I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Frågor till er som bor utomlands - Uppsatts!

Övrigt - Blandat

2007-11-13 13:38

Frågor till er som bor utomlands - Uppsatts!

Tjena allihopa. Jag vet att det är många medlemmar här på whoa som bor utomlands. Jag ska nämligen skriva en uppsatts om hur folk uppfattas här i sverige, och om hur svergie i allmänhet uppfattas av folk ifrån andra länder. Är vi trevligare, generösare? osv.

Så jag tänkte att ni som bor utomlands kanske kunde berätta om det är någon stor skillnad på hur folk, och sverige i allmänhet är i jämförelse med där ni bor nu. Folk som har erfarenheter av att rest i andra länder eller tidigare bott utomlands får gärna även de skriva några rader som kan hjälpa mig med min uppsatts :)

Tack på förhand!

- OKAAAAJ

2007-11-13 13:50
Vad ar det du vill ha svar pa? Hur folk fran sverige uppfattas utomlands eller hur svenskar ar jamfort med folk som bor i det andra landet? du skriver valdigt luddigt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-13 14:00
Jag kände att det blev lite luddigt, men det är väll ungefär det du skrev som är viktigast :)
- OKAAAAJ

2007-11-13 14:06
Jaha okejda.
Jag bor i holland och uppfattningen om sverige ar val ganska olika, dom allra flesta vet mycket om sverige och har liksom inte sa mycket konstiga ideer mer an att det skulle vara javligt mycket kallare an det faktiskt ar. Har ju stott pa dom som tror att det ar lite som polen och dooo jooo spieek engeels?

Har daremot tva vanner fran sydafrika som tror att sverige ar oj sa himla rikt och dar sitter ni med silverskedar i mun och vet ingenting om varlden typ, ojoj ni har gratis skola och nan som stadar trottoarerna at er ni.

Och hollandare ja dom ar javligt mycket mer oppna an svenskar, sager rakt ut vad dom tycker och tanker och inte sa mycket blickar och antydningar som svenskar ju gillar, om dom kor bil och nan idiot gor fel da drar dom ner rutan och vralar.

Men annars are la samma som sverige ar ju inte sarskilt langt bort.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-13 18:58
Tack så mycket Snara, du har varit till stor hjälp :)
- OKAAAAJ

2007-11-13 20:27

När jag bodde i USA så var det många som frågade om vi inte var rädda för Isbjörnar när vi var utomhus.

Min mamma la en rätt rolig kommentar:

Amerikan: Do you have computers in Sweden?
Mamma: Yes, but they are made from wood...
Amerikan: Wow!

Amerikaner alltså...

Ett tips bara, det heter uppsats..

hon e ju en riktig pingla, snacka om bekräftelse

2007-11-13 21:07
Beror på var du befinner dig. Balkan området t.ex., uppfattar svenskarna som osociala, rädda människor som inte vågar stå för sin åsikt (enligt individer jag har pratat med).
Sedan är Sverige väl känt för sitt ryggradslösa rövslickeri av USA, om jag inte missminner mig.
We remember Køge Bugt!
Redaktionen

2007-11-13 21:31
Har en vän som är på en USA-resa just nu.

När de körde igenom en tunnel frågade de henne om vi hade sånna där hon kom ifrån..
namaste

2007-11-13 22:42
jag har bott i england. Folk tror typ det vanliga att svenskarna är blonda (en dag frågade min land lady om alla i sverige var blonda) och har rent och snyggt, vilket vi iofs har i jämförelse med många andra länder. Min roommate från brasilien åkte till sthlm en helg och blev helt kär i sverige. Hon ville typ köpa hus och allt eftersom det var så fint. Anyway, vi har (iaf i england) rätt bra rykte och engelskmännen tycker vi är flitiga.
"it's not england you fairy fart, it's the ukay!"

http://starbuck.blogg.se

2007-11-13 22:44
å just det. En sak jag märkt är att i sverige är folk så stela på typ jobbintervjuer (vanliga jobb typ, butik, pub osv) medan i england är det mer avslappnat fastän man i sitt cv ska vara jätteseriös och rakt på sak.
"it's not england you fairy fart, it's the ukay!"

http://starbuck.blogg.se

2007-11-13 23:07
Canadicken, tack för det :)
- OKAAAAJ

2007-11-13 23:09
Tack alla :) Tror detta kommer bli jätte bra, tack vare er!
- OKAAAAJ

2007-11-14 14:32
Gärna fler :)
- OKAAAAJ

2007-11-14 14:35
Kolla in Sweden - The scret files som är skriven av Colin Moon samt en del annat som han har skrivit. Det kommer garanterat hjälpa dig en hel del.
 biffko to di world

2007-11-14 14:37
När jag bodde i USA så var det många som frågade om vi inte var rädda för Isbjörnar när vi var utomhus.

Min mamma la en rätt rolig kommentar:

Amerikan: Do you have computers in Sweden?
Mamma: Yes, but they are made from wood...
Amerikan: Wow!

Amerikaner alltså...

du verkar ju onekligen trogare an dem nar du dessutom tror pa vandringsmyter

Jag är tydligen en våldtäktsman?

2007-11-14 15:13
hade jag ingen aning om, så inte så lätt att veta kanske?
- OKAAAAJ

2007-11-14 16:02
skojten X0
Det var ju hans mamma som svarade? Hur blir det en vandringsmyt?

2007-11-14 17:28
vafan..skicka lite mail till olika ambassader.
don't watch me, watch yourself

2007-11-14 17:59
bott i italien i 8 år, svenskar anses vara timida och asociala. tar inte för sig och brudarna är snygga
"They criticise us for how we are but then they want to dress and eat like us. There is a bit of envy."
- Alessandro Nesta

2007-11-15 01:18
tack :)
- OKAAAAJ

2007-11-15 01:36
bor i kalifornien, och generellt sett så är svenskar ansedda som mycket trevliga och till ytan sett, vackra. och sen så är ju amerikanare kända för att vara lite mindre allmänbildade än andra och det har jag absolut fått bekräftat för mig, för folk tror definitivt att våra mobiltelefoner och datorer mycket väl kan vara från stenåldern, när det i princip är tvärtom.

men när man nämner att man är från sverige så tänker många på blonda tjejer, abba och volvo. så det är väl rätt bra betyg, tycker vi har blivit representerade bra. :)
California, knows how to party!

2007-11-15 06:43
Hey jag bor ocksa i kalifornien och jag haller med med dig. Manga tror att Sverige ar ett land som kryllar av vackra kvinnor, vilket ocksa ar sant hehe!
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!

2007-11-15 09:54
skojten

Men du tror att jag hittar på, fuckface?

2007-11-15 10:42
nilsL P20

laser du mellan raderna?
det om isbjornarna.

Canadicken P22

jag tror din morsa snackar skit om du nu stenhart tror pa det dar.
att du sen generaliserar amerikaner som dumma gor ju din historia annu mindre trovardig.

om inte sa hittade ni val den korkaste bonde ni kunde finna, och det kanske ar amerika for er? pardon my french i sa fall och fortsatt lev i din bubbla.

2007-11-15 10:58
stick till den internationella whoa sidan i stället o fråga va de anser om svenskar? fast den kanske e ganska tom... finns den ens kvar?:O
www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.

2007-11-15 12:57
Tack så mycket alla! :)
- OKAAAAJ

2007-11-15 14:54
Skojten
Har du fått hemorrojder eller vad fan är ditt problem?

Har du varit i USA ens? Jag har varit där åtskilliga gånger, både på östkusten och västkusten och så har jag bott där. Dessutom är jag född i Kanada så jag har nog större erfarenhet av amerikaner än vad du tror. När generaliserar jag amerikaner som dumma? Jag skrev  "var det många som frågade" inte alla amerikaner. Dessutom hur fan vet du vad alla amerikaner tänker?

Jag skriver också "amerikaner alltså..." då jag syftar till att de amerikanerna inte var de smartaste människorna jag träffat.

Kan inte du berätta hur alla amerikaner är då?

2007-11-15 15:32
Canadicken P22

Alla amerikaner ar feta och korkade.
Kineser ar flitiga, och judar och skottar snala.
Australiensare kriminella och ryssar kan inget annat an att dricka sprit och slass.

Vad ar det vi inte ar overens om?

2007-11-15 18:24
laes boken "for herr bachmanns broschyr" av carl johan vallgren och ta den med en jette stor nypa salt so har du allt du behover till din uppsats!

2007-11-15 19:37

Skojten
Gick inte så bra för dig i skolan va?

2007-11-16 00:23
Tack!! :D
- OKAAAAJ

2007-11-16 12:01

jag bor i australien,

tycker nog australiensare är bättre på många sätt en svenskar,

mer avslappnade,mycket mera öppna,mycket mera trevliga..

jag tycker många i sverige är väldigt ytliga,otrevliga och beter sig som dom har något uppstoppat i röven!
kan ju dock vara stockholmare, eftersom det är där jag bort,
så jag drar inte en kam över resten av sverige..

men rent generellt känner jag inte att jag behöver vara någon eller bevisa något (inte för att jag gör det i vanliga fall hemma i sverige)
men det känns mer accepterat vad du än gör eller är eller lyssnar på....behöver inte smyga på tå runt coola människor.

Macaulay Culkin gots the hung ups for crack

2007-11-16 13:23
min polare träffa en engelsk dude på rhodos i sommras.
så försökte han stötta på henne så sa han.
engelsk dude: where u from pretty?
polare: sweden, self?
engelsk dude: do you talk sweden then? im from london.

min polare kolla på han, skratta och gick där ifrån.

sen var min polare i amerika i texas och jobba där.
så sa han att han va från sverige, så blev alla helt så: woooow.
och hade skit många fråga. dom första frågorna var: har ni verkligen isbjörnar som går på gatorn?

amerikaner e fan inte smarta. (den alldagliga amerikanen då)

2007-11-16 13:24
kanske lite off topic, men kul vare

2007-11-16 15:58
tacksam för all information :)
- OKAAAAJ

2007-11-16 16:20
Canadicken P22

var det din kontring?

I rest my case.

Producent

2007-11-16 17:25
jag bor i tyskland, och här avgudar dom flesta sverige och svenskar. jag har blivit särbehandlad flera ganger för att jag är svensk.

det tyskar tänker pa när dom tänker pa sverige är skogar och fin natur.

sedan var det en tysk som trodde att alla svenskar var blonda med.

och min pojkvän brukar mobba mig för att sverige gör sa daliga bilar :(
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2007-11-17 11:21
Hehe, tack så hjärtligt! :)
- OKAAAAJ

2007-11-18 14:26
fler? :D
- OKAAAAJ

2007-11-18 14:42
Det förvånar mig att vissa länder ens har en uppfattning om Sverige.
Intressepenisen hårdnar!

2007-11-19 08:20
upp, sista!
- OKAAAAJ