varför hata på facebook?
Förstår inte varför alla ser så negativt på facebook, jag tycker det är en jävligt bra sida, lätt att få kontakt med gammla polare osv. Anledningarna till folk hatar det är 1.Man kan få reda på så mycket info om personen, identitetsfrågor svar : ja det kan man väl på alla sidor, myspace,lunar och dylikt det handlar väl vad man själv väljer att lägga ut 2.facebook äger dina bilder Svar: det gör väl dom flesta sidor man lägger upp bilder på, typ speedyshare eller pici, dom stannar ju i deras databas och det går inte att ta bort bilderna själv alltså Säg gärna emot mig, eller kom med egna åsikter håll till godo!
facebook är så. tja.. såå.. så himla USA helt enkelt.. för mkt trams
work some magic
äh jag tycker det är kanon för ändamålet att ha kontakt med gamla goda vänner etc...sen så är det väl lite väl hypat, men jag tycker det är bra....
tut!
Varför kan inte folk sluta med hata på grejen. Det existerar ju för fan inte. Man kan inte säga hata på. Fan ta er jävla mongon. Ni förstör mitt liv med er idioti. För övrigt är väl facebook bra för att hålla kontakt med folk, inte för mycket annat.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Så jävla töntigt att alla hatar så mycket på Facebook men sen sitter dom där ett par timmar om dagen ändå. Jag diggar FB, därför att det är så lätt att hitta och snacka med gamla polare som har flyttat eller liknande. Dock tycker jag att det är lite för lite "privatliv" där, jobbigt att alla ens vänner ser när jag skriver på någons wall.
Facebook är helt ok, har dock inte varit där på ett tag nu, främst för att jag inte har tid att sitta och vänta på att folks sidor ska laddas fram (som med MySpace, folk verkar ju ha en tendes att fylla sina sidor med en massa skräp och flashfiler som jag ändå skiter i). Har f.ö en kass gammal dator.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Varför kan inte folk sluta med hata på grejen. Det existerar ju för fan inte. Man kan inte säga hata på. Fan ta er jävla mongon. Ni förstör mitt liv med er idioti. lol, tack du gjorde min dag! Speciellt delen med ni förstör mitt liv, skrattade på riktigt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ni förstör mitt liv med er idioti. Ok jag erkänner man kan inte säga "hata på något" men det låter rätt bra + ville förkorta ner topicen okey? Är du verkligen så sur gubben :/ F.ö läs vad aftonbladet skriver om facebook lol
Sidan var bra innan aftonbladet började skriva om "facebook-sjukan" och allt liknande.. den var bättre när den var underground helt enkelt :)
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
tycker facebook är grymt men blir bara så förvirrad när folk skriver "fb", tar alltid en stund för mig att fundera om dom menar f aceb ook eller f lashb ack.
flest vänner vinner!
Well all I need is my 40, some Buda and my Timbs my biggity black benz with them 19 inch rims...
Yun_DI P18 Håller med ! men hur kunde FB bli så hajpat nu liksom ? 3-4 år gammalt osv...
Btw, kan jag se vilka som var på min sida ? eller kollade på mina bilder?
Orka FB = facebook, fragbite OCH flashback låt oss kalla det för "fejjan" eller nått
varför hata på facebook? - Fel varför hata facebook? - Rätt Vilken är kortare? Det är möjligt att du tycker att det låter bra, men det är fortfarande inte rätt. Och ja, finns få saker som stör mig så mycket som hata på. lol råkar vara en av dem.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
candide P25 Coool down, sabbade jag hela din dag nu eller lol
Sidan kommer nog läggas ner inom kort ändå, så alla som hatar det kan andas ut!
•pave paradise•
Jag har aldrig vart inne på sidan ens
Ihabia: Varför skulle facebook läggas ner?
veronican: Grundaren har blivit stämd och har masas rättegångar att försöka lirka sig igenom. Därför.
•pave paradise•
Det ligger i min natur att undvika sånna där hypeprylar, har varken facebook eller myspace. Jag skiter faktist i vad mina gamla klasskompisar gör nuförtiden, hur de ser ut, var de bor? Skulle jag verkligen vilja komma i kontakt med dem, finns det andra sätt att gå tillväga. Jag är inte intresserad av att ha 4567 ytliga vänner på internet. För min del är jag rätt nöjd med takten av nytt folk jag lär känna ändå, lite substans i det hela. För övrigt så har jag saker att göra på internet som redan fyller upp min tid tillräckligt. Dessutom är jag nästan klar med min egna hemsida för att hora mig, och där folk kan läsa om mina intressen etc... Det som stör mig är att ha vänner som pokaler och statussymboler, istället för...vänner? Peace!
Jag är stolt över dig Kleton
Din hojtlåda är tom.
Wöööööööurdddd på Kleton Det som stör mig är att ha vänner som pokaler och statussymboler, istället för...vänner?
hata är starkt ord men jag ogillar extremt mycket på facebook! alla dessa inbjudningar till det ena o andra som alla skickar är otroligt irriterande! sen alla dessa människor man ogillade i högstadiet och gymnasiet som ska bli vänner med en och säga "nemen hej! hur mår du, vi MÅSTE ses någon dag, blablabla" är såå irriterande!
Jag har bara folk jag träffar ofta som vänner på Facebook. Är jag cool nu, Kleton?
•pave paradise•
"hata på"
Vatten är ett farligt gift, vilket omger Visby stift
Moderator
2007-11-12 17:11
la ner facebook härom veckan. skiter i om dem äger mina bilder eller whatnot men mitt soicala liv försvann typ. hade trist var gång jag träffade folk eftersom jag vet vad dem sysslat med, vad som är nytt och sånt för jag fått nån jälva notification om det. borde logga in och ta bort mitt konto men jag låter nog nån kompis göra det. det är så skönt utan, jag blir inte påminnd om varannan random människa jag nånsin träffat flera gånger om dagen och jag har saker att prata om med mina kompisar när jag träffar dem. min kamera gick sönder i helgen så inte ens bildfunktionen kommer jag sakna får lägga upp vad jag har nån annan stans istället finns ju flickr och sånt.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
Ihabia aikare blir aldrig koola!
afro_p: Nej, för vi AIKare är coola, inte koola. Och Lhabia; L, inte I.
•pave paradise•
de är ju allmänt känt att om man är kool på riktigt stavar man de med K,visste du inte det?
Applikationerna är irriterande. Men samtidigt så undrar jag varför folk lägger till mig på Facebook. Knappt en kotte som skriver när de väl har lagt till mig. Snacka om att inte förstå meningen med ett community.
Nej, jag tar inte inne-tips från kids som stavar "det" utan "t" :)
•pave paradise•
Jag funderar på att öppna en liknande sida när facebook läggs ner, ansiktsbok.se Där alla användare äger sina egna bilder och där man "älskar på is"tället för "hatar på" allt!
"I can make you love me" - Tupac - Let Them Thangs Go
lhabia X0 :
Inte särskilt, eftersom att du förmodligen ändå hade dem på MSN...
kleton: MSN är mainstream, I don't play on that court. Facebook för mig=snabbare sätt att bjuda folk till events på.
•pave paradise•
Nej, jag tar inte inne-tips från kids som stavar "det" utan "t" :) Touche!
Toastare
2007-11-12 17:39
man ska inte vara rädd för allt som skrivs i tidningarna. Tror inte så många arbetsgivarna kollar upp en på fb. däremot är det ju vanligt i usa.. facebook har gjort att jag lättare har kontakt med gamla och nya vänner... har hittat fullt med folk jag har tappat bort på vägen. de jag inte vill prata med addar jag inte.
Jag skyller allt på Emma!
lhabia X0 :
Haha, men gör du det för att vara cool då?;)
kleton: Vadå, bjuder folk till events? Nej, jag gör det för att jag tycker om när folk kommer på saker man arrangerar. Coolheten följer med naturligt, om jag får säga det själv.
•pave paradise•
Det som stör mig är att ha vänner som pokaler och statussymboler, istället för...vänner? riktigt jävla bra skrivet måste jag säga, men jag tror inte att man bara lever i FB världen, jag menar man har väl sina vänner vänner menar jag med men det som stör mig är alla som har en massa jävla kompisar enbart för att dom ska ha det jag tror inte det finns någon här som umgås med 421 polare om dagarna etc
lhabia X0 :
Tänkte mest på din föregående fråga?
MR-J :
Sånna finns ju på whoa med, det märker man ju ett par ggr i veckan. Nån idiot som vill bli "kompis" med en, sen kikar man in vad det är för nån person. Nån 17-åring som gick med för nån vecka sedan, som redan hunnit bekanta sig med 200 pers?
Pointless i min värld...
Moderator
2007-11-12 17:52
Jag håller med kleton. De gamla vänner jag vill ha kontakt med har jag kontakt med. Det finns lite av en anledning till att jag inte har kontakt med de andra. Jag tror att jag började hata (på) facebook när man helt plötsligt fick några hundra inbjudningar till att gå med. Då hade jag ingen aning om vad det var och tänkte inte på det förrän ett tag senare när en vän ber mig personligen att gå med. Så jag skapar ett konto, loggar in och....sen då? Vad ska jag göra nu? Söka på de vänner jag redan har och lägga till dem för att visa vilka vänner jag har? Prata med dem på ett ineffektivt sätt i jämförelse med msn? Leka pirat? Jag tror att efter att jag gick med här på whoa har andra communities tappat charmen. Nu känns det så sjukt meningslöst med ett community som inte baseras på forum. Skriver i princip aldrig privat med folk här heller utan lär hellre känna de få som har hyfs nog att visa sig på whoaträffar. För att svara kort och gott på frågan: Jag hatar (på) facebook för att det känns helt meningslöst.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
kleton: Kommer inte ens ihåg min fråga..haha..
•pave paradise•
"Det som stör mig är att ha vänner som pokaler och statussymboler, istället för...vänner?" - Ord på Kleton."De gamla vänner jag vill ha kontakt med har jag kontakt med. Det finns lite av en anledning till att jag inte har kontakt med de andra." - Ord på KaptenKrok.
Sen vilken dag hatar folk på facebook? Facebook e riktigt bra, soft sida där man kan få kontakt med personer man inte träffat sett på hur länge som helst.. Det är bara en kille på aftonbladet som inte har något att skriva om britney spears just nu så han riktar hatet mot facebook för att ingen vill va hans kompis där.
google håller på att utveckla en liknande sida som kommer ta över inom ett par år.
källa OpenSocial hej då facebook.
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Ja, för folk kommer orka skaffa ett till konto på ännu ett community som spränger barriärer för stalkers varje dag..
•pave paradise•
folk kommer skaffa konton på alla nya communities som är "inne" för tillfället. det kommer aldrig sluta.
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Aja..så min polares teori om Googles kommande världsherravälde står fast..hm..
•pave paradise•