2012, mayakalendern.. osv
Jag har läst en del om dethär och tänkte kolla om ni också har gjort det.. saxar
"Under perioden mellan 1992 till 2012 i Maya-kalendern (de sista tjugo åren av den Stora Cykeln), hur genomgår jorden "rening" och hur "uppdaterar" den sig själv? Maya lämnade inga detaljerade förklaringar. Först, låt oss begrunda vad "rening" är för något. Rening är att sålla bort förvanskade (korrumperade) substanser och behålla de friska. Ta en titt på dagens Jord, från ekologin till människornas moral, det har redan degenererat till ett väldigt korrupt tillstånd. Drivet av mänskliga egenintressen och ändlös girighet, blir Jordens ekosystem och ekologiska balans i all oändlighet ödelaggda av människor – till den grad att kriser är det förhärskande. Emellanåt är det lika skrämmande att märka den andliga föroreningen för det mänskliga samhället, ett resultat som varje individ bidragit till. Vi är alla ögonvittnen till detta. Trots att mänskliga samhällen stiftar lagar, utan avhållsamheten från kodexen för mänskligt uppförande och moral kan lagarna bara tjäna till att skrapa på ytan av dessa problem. Jorden behöver verkligen rening, och den mänskliga moralen behöver än mer rening. Annars kommer mänskliga släktet till slut förstöra sig själv.
Med inledning 1992 har Jorden gått in i vad Maya kallar Jordens Regenererings-period. Under denna period kommer Jorden bli "renad", likväl andligheten av dess mänskliga invånare. De korrupta substanserna kommer bli eliminerade och de positiva friska substanserna kommer att behållas, vilket så småningom kommer bli synkroniserat med Vintergatan. Detta är Vintergatans ofrånkomliga lag av de säsongsbetonade rörelserna som avslöjats av det mystiska Maya-folket. Det är lika oundvikligt som de fyra årstiderna på Jorden. Därför kan vi dra slutsatsen att, under denna period, borde mänskliga samhället erfara många exempellösa händelser relaterade till reningen och uppgraderingen av den mänskliga naturen. Verkligheten är överensstämmande med denna förutsägelse. Människor har upptäckt att idag, vid en tid då mänskliga samhällen befinner sig i ständigt moraliskt förfall, har Falun Gong, som möjliggör upphöjningen av mänskligt sinne och kropp, spridits snabbt och vitt i varje del av världen på så kort tid som på sju till åtta år. Genom kontinuerlig kultivering av både kropp och sinne, kan Falun Gong uppnå ändamålet med att ersätta de mänskliga cellerna med högenergisubstans för att assimilera till den kosmiska naturen och "återvända till ens sanna jag”. I ljuset av den "Stora Perioden"-teorin från Maya-kalendern, är Falun Gongs uppkomst på intet sätt slumpartad, utan en möjlighet som den kosmiska evolutionen bär med sig."
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke
Finns säkert bättre sidor som handlar om ämnet.. hittade den här när jag googlade :)
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke
"Kosmisk evolution" är en vetenskap jag inte fäster särskilt mycket tilltro till. Överlåter det med varm hand till diverse foliehattar.
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath A waste of breath the years behind In balance with this life, this death
Kosmisk evolution låter mer vetenskapligt än Bibeln iallafall ;) Tror inte världen går under, men vi får väl se. Kommer ju bli en fet hype iallafall!
Not a follower, so Twitter has never been an option.
tja, det bygger ju inte på någon hållande fakta... jag kan också hävda jordens undergång...frågan är, är det logiskt?
www.enrichopic.spreadshirt.se YOU wont be disapointed.
om jag utgår ifrån det du skrev, så håller jorden på att genomgå en sorts rening, men det gör vi ju på sättochvis redan, kyotoprotokollet? (ja jag vet att usa "inte" har skrivit på det, men det har ingått i ett annat avtal mellan de största mijlöbovsländerna och genom det avtalet så reducerar dem utsläppen osv.) Hur som helst, oavsett hur många grejer jag räknar upp som kanske kommer att gynna mijön, så är det fortfarande så att jordens befolkning håller på att industrialiseras ännu mer, U - länderna håller på att mer och mer materialistiska, vår mijö går neråt, men våra försök att stoppa det blir bara fler och fler, men bara för att påpeka en sak, så tror jag inte att undergång betydde samma sak för myorna som för oss idag, dessutom så mätte dem inte ut månkalendern §från Sverige sätt, utan från i princip andra sidan jordklotet, så våran undergång kanske kommer senare?
men man vet ju aldrig :P
jo man vet att det finns så mkt bullshit i världen att du inte kan tänka dig hur mkt det är... den där skiten e en av dem
ZoO-Man: Well, Maya-kallendern slutar 2012, men antagligen av andra skäl.
Sverige känns som ett svårt land att diskutera detta i då de flesta runkar sig blinda över vetenskap och fakta jämt och ständigt. Har man inställningen att vi inte är spirituella varelser, saker som personlig och spirituell evolution inte existerar, livet har ingen mening, och medvetenhet är bara hokus pokus så känns det ganska svårt att övertyga folk som bestämt sig. Jag tror inte att det handlar om jorden undergång, utan ett kliv in i en ny tidsera där ljuset separerar sig från mörker, kreativitet från destruktion, goda från onda etc. Saker kommer bara bli mer och mer tydliga fram tills 2012 för de som är vakna...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
kleton - Handlar väl inte så mycket om att runka till vetenskap, som att inte lyssna på en massa mumbojumbo som inte har något som helst stöd annat än att "ett gammalt vist folk" sagt nånting om det. Oftast så är det antingen rena feltolkningar av dessa folk eller så är det rena påhitt. Fy fan vad trött jag blir på folk som vill finna sig själva, som inte är nöjda med att vara vad de är. Falun-gong? Helvete, det var nån jävla lök som kom på den skiten för vad 15 år sen? Nu är halva världen med i den här jävla pyjamasgymnastikssekten, inte för att den innehåller sanning, utan för att folk så är så jävla ruttna på sig själva och hoppas på nåt mer. När kineserna kom på Qi-going på femtiotalet så blev det en liknande grej i USA ett tag efteråt, men det blev inte lika vida spritt i alla fall.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!
Henkso P23 :
Ett tips är att fördjupa dig lite i ämnet om du är intresserad, annars förstår jag inte varför du stör dig på människor som försöker utvecklas?:S
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
2012 handlar väl inte riktigt om jordens undergång väl? Handlar det inte nåt om att det kommer vara toppen av vårat medvetande eller nåt sånt där skumt? Jag håller med kleton i att folk är så jävla själslösa idag. Man ska jobba, äta, skita, sova, då är man en bra medborgare. Jag tror på allvar att folk har glömt bort totalt att tänka tanken på vad livet innebär och vad fan vi gör här egentligen.
Terence Mckenna, påstod ju också att världen skulle gå under i November 2012, genom sin
Novelty theory .
They call me....BBQ Lou, i got a thing for BBQ ribs :D R.I.P. Whoa !
Är helt säker jag på att jorden kommer att gå under 2012! Känns lite läskigt men vafan!
Live Hard, Die Young
Kleton - Ämnet? Maya-kalendern? Falun-gong? Meningslös sekteristisk verksamhet? Jag stör mig helt enkelt på att människor försöker utvecklas, för det kommer de inte göra, inte till några jävla energipelare. De kommer varken att levitera eller kunna flytta fjärrkontrollen med hjärnan. Fan om man vill utvecklas så kan man väl läsa lite, plugga någon kurs på ett universitet, börja tävla i triathlon, vad fan som helst som inte bara går ut på att låsa in sig i helt störda tankegångar om fullständigt orealistiska och ostyrkta företeelser. Allt som går ut på att man ska finna sitt eget sanna jag är bara skit, alla är sig själva, finns inga objektiva hållpunkter för vem man bör vara. Narkimic - Man behöver inte förvirra sig in i något metafysiskt jävla träsk för att uppskatta livet och man ska sannerligen inte tro att bara astrologi utifrån Maya-folkets påfund är mer pålitlig än vad ditt horoskop i metro är.
att man ens diskuterar det...
Jag har inte sagt att jag står bakom mayafolkets tro eller någon tro för den delen. Men jag tycker du är löjlig som verkar tro att alla som inte lever efter västvärldens måttstock och materialistiska sätt att tänka är konstiga människor. Man kanske borde fråga sig själv varför depression, stress och ångest främst är ett västligt fenomen, och varför buddister som verkligen lever på den spirituella sidan av livet är den lyckligaste folkskaran?
Ska skapa en egen stam, med egna regler och en egen kalender som ska sluta år 2009 07/20, då kommer gjorden gå under. WHOS WITH ME!? P.S. There will be cake. D.S.
http://www.last.fm/user/Ayanamii/
5000:e tråden om detta Alltså det behöver inte betyda att alla ska dö som vissa tror, domedagen. Det kan också betyda att det är slutet på någonting... därmed början på något nytt. Så det kan vara positivt också. Är inte så påläst om maya kalendern men tror inte det handlar om att alla ska dö.
Den tolfte planeten är på väg och förgör oss alla. Alliera er med reptiler för överlevnad.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
Tror inte på sånt där. JAG bestämmer när världen ska gå under.
strength
jag känner också att folk i alla fall i min omgivning börjar bli mer och mer intresserade av "djupare" tankar eller vad man vill kalla det. såna frågar är de mest intressanta som finns eftersom, vad vi än vill tro, så VET vi egentligen INGENTING. Angående just denna kalender och datum osv. så är det för mig helt ointressant. Känns mest som diverse tolkningar av olika saker och känns inte som nånting jag vill hänga upp mig på. Finner det fortfarande intressant och älskar att läsa och diskutera om det, men som jag sa tidigare: Totalt sett är detta saker vi inte kan VETA säkert, och är i min mening ingenting att hetsa upp sig över. Allt känns intressant och vi kommer få våra svar förr eller senare. Just nu känns det viktigaste att leva och försöka njuta av livet man har och samtidigt ha i tankarna att ta hand om planeten och de andra som bor här.
Narkimic - Jag avfärdar inte buddhismen, inte mer än jag avfärdar någon annan religion, mindre än de flesta! Jag avfärdar ingenting annat än folk som tror att de ska på fullt allvar ska kunna levitera, eller som tror på horoskop bara för att det var Maya-indianer som ställde dem. Jag har överhuvudtaget inte uttalat mig om att vi i västvärlden skulle vara så jävla gyllene. Detta handlar ju dock inte om att leva enligt olika måttstockar, detta handlar om att folk tror att de ska bli levande pelare av LJUS genom att stå på en fot i hagaparken! Falun-gong som det existerar här i Sverige är ju snarare ett uttryck för vår materialistiska existens än inte. Det enda jag sagt är att man kan uppskatta livet genom lite enkel kontemplation, lära sig nya saker, träffa lite nya människor och dessutom göra det utan att betala multum för någon jävla falun-gong kurs eller dvd.