Streetwear [bildtråd]
Posta alla snygga klädes plagg som är street eller passar med den stilen :) , ska shoppa vettu ! Och gärna vart man kan få tag på det, pÄJS!
Skivsamlare
2007-11-09 15:29
MR-J Jävligt fräscha byxor !
http://www.herrbitter.blogg.se/
MR-J fan nu blev jag avis :(
M-LINE
hehe får lite beröm för mina kläder ibland :) men annars kan jag säga recognize och caliroots har dom snyggaste kläderna enligt mig iaf
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
den var riktigt snygg faktiskt
Någon som vet vart man kan få tag på lagom dyra artful dodger jeans :)
LVR karmaloop.com eller länken som Seban postade tidigare i tråden
hur mycket kommer frakt och tullavgifter ligga på från karmaloop?
LVR det e svårt att säja, frakten får du reda på direkt när du ska betala, har för mig att det e ungefär 15-20 dollar(inte säker) men tullen beräknas på paketes totala värde, till exempel åkte jag på tull på nästan 700 spänn när jag beställde kläder till ett värde av ca 1300 från kina. tror det e samma tull så länge landet ligger utanför EU.
att insidan räknas e bara en ursäkt för att va ful.
don't watch me, watch yourself
Det är helt sjukt att "Streetwear" t-shirts ska ligga på 350-450 spänn..
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
mm, men å andra sidan så är dom sjukt snygga.
don't watch me, watch yourself
"plagg som är street eller passar med den stilen :)" Vilken stil är detta egentligen?, streetwear mode i USA idag (och majoriteten av resten av världen) är selvedge denim av smalmodell, t-shirts, enkla rutiga skjortor och dylikt. Inte talltees med glassstrut för 5-600kr Det du efterfrågar här är mer urtypen för vad som anses som "hiphop" mode, inte streetwear.
fel jag vill inte ha baggy clothes a la sterotyp rapper.. jag vill ha en chill laidback street style sen hur du definierar streetwear är skitsamma.. puss påre ;)
LVR: Selvedge för denim, släpp L-R-G och dylik skräp av rent ut sagt hutlöst värdelös kvalite. Dior gör jävligt nice denim, annars Samurai och Flathead. För överkroppen, nom de guerre,enkla tees från typ AAA, eller AA, HM, flathead och supreme gör jävligt feta skjortor,uniqlo osv. supreme har även ett extremt brett register med feta tees, räkna dock med att få öppna plånboken för dom riktigt sällsynta trycken.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
naero: dock kan du ju inte säga att kvalitén på supremes tees är något att hurra för.. snygga, absolut, hypade, absolut, kvalitét, njaaa.. men jag är helt inne på din linje annars..
realidad: Blir lätt pinsamt när man börjar diskutera kvalite på t-shirts dock, så vi kan hoppa över den helt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Har du kollat in Crooks nya holiday! Ruggigt feta.
yessir!
"men annars kan jag säga recognize och caliroots har dom snyggaste kläderna enligt mig iaf" Karmaloop har ju dock sjukt mycket mer snygga kläder.
Dags att ta in folk på min "kompislista" igen så bara att lägga till mig. (förutsatt att vi snackat då).
Men där får man betala tullavgifter.. ;)
Jag tycker
denna är jättefin.
Din hojtlåda är tom.
500 spänn för en tischa, fyfan.
Live Hard, Die Young
till de 3 svaren över mig. SMAKAR DET SÅ KOSTAR DET!
Dags att ta in folk på min "kompislista" igen så bara att lägga till mig. (förutsatt att vi snackat då).
Chonbo Menade självklart inte dig men aja. Tänkte köpa den där Game Over hoodien men har inge Cred-Card
monkeywriter X1 jag tänkte också köpa den, men den fanns inte i min storlek. ack så grym världen är ibland
Din hojtlåda är tom.
Chonbo Oh, ok. Ja det är den verkligen :)
monkeywriter X1 Jo visst, men tycker fortfarande att det är för mycket :( Fast visst är dom snygg, helt klart!
Live Hard, Die Young
Fronh P1 Join the dark side och lägg hyrespengarna på kläder :)!
Eller bo kvar hos föräldrarna och ha ett jobb ^^
naero det finns ju en annan sida också, the hundreds och hela skatesvängen med märken.
Fuck it, man lever bara en gång, blås skiten på streetwear!
yessir!
I got more kicks than Jackie Chan.
gå inte på märken o shit att det eller det... LRG har kört samma skit sen dom släpptes, dessutom e d inte ens baggy längre... crooks an castles aa fine vissa gilar men vill du ha chill laid-back stil så ska du "bygga" din egen... haffa ett par jeans du gillar som sitter soft, sen en tröja du gillar som sitter som du vill ha den... bara för det är det eller det märket betyder det inte attd blir street eller hiphop... d e lixom attityd hur du rör dig o för dig och hur du bär upp kläderna... mixa billigt och dyrt om du vill annars går d o hitta feeta grejer billigt och billigt... skapa din egen street stil d e street... fuck y'all brand niggas buyin' a lifestyle...
"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change
Jag vet,, har redan köpt lite kläder från hm second hand och sånt ;), vill ha lite tips bara på snygga kläder det är inte så att jag köper hela crooks and castles kollektionen bara för att det är crooks.. ;)
ForceOne X2 Låt oss säga att man hittar ett par lrg byxor med typ samma logo på baksidan som the pay with me to lay with me hoodien. DÅ kanske man tänker den här tröjan matchar ju mina jeans (the hills have eyes jeansen) Sen kanske man vill matcha det med nån keps i liknande stil, då kanske de har gjort en keps liknande då kanske man vill ha den? Det beror ju helt på vad man är ute efter: Matcha sin stil eller blanda det är upp till var och en. Trodde street handlade om att vara sig själv och inte bry sig så mycket som andra.. Vilket jag inte tycker att du ska göra heller då..
Man ska göra det som känns bäst och som man själv tycker ser bäst ut :)
monkeywriter X1 nej jag e helt med på vad du menar, klart man vill matcha, jagh matchar allt från underkläder, till jackan skorna och mössan.... men jag gör det mer i färgteman, jag personligen tycker det ser "överdrivet" ut när man komme rmed t.ex. LRG hel sett, asså keps, jeans, Tee, hoodie allt.. speciellt om det är ifrån samma "kollektion" men det är för att ag tycker det blir så "köpt"... mååånga skulle tycka min stil e fett överdriven just för att jag e xtra baggy asså, men folk tycker det ser bra ut för jag bär upp det d passar min personlighet io allt sånt... kläder är inte bra kläder det speglar något... typ kompisen säter pås ig mina kläder och han ser direkt löjlig ut i dom för det är inte han...
förstår du hur jagh menar?... men sen e jag mer simpel, det är baggy rakt igenom. me3n jag blandar nytt och begagnat kan av en fet jacka från typ morfar som passar min stil, baggy jeans från diverse märken... sweatshirt från dressman whatevah men det går bra ihop, ser inte ut som hippie ser fortfarand eut som "hiphop"... jag gillar inte alla dessa mönster o sån shit på jeans, jacka tröja keps.... nån detalj e fett men inte när d blir överstylat...
men alla klär sig som dom vill men se bara nite köpt ut..
"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change
ForceOne X2 Jo det e ju helt klart jag kan ju också störa mig på om nån kommer med ett set från samma kollektion vare sig det är tommy hilfiger, LRG Louis Vuitton så där är jag helt med på hur du tänker. Dock har jag aldrig haft second hand på mig. Har int ens vart i en second hand affär i hela mitt liv så jag ska väl inte säga för mycket. bara att jag gillar att blanda nytt från kanske 3-4 märken max på en outfit.
Fast har ju märkt att det här med second hand verkar sjukt inne? Alla typ tjändisar (kvinnliga för det mesta) tycker ju att det är the chizzle. och sofi i sofis mode var ju överallt i japan och 99.9% av affärerna var ju second hand. Tillexempel nu ska jag försöka lägga vantarna på en Louis Vuitton Ryggsäck och eftersom jag inte är nån überrik mångmiljonär så kommer jag ju att få köpa en begagnad helt enkelt.
monkeywriter X1 a asså second hand, dö ta mig inte för vem som helst ahhaha, jag e kräsen asså, jag sätter inte på mig kläder från secondhand butik, inte för d e något fel på d , men JAG gör det bara inte... jag menar asså typ från nån i familjen... morfar har nån jacka eller ngåot sånt en tröja vafansom helst... men fuck second häand.. men aaa det är fett inne... jävla hippie bohem shiit.. hahahaha
men man kan nog hitta feta grejer där också.
aaa men väska o sånt på secondhand d e något annat... klart kan skulel kunna haffa..
jag har typ alltid haft samma stil nästan..
alltid svart annorak, nån mössa på snedden, alt. keps... hoodtröja, loongsleevs, sweatshirts, xxl-tees, vita sneakers (endast nike) och baggy jeans... på vintern nån tjockare jacka...
jobar i lager mer, tee'n är alltid längre än tröjan och jackan o sånt. oftast matchar tee'n skorna eller mössan.
oavsett märke så är det alltid den kombinationen... varierar mellan sportbag och ryggsäck...
Well all I need is my 40, some Buda and my Timbs my biggity black benz with them 19 inch rims...