I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

hitta jobb

Övrigt - Blandat

2007-11-13 16:17

hitta jobb

gick ut gymnasiet i våras, nu ska jag styra ett jobb. varit runt på alla livsmedelsbutiker, butiker på stan, cafeér men alla är så bemannade så...  Finns det något område jag glömmer som kan vara bra? ska ringa sjukhuset på torsdag när the man skulle vara där. bor i uppsala för övrigt.

"They criticise us for how we are but then they want to dress and eat like us. There is a bit of envy."
- Alessandro Nesta
Poet

2007-11-13 16:29
testa med nått bemanningsföretag... manpower, lernia.. ja vad mer finns det? vad har du för utbildning? handels?
"life's a garden, dig it."

2007-11-13 16:43
natur. manpower och ams har jag provat, genererade nada.
"They criticise us for how we are but then they want to dress and eat like us. There is a bit of envy."
- Alessandro Nesta

2007-11-13 16:51
Sveriges arbetspolitik! <3

(Ironi för den som inte avslutat lågstadiet.)
fortsättning följer.
Poet

2007-11-13 17:04
hör med dina polare och deras föräldrar om dom vet nått. kontakter is king. annars är det väll bara att skriva in sig på olika ställen som du aknske gjort, och vänta , skicka CV till ställen och besöka ställen och fråga om en anställningsintervju. lycka till brå!
"life's a garden, dig it."

2007-11-13 17:07
Sveriges arbetspolitik! <3

Jag har hört att det inte finns några arbetslösa i utlandet.
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath
A waste of breath the years behind
In balance with this life, this death

2007-11-13 17:09
Swagman

Ja, visste du inte det?
fortsättning följer.

2007-11-13 17:10
jag fattar fan inte vad folk gnäller om.. Det är inte svårt att skaffa jobb om man har lite hjärna!

Skriv CV, maila fina personliga mails och be om att få komma på en intervju så får du ett jobb förr eller senare.
www.justdet.se - svensk hiphop
Manager

2007-11-13 17:11
man känner sig nästan dum när man bara går in i en affär och frågar om jobb. iaf jag.

"det är 2007, har du inte internet som alla andra?"

/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2007-11-13 17:38
oscar_

prova inom äldreomsorgen ;) där finns det alltid, och tanterna brukar gillar när det kommer killar och tar hand om dom =D

2007-11-13 20:42
vet inte hur de e i uppsala men brukar det inte va ganska lätt att få jobb som tele försäljare? företagen som använder sig av sådana söker ju nästan jämt
att insidan räknas e bara en ursäkt för att va ful.

2007-11-13 21:08
vad vill du göra, vad vill du att jobbet ska ge dig, vad kan du, vad är du bra på? sätt dig ner och fundera över det. även om du vill ha ett jobb så snart som möjligt antar jag att du också vill ha ett jobb som ger vettiga referenser och där du trivs hyfsat. då ska man inte bara ta första bästa. till att börja med är det viktigt att använda sina kontakter. dina föräldrar, deras vänner, dina kompisar, deras föräldrar, deras föräldrars vänner und so weiter. lycka till.

2007-11-13 23:40
Jag ringde upp min nuvarande chef och sa nånting i stil med.

"tja, jag är en jävel på att baka och kommer gärna till fikan på måndag eftermiddag och presenterar mig själv, jag kan, och vill jobba när som helst!

2007-11-13 23:46
personlig assistent. jag har skitkul på mitt jobb o lönen är ok. kolla in JAGs hemsida.
Hej FRA!
Jag har ingenting att göra med al-Jihad, al-Fatah eller PKK. Jag har aldrig gjort Hadjdj eller tillverkat en bilbomb, jag vet knappt ens vad Al Manar betyder. Men tack för visat intresse!
puss

2007-11-14 00:35
personligen har jag aldrig haft problem med jobb. lägg hela tiden     ut trådar och kolla med släkt/vänner så ska det ordna sig...
And your fat friend, her nickname is Mini-van..
http://seanism.com/dlarea/?action=watch&id=120

2007-11-15 03:58
dar finns ju alltid sidor pa internet som du kan soka jobb pa, hittade jobb pa monster.se, manpower.se etc. dar finns egentligen hur mycket jobb som helst. men man ska ju vara sa overkvalificerad sa det star det harliga till... det ar bara till att kampa pa sa loser sig nog det mesta ska du se :)

piiz and love
-ò_ó-