I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad lever du för?

Övrigt - Blandat

2007-11-11 05:07

Vad lever du för?

Vad brinner ni för här i livet? jag menar vad inspirerar er att ens gå upp på dagen och leva erat liv

jag måste säga att det jag lever för är typ enbart att tjäna mina pengar + köpa bra saker, tjejer och musik

det är absolut det jag kan komma på som ens intresserar mig här i livet, jag har rätt stora mål med mitt liv som att flytta skaffa familj osv men jag menar just nu!

berätta vad eran glöd är i livet

2007-11-11 05:09
+ mina vänner då

2007-11-11 05:11
du är min glöd.

Nerå. Jag lever för att bli frisör.. Och inte så mkt mer faktiskt!
Så just nu står mitt liv stilla!
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning

2007-11-11 05:11
Hoppas du lyckas med det kompis, då blir jag stolt över dig !

2007-11-11 05:13
just nu brinner jag för att göra mitt bästa och kämpa hårt och klara av alla krav som jag har satt på mig själv.

jag skiter väl i vänner, vad är det för nåt? jag behöver bara mig själv biatchesssss
foot in mouth and head up ass, so what’chu talkin’ bout?

2007-11-11 05:14
arj-som-fan X0

Det kan hålla mig dig i är att man alltid klarar sig bäst att tänka på sig själv i första hand men vänner behöver du

2007-11-11 05:15
Hoppas du får ditt bazz ngngång MR-J. Då blir jag stolt över dig!
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning

2007-11-11 05:15

Damn, skulle fan behöva hitta tillbaka till min. verkar ha tappat skiten någonstans.. röv. Ne men just nu är det att tempa över till Staterna till mina polare där. Chilla 3 månader och kanske hittar man glöden igen, när man kommer hem. För nu är den inte här iafall.

-? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-

2007-11-11 05:16
Just nu är jag i en del av mitt liv då jag inte har en aning om vad som gör att jag fortfarande lever. Jag har absolut ingen, inget intresse för nått, inget att leva för.
Så varför går jag upp på morgonen? Det spelar ingen roll hur full är väck man är, hur många piller man har tagit, man vaknar ändå känns det som. Har man väl vaknat kan man väl kliva upp och lägga sig i soffan och försöka glo på tv.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

ja jag bara skojar, det är klart man behöver vänner! men jag brinner inte riktigt för dom liksom, och det var ju det som var frågan. PEACE
foot in mouth and head up ass, so what’chu talkin’ bout?

Lillfrida 

jag får

CRIBBE X21

vad är det som stoppar dig, varför gör du det inte bara ?!

2007-11-11 05:17
Dieallot X20

jag håller med. det känns som livet är helt meningslöst och att det är bara jag som fattat det

2007-11-11 05:19

Kommer dra dit i April oavsett vad som har hänt i mitt liv. Nu behöver jag bara ett jobb så jag inte använder all deg som jag sparat ihop..

2007-11-11 05:22
Livet är meningslöst så länge man inte har en mening att lägga in i det.

2007-11-11 05:23
Jo, men det är inte bara att slänga in en mening. Jag har försökt i ett halvår. Nuttin!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-11 05:30

Nej nej, det vet jag väl med. Det är svårt att hitta en mening... Jag vet själv.. har försökt tjock länge med.. Brukar alltid förstöra det roliga med att jag vet att livet inte går ut mer på än att hanen ska befrukta olika honor som sedan ska föda barn och dö. Sen går hela cirkeln runt. Asså det är inte mer än så. Sen är det bara för oss att hitta något att fylla tomrummet med. Det vill säga fixa meningen att lägga in i det meningslösa. uhhh! vad skulle det annars vara.. menar vi är djur, dock fyllda med ett jag som är större än meningen med livet.

2007-11-11 05:36
Som jag säger då: Livet är en lång sjukdom som alla lider av.
Men precis som med cancer så kan man leva med det, men lider man av livet vet man med säkerhet att man en dag ska dö.
Varför då dra ut på det, egentligen? Anledningen till att jag fortfarande sitter här och andas är rädsla.

2007-11-11 05:45

Hm jo kanske inte direkt en sjukdom.. mer ett stadie av något.. Det är jävligt tråkigt att du har sådana tankar. Eller alla har juh det då eller nu. Men det är juh därför människan har fått nyfikenheten, då man känner sig jävligt low och inte vet va fan man håller på med.. Då är nyfikenheten där en dag och lurar. Gör så folk letar nya städer nytt land att utforka .. ny mat nya saker att lägga ihop.
Enligt mig, min ide att överleva som människa är att dra till nya ställen nytt skit är bra skit lixom. Man kan inte stanna och bli levande död. Nya ställen kanske nära men vafan man letar hela sitt liv.. det betyr juh att man måste spätta från stället man hänger på kanske redan förlänge.. Vem vet man kanske hittar det nya där. Asså kanske låter jävligt wrong men vafan .. Det är det jag tror.

2007-11-11 05:48
poängen med livet är att det alltid finns en obestämd framtid. vilket innebär att exakt alla kan bli lyckliga.

2007-11-11 05:54
Skriva klart en idé till tre böcker, och sedan avsluta de böckerna. Och damage control.
•pave paradise•

2007-11-11 07:42
jag lever för per moberg.
don't watch me, watch yourself

2007-11-11 07:50
Jag brinner för hårdrock och min elgitarr. Är nog inget mer utöver det, bittert nog...

2007-11-11 08:10
Jag brinner för att stå på scen, ensam med en mick, och försöka få främlingar att skratta.

Jag älskar känslan av att höra sitt namn presenteras, applåderna, ljuset i ansiktet, man kliver upp, man kliver fram.

Jag älskar möjligheten att få låna det kollektiva medvetandet en stund, och ta med det på små roliga resor genom humoristiska scenarion.

Att få människor att tänka, att använda sin fantasi och själva bygga upp en bild i deras huvud baserat på mina ord.

Att bygga upp en spänning, känna energin i rummet höjs av förväntan, och med sin dramatik och inlevelse fortsätter man sin berättelse fram tills punchlinen, och precis där, precis där får man reda på om resten av rummet tycker att samma saker är roliga som du tycker?

Känslan av att stå på scen och ha framkallat skratt och applåder är fet, när man känner att man har flowet, och bara gör sin grej helt enkelt. Då mår jag bra iaf:D

Jag brinner för att utvecklas och att kunna leva på att göra något jag älskar.

2007-11-11 08:44
Jag brinner för mitt jobb/skola som även är ett av mina största intressen. Det är det som får mig att gå upp på morgonen (eller nja, det är väl snarare min medboende som bankar på dörren o skriker att jag börjar om 5 min, men ändå)
Tanken på att jag skapar något och gör något för andra människor men också att jag utvecklar mig själv så mycket varje dag. Att jag lär mig nya saker om mig själv som jag trodde jag redan hade koll på...
Om jag någon gång tvivlar och blir trött så får jag nytändning när jag får ett nytt jobberbjudande eller ett nytt projekt att ta tag i.

I love it!!

Vänner, kärlek och sånt känns som självklarheter, klart det skulle vara svårt utan men det är inte det jag brinner för på det sättet.
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se

2007-11-11 10:05
Jag lever för att leva,
att kunna resa runt och se, möta människor, upptäcka omgivningar,
fotografi är en något som håller upp livsglädjen, jag vill se världen och visa världen för andra via mina ögon. jag lever för glädjen, mina vänner, musiken, alllt som får en att kännas bra och titta upp mot himlen och tänka att nu jävlar är livet skönt.
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"

2007-11-11 12:14
Ja, brinner ganska mycket för andra oftast, känner rätt starkt med folk som mår dåligt eller behöver hjälp.

Angående mig själv så brinner jag för min flickvän, mina vänner, min skivsamling och en god bärs på fredagskvällen...
http://www.earforcefm.blogspot.com

2007-11-11 12:16
Det slog mig igår att jag verkligen inte har en aning.

2007-11-11 12:26
hehe yes, det är de basala och tillräckliga behoven i livet. :)
http://www.earforcefm.blogspot.com

2007-11-11 12:56
För att utforska, lära mig, sedan experimentera.
Kort och gott.

2007-11-11 13:10
Jag har faktiskt ingen aning, har så mkt för mig att jag inte hunnit fundera på det.
Jag vill ha roligt , inte trevligt

2007-11-11 13:13
Att komma någonstans med bandet.

2007-11-11 14:25

Just nu känns det som att jag har tappat livsgnistan, men jag letar efter saker att brinna för. Har börjat träna till exempel. Jag önskade att jag kunde brinna för att studera, något som jag verkligen borde ta tag i men inte orkar. :P
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.
Producent

2007-11-11 14:28
ett hopp om att kunna leva ett liv där pengar inte spelar in, där man kan lägga all tid till att göra saker, förutom att tjäna pengar och konsumera massor..............

Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se

2007-11-11 14:32
jag hatar att jag inte vet vad den är.. men jag vill skaffa en bra tjej och några kids, se dem växa upp, samtidigt som jag har ett jobb jag gillar och tjänar normalt på.. men det känns som det får man ta tag med om ett par år, just nu.. ingenting, det är rätt jobbigt.

2007-11-11 14:33
för min familj

2007-11-11 14:36
Jag lever för äkta kärlek. Vilket jag tror mig ha hittat nu, i vimlet av halvdansa förhållanden. Kan också hända att jag har förstört förhållandet totalt, eftersom jag är en total idiot.
My heart lives in my vagina.

2007-11-11 16:34
segt man
Carlsberg don´t do circumcisions.
But if we did.
They´d probobly be the best circumcisions in the world.

2007-11-11 19:22
Jag ser ingen betydlig mening i mitt liv, jag behöver inte den heller. Lev tills du dör, är mitt motto. Att gå upp på morgonen är enbart rutin för mig.
We remember Køge Bugt!

2007-11-11 20:03
ofta man lever för tjejer.
jag lever för pengar, tjejer är bara en bonus man får på köpet.
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2007-11-11 20:08
> kleton
Komiker? :) (I just simply love stand-up comedians!)

2007-11-11 20:16
Jag lever för mina vänner och för musik.

här har ni resultatet: www.myspace.com/heshowsmusic

2007-11-11 20:16
Fast jag måste säga att jag lever som fan efter att flytta till sthlm och leva ett mer än bra liv där

2007-11-11 20:33
Klockan12:

Det stämmer!:D Det är tydligen det som passar mig bäst naturligt, att stå och snacka en massa och larva mig:P

Stand-up är den ultimata ventilen att få ur sig saker, och få medhåll live!

2007-11-11 20:35
musik, vänner + marie och brian
https://soundcloud.com/invalida

2007-11-11 20:41
> kleton
Haha, det var som fan! Uppträder du ofta och så? :)

2007-11-11 20:45
Jag lever fan inte för nåt, gör de bara för grejjens skull!
"Maybe i could get mjältbrand"
"jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"

2007-11-11 20:47

jag lever för att jag är för envis för att ge upp

2007-11-11 21:07
Snus, porr, brännvin
Would I shit you? You're my favourite turd.
Lyricist

2007-11-11 21:15
Jag lever för att bli nånting här i livet. Bevisa för mig själv att jag kan tjäna egna pengar, ha soft hus, fet bil, snygg brud och lite busiga ungar som bygger koja i skogen och kör cross på gärdet.

2007-11-11 21:16
Zteve-O P18

lever the american dream
Lyricist

2007-11-11 21:20
MR-J:

Det är så vi gör det i skogen.