I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

att bo i Kollektiv?

Övrigt - Blandat

2007-11-15 13:36

att bo i Kollektiv?

har börjat kolla på egen lya men i min bostadskök an jag bara söka större lägenheter med för hög hyra för mig själv så har blvit mer å mer intresserad av att dela med en eller flera. men skulle vilja ha lite info först ifrån någon/några som har erfarenhet av det.

hur valde du/ni ut dom som skulle få bo där?

hur fungerade det med allt? (städning, betalningar osv.)

hur är din reaktion så här om man ser tillbaka vad skulle du/ni kunnat gjort bättre?

mvh. zero_ant

Dom som blundar ska ja blända å och dom som slocknar ska ja tända!

2007-11-15 13:42
jag har bott i kollektiv, men det var med;

- en 55 åring surkärring
- två galen hårdrockare
- en estet brud
och hon som ägde huset som var omkring 50 år.

alla hade hittat henne på blocket och behövde någonstans att bo, typ. tanten jobbade, jag pluggade och hårdrockarna pluggade nog med.

vi hade ett städschema, det funkade inte så bra.

sen så det var inte sån skön stämning, var man ner till köket så var det för att sköta sitt, ta sin mat och gå till sitt rum.

jag vet inte vad man skulle ha gjort för att göra det bättre, antagligen om vi hade vart personer som var i mer liknande ålder och så.

men jag skulle lätt ge kollektivboende en till chans.

2007-11-15 14:42
Ta polare eller folk med samma musik stil och intressen för bästa resultat. annars kan det sluta med du aldrig vaknar om du väl somnar....
Nån galen tjej bankade på min dörr hela natten inatt så till slut fick jag släppa ut henne.

2007-11-15 15:55
6 killar. Vi är 4 stycken som lyssnar på ungefär samma musik och har ungefär samma intressen, den 5e är jättesnäll och bara allmänt soft, den 6e är innebandykille, dryg, smygrasist, osv. Det är det enda problemet, annars funkar allt asbra. Men om man funkar ihop kan jag tänka mig att det är ännu bättre att bo i kollektiv.
Vi har ett gemensamt konto där vi sätter in 2kkr var varje månad för mat, + hyran. Så vi delar matutgifter och diverse andra utgifter som går på huset. Det funkar bra. Snipp snap snut.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.