =)
www.marysoul.com

2007-11-23 18:48
Chilla var ju sjukt bra! gillade det som fan!

2007-11-23 18:49
jag gillar namnet viktor eller michael av nån konstig anledning..
saaaru..

2007-11-23 18:50
aiva: haha, fan vad det där gjorde mig glad! :P

Min mormor blev helt förtvivlad när ja berättade om de namnet, men alla mina sidekicks är på min sida iaf! :)
www.marysoul.com

2007-11-23 19:23
Atlas
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2007-11-23 19:40
LEAH är ett fint tjejnamn.. Mattias e de snyggaste killnamnet½

2007-11-23 19:43
robin kristian akilles elias

tycker knappt det finns några fina tjejmamn.. gillar typ inga svenska..c(h)illa va inte roligt
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke

2007-11-23 19:44
Sofie är fett snyggt.
hypernervikotsiska diafragmakontravibrationer !

2007-11-23 19:46
ja sofie är sött.. fast inte perfekt
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke

2007-11-23 19:47
sofie Sofie sofie.. jo iof kan funka

2007-11-23 19:48
vilka stavningar kan man ha? sofi sofie och sophie va? zofie med fast de e inte lika fint.. sofie vinner nog

2007-11-23 19:49
ja, sofie är det finaste tjej namnet. vad jag kommer på nu iaf. vill man ha "coola" fins det ju en hel hög med balla namn.

2007-11-23 19:55
vilka tycker du är balla? :D

2007-11-23 20:00
Chilla? Chinchilla? Oh no, dont even get there...

Harry är en av dom få äldre namnen som fortfarande känns lite coolt att heta, till skillnad från Torsten, Brynolf och Börje. Alfons är förvisso snyggt det med, men det är ju fan ett av dom namnen som folk ska tjata ut likaså. Algot passar isåfall bättre. Lite ovanligare. Lite snyggare.

Harry eller Algot. Pick a card.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-23 20:11
Xander om det är kille :)
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"

2007-11-23 20:22
Emma- Tjej
Aron - Kille

2007-11-23 20:28
aron har inte ööööööron

2007-11-23 20:28
fortfarande inte uttala R som en normal människa vilket jag hatar mest

NÅGOT FEL PÅ RULLANDE R ?!?!?!?!?!?!?!?!?!
skåne för livet baby!

till frågan. jag ska döpa min lilla påg till Jason (och nej inte fått det från timbuktu)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-23 20:33
> Racken
Emma heter ju varenda tjej idag. Hur fantasilöst är inte det? :|

2007-11-23 20:42
Klockan12 

Säger bara vilket namn jag tycker skulle passa bäst

2007-11-23 22:33
Engla
Malva
Thea
Hilma

Mina absoluta favorittjejnamn. Men jag lär väl aldrig få nån liten dotter, verkar bara kunna producera killar...men dom är söta dom med :)

Pojknamn är svårare, men Douglas hade vi som förslag till vår lilla kille. Men han blev en Wilmer istället.

Lycka till med bebisen!

2007-11-23 22:36
ebba!
don't watch me, watch yourself

2007-11-23 23:05
hansomknarkar: haha nej inte på andra, men ja det är inte min kopp te. har aldrig ens vart i skåne. ja råkade bara hamna på ett dagis med en skånsk fröken den tiden (alldeles för sent) när jag skulle lära mig prata. så då gick de åt skogen, och jag har sjukt svårt att prata inför folk pga att jag tycker de e sjukt jävla jobbigt. men de e fint på andra! :)
och Jason e jättefint!!

Rosi: Min pappa tycker Wilmer. :) De e fint!!
www.marysoul.com

2007-11-23 23:27
Vet inte vart jag ska börja... men den här tråden gör mig illamående.

Kan iaf vara snäll och sammanfatta det så här:
Herregud! Ni ska skaffa ett barn och ni frågar på whoa efter namn?
Det är något ni själva ska komma fram till.. och det är ingen brådska.

Men...
"tror inte att namnet har stor del i mobbingsprocessen. blir man inte retad för sitt namn blir man retad för man har fel storlek, färg, kläder osv."

No offence men det låter som ord från en människa som blivit mobbad trots att han/hon ansett att han/hon varit helt "normal" osv...
Ungar blir mobbade för namn, de blir mobbade för kläder, ja.. Men varför ge kidsen en anledning att tracka din unge?

Tror att ditt barn kommer ha det tillräckligt svårt i livet ändå..... eh.. ja.
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2007-11-23 23:44
indeed kontrast... jag som brukar störa mig på när folk frågar på internet om kattnamn..

iof gillar jag katter mer än människor..

2007-11-23 23:48
Efraim
The Only Good System Is A SoundSystem!
http://www.myspace.com/thundahvibesound

2007-11-23 23:51
kul att ha ett bebisnanm när man är 60år?

2007-11-24 00:08
Tänk också på att barnet växer upp och blir till en vuxen person. Läser man titeln "Kom på ett bebisnamn" så verkar det ju inte så.

2007-11-24 00:41
balla kill namn: Manfred, Zackarias, Leonard, James, Romeo, Stevie ( dock lite nörd warning på Romeo ) osv osv..
coola tjej namn är väll: Gathania ( stavning? ) Casandra, Karlola, freja( rätt fint, inte bara coolt! )

and the list goes on!

2007-11-24 00:44

Bästa nämnat helt klart är....

är dessutom ett Unisexnamn!!

och namnet är....

Golonka!!!

2007-11-24 00:44

namnet*** hehe

2007-11-24 09:48
kontrast: fan vad det känns som att du och flera andra klagar bara för att klaga. vad tror ni man får namnidéer ifrån? jo, från att höra runt om sig. Det finns som ja skrev längre upp en massa namnsidor man kan leta på, och söka efter namn som man sen kan fundera över. alla namn man vet har man ju hört någonstans, och varför är det då fel att höra namn från folk på whoa?
och ja, barnet blir vuxet, men det antar jag att folk förstår lika väl som jag så jag tyckte inte att ja behövde göra en dumförklaring och skriva att barnet en dag ska bli en vuxen människa.
självklart är namn nåt man ska komma på själv, men lite tips om fina namn har väl aldrig skadat?
du tror inte man får sjukt många förslag dagligen från folk i sin närhet, är det lika fel att lyssna på dom namnen?

Fan vad det alltid ska finnas folk som ska klaga, vad fan det än handlar om. Allt jag vill ha är lite sköna namntips, och ni som tycker att det är helt fel att lyssna på namnförslag från andra (ni kommer antagligen döpa era barn till något ni hittar i er själ, visst) kan då hålla er borta och klaga någon annan stans.

Om man inte får lyssna på namnförslag från tex folk på whoa, ska man då anpassa sig efter eventuella mobbare?
Nej, jag har inte haft det så jävla lätt i skolan, av flera anledningar, och jag vet att barn är sjukt elaka, men jag tänker inte låta det styra vad mitt barn ska heta, eller hur den kommer vilja klä sig eller vara. Istället tror jag det är bättre att lära kiddon att vara stolt över sig själv, och stå över idioter som klankar ner på en.
Sen är det ju faktiskt en rätt "modern" tid vi lever i, och folk heter lite vad som helst, så jag tror faktiskt inte namn är en stor grej man blir retad för. Ok om man heter Dick, det känns som ett namn man skulle bli retad för i lågstadiet, men jag tvivlar på att många namn leder till mobbing. Plus att vill nån mobba så kommer dom på vilken anledning som helst att mobba för.
www.marysoul.com

2007-11-24 10:00
Iaf, mina bebisnamn:

Leif, Klas-Christian, & Baltazar. Lätt.
It's only gay if balls are touching

2007-11-24 10:13
fy fan vad tykna ni är i tråden!

Berger grattis till bebis, men det har jag redan sagt ;)

jag undrar lite hur du hade tänkt uttala chilla? som cilla eller med ch? som cilla är det fint, men jag gillar det inte med ch. Tycker nog att namnet bör stavas enbart med C också. Men det är ju självklart en smaksak!
ett tjejnamn vi funderade på innan vi bestämde oss för Isabelle var Julia, sen är Teah väldigt fint också!

Killnamn är sjukt  svårt! man vill ju inte ha whitetrashnamn, men ej heller gubbiga namn.  Nemo tänkte vi för att det var så gulligt först, men kom på att det passade bättre till ett husdjur. Vi har bestämt oss för Adam. David låg och fightades om första platsen ett bra tag också.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2007-11-24 13:14
_Berger_ F20
haha, sjuk historia. fan va sjukt! känns som dina föräldrar blev lite sura :) . Go for jason. diggar det namnet sjukt mycket.

2007-11-24 13:28
coolt om hon hette khilla!

2007-11-24 13:37
eller kanske bara Killa..
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2007-11-24 13:48
Döp inte barnet till Alfons om ni ska flytta till Danmark

Döp inte barnet till Peder om ni ska flytta till Kroatien, Serbien etc

Döp inte barnet till..

fortsätt listan

2007-11-24 13:55
aron?

Det låter som någon jävla actionfigur. Och peder? haha kan inte ens kommentera det

2007-11-24 13:56
Betyder bög i de forna jugoslavienländerna, hehe..