I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Botemedel för tristess (Fotboll i Malmö)

Övrigt - Blandat

   

2007-11-10 10:41

Botemedel för tristess (Fotboll i Malmö)

Here's the scoop:

Jag pluggar på Lunds Universitet och bor i Malmö.
Jag känner INGEN i Malmö.
Jag känner i princip INGEN i hela Skåne.
Jag älskar fotboll.

Nu är det så att jag börjat få vansinnigt tråkigt av olika anledningar (ingen TV, vänskaper satta på paus/brutna halv-förlovningar, ex-flickvänner som verkar ha sagt upp kontakten
etc. nothing unusual) och åker förbi en liten konstgräsplan varenda dag när jag ska ner och döda tid genom att kolla (you guessed it) fotboll på O'learys eller åka till föreläsningarna i Lund. Detta har börjat irritera mig något vansinnigt, eftersom hela kroppen skriker efter att få kicka boll lite då och då.

Så här är mitt förslag, kort och gott:
Jag vill spela fotboll.
Jag känner i princip ingen här, och de jag känner snackar inte med mig/spelar inte fotboll.
Whoa är överfullt med Malmöbor.
Planen ligger vid Emilstorps hållplats på 5ans busslinje på Kvarnby/Stenkällan-sidan.
You do the math.

Jag har en tenta om 3 timmar, och när den är klar tänkte jag köpa en boll och vandra ner för att sparka bort prestationsångesten. Jag tänker göra likadant imorgon, och vid varenda möjliga tillfälle.

Fyll på här under om ni är intresserade, så får vi se om ni kan hjälpa mig med min tristess.

Tack för mig, och
önska mig lycka till!

•pave paradise•