I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jobba i norge tips om platser

Övrigt - Blandat

2007-11-15 11:52

Jobba i norge tips om platser

Tja, det är såhär att jag vill börja jobba i norge med att rensa fisk, stå i lager vad som hälst iprincip men jag saknar gymnasie utbidning.
Någon som jobbat i norge med sådana "lätta" yrken utan utbildning?
i så fall vart och hur va lönen och arbetskamraterna?

Behöver skriva mig ett CV med, någon som vet vart jag kan få tag på ett cv och skriva av ?

Tack på för hand.

Nån galen tjej bankade på min dörr hela natten inatt så till slut fick jag släppa ut henne.

2007-11-15 12:00
Rensa fisk har jag hört ska vara svårt att göra i Norge nuförtiden, rensas i Asien någonstans istället. Lagerjobb och dylikt finns det dock gott om. Kolla med bemanningsföretag så kan dom hjälpa dig, alla jag känner som stuckit dit har fått jobb och boende snabbt.

2007-11-15 12:04
xavante P12 Manpower finns i norge med? okey. tack för din info. ska genast skicka mail  och googla.

Jobb på en fiske båt, lastfartyg osv är också av intresse, oceanfrakfartyg fantasin flödar. någon som sitter på infomation ?
Nån galen tjej bankade på min dörr hela natten inatt så till slut fick jag släppa ut henne.

2007-11-15 12:30
fixa föt två så hakar jag på :)
?

2007-11-15 12:37
många som jobbar på flyplatsen också (gardemoen). Som sagt, kontakta manpower så hjälper dom dig.
K.I.S
Killaz In Suits

2007-11-15 12:37
Manpower funkar bra, jobbade två månader i oslo nu i sommras.
Fick jobb direkt, 130 nok i timmen.

Nu har jag flyttat till Jessheim och ska jobba på gardermoen.
Samma där, fick jobb direkt.

Det enda som är lite svårt är att få nice boende.
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered

2007-11-15 12:42
Okej, borde kanske tillägga att jag är 17år.

vissa arbetsplatser kräver att anstälda måste vara 18år för att försäkrinar ska gälla.

Tack för alla svar.  men sluta inte skriva. kan tänkas bo kollektivt med någon i norge med. så söker ni någon att bo och dela räkningar med så hojjta!

2007-11-15 12:45

ska nog inte vara några problem på gardermoen om du är 17. kolla svenskaföreningen där kan du bo i kollektiv.

K.I.S
Killaz In Suits

2007-11-15 12:50
jag kan
?

2007-11-15 14:48
Ingen som har rensat fisk osv i norge?
Rappare

2007-11-15 15:01
finns det liknande jobb som sommarjobb? Fett sugen på att jobba där över sommaren bara och har snackat med lite folk och de säger att de e möjligt :) Men nån som vet!? Pz

2007-11-15 15:07
Observera att det finns en knapp "skapa ny tråd" andvänd den.

vill ha svar på MINA frågar i MIN tråd.

tack.

2007-11-15 15:22
hahahaahah
?

2007-11-15 15:49
Sök på Asko i vestby...det är ett lager där jag jobbar.  Dom behöver alltid folk. Jag jobbar i fryslagret och med frystillägg och skifttillägg har jag 160 i timmen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-15 17:00
Tack. jag har varit inne och kollat, ser bra ut.

någon mera som har förslag?