tatuerat mindreårig. eget fel
läste på aftonbladet något som jag reagera på . det var en kille vid 17 år som hade gått till en tatuerare och tatuerat en drake på hela ryggen. nu " ångrar " han sig och morsan ska anmäla tatuerings salongen. här är länken det som är så irriterande är att han själv har gått till tatueraren och begärt att bli tatuerad. det är ju för fan hans eget fel. det var ingen som tvingade honom och han var inte precis 13 år heller. det är som att när någon 17 åring köper cigg i närbutiken så istället för att anmäla kiosken så kan man väl förfan sköta sitt eget barn på rätt sätt så han inte gör det från första början. ja menar vill man ha cigg så kommer man och få det. alltid folk som köper ut. men det jag menar är att istället för att klaga på att det var salongens fel så sköt din egen son på ett rätt sätt så han aldri drar dit från första början!
Sajjkziii yaoooo
Att han ångrar sig är ju inte anledningen till att de anmäler salongen, utan att de inte kollade legitimation som de ska, eller? fast man får väl tatuera sig som 16-årig till och med? Aja, inte så smart där. Snubben borde kollat med sin morsa innan dessutom.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
han fick den iaf billigt, jag pröjsa 2000 kr för en betydligt mindre tatuering.
Rock is not dead!
på bilden ser det ju ut som att han har en till tatuering, på armen. varför reklamerar mamman inte den? ååååhhh...killen ångrar sig buhu..tänk efter nästa gång, för fan. går man in på en tatueringsstudio förvänts man tänkt igenom allt, tatuerare ska inte behöva fråga. jävla fjanteri. otur killen, lär dig leva med dina val.
We call them winerbrods.
MAXIMUM TASTE
man får tatuera sig om man har typ intyg från vårdnadshavare eller ntt sånt. .. men tycker ni att hon har rätt att anmäla detta.
Sajjkziii yaoooo
åh tack jag satt också och var sjukt irriterad, vad vill han herrejesus!
Det finns ingen lag som säger att man inte får tatuera någon under 18. De är något man har bestämt gemensamt i tatueringsnämnden eller vad de nu kan kallas. Du kan dock ej ingå ett avtal om du är under 16. Han får skylla sig själv...
Trådskaparen! Du är inte särskilt smart... Åldersgränser på t.ex. cigg finns för att man ska vara tillräckligt gammal och förhoppningsvis mogen för att förstå vidden av sitt handlande, det gör man inte när man är yngre. Fattar du inte det är det ju fel på dig.
http://www.earforcefm.blogspot.com
Lyricist
2007-11-08 15:46
Smart att göra en så stor tatuering utan att tänka igenom det ordentligt. Han får fan skylla sig själv.
ASUL asså d e du som inte har förstått det här rätt. ja drog en parallell mellan cigg köp och tatueringar. det jag menade var att om du tillexempel köper ett paket cigg och blir ertappad av dina föräldrar. ( låt oss säga att du är 17 ) så går dina föräldrar och anmäler kiosken istället för att lära dig vad som är fel o inte. det är fel. det jag menar är att man inte ska klaga på kiosken bara pga att de har sålt cigg. nu vad jag vet som måste man ju beställa tid hoss en tatuerare för att tatuera sig och det tar nån månad kankse. dels för kön hos salongen och dels för att du ska tänka igenom det så du inte ångrar dig. om man nu har väntat så länge så tror jag inte tatueraren tror att nån som har planerat det är under 18. han börja ångra sig helt plötsligt och sen ska de anmäla salongen. varför? hade det vart någon skillnad om han inte tatuerat sig? varför ska mamman anmäla salongen när hon har en son och uppfostra?
Sajjkziii yaoooo
Fan den där kan ju bli rätt soft om han skaffar lite nötter och säger åt sin morsa att hålla käft och gör färdigt den med färg o skit.
Rock out with your cock out!
sonens fel att han gör tatueringen och mammans fel att hon anmäler det. iallafall vad jag tycker så är deet fel. tatuerarens fel att han inte fråga legg... Njaaaeaea
Sajjkziii yaoooo
Verkar inte som jag är den ende som stört sig på detta, jag såg detta på aftoblandet idag också. Jag höll på att skratta ihjäl mig, fan är han så jävla korkad att han skaffar en sådär stor tatuering får han fan skylla sig själv, dessutom undrar jag hur han har lyckats hålla det undan från föräldrarna. Det kan inte vara särskilt lätt att dölja en sådär stor tatuering och jag undrar också lite över tatueringen på axeln, den verkar ingen av dom ha några större problem med eller anmärka på.
yeye du fattade inte min poäng, och pallar inte förklara för dig. Detta handlar inte om enstaka fall..
http://www.earforcefm.blogspot.com
men vadå? tycker du att det var rätt av dom o anmäla?
Sajjkziii yaoooo
Jag tycker att tatueringstudion gjorde helt fel. De skulle ha kollat killens ålder. Sen om han har en annan tatuering sen tidigare (den som syns på armen), så spelar det ingen roll; han ångra sig för tatueringen på ryggen som de inte ens haft rättighet till att tatuera på hans rygg - åtminstone enligt tatueringsförbundets eller vad de nu kallas egen policy. End of story ungefär, tycker iaf jag.
Delam tange barat
sån morsa som alltid skyller på dom andra grabbarna när ens son med kompisar ertappas tjuvröka i 7an, fan vilken bitch !
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
Rachel: de kanske inte är med i tatuerings förbundet.. nej visst, alla seriösa gaddare ska vara noga med åldern men helt ärligt är det inte alltid så lätt, han har väl slunkit igenom liksom.. huvud ansvaret ligger ändå på han själv..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
RACHEL ja tänker inte ens komentera ditt inlägg.
Sajjkziii yaoooo
Dekay: Det är inte olagligt att tatuera minderåriga.
läste samma sak i metro idag, så jävla dumt.. han får väl skylla sig själv, är han så jävla dum att han går till en tatuerare, ljuger om sin ålder, sitter i flera timmar och skaffar sig en hel jävla ryggtavla och sen drar hem till morsan och hon råkar få se den och blir fly förbannad, och sen ångrar han sig? nej vilken idiot. dessutom så kan dom inte få tatueraren fälld för någonting överhuvudtaget, dom har inte gjort nåt olagligt..
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma
Joel413 P23 "Tatueraren bad aldrig att få se hans legitimation - trots att de själva garanterar att så alltid ska göras." Om inget annat, bröt de i sådana fall mot sin egen policy?
saalam P20 Det gjorde du precis? I övrigt kan du helt enkelt ge fan i att skapa en tråd, om du inte kan ta andras åsikter?
Delam tange barat
Haha, vilken nolla
Mikael Söderlund was here!
Men han har ju en tatuering på armen också?!
Puzzle Productions / puzzleprod.com soundcloud.com/iloice
http://www.nofeartattoo.net/ Var tydligen den studio han tatuerat sig på, enligt diverse forum. Om det är sant eller inte, orkar jag inte reasercha upp.
Där står det såhär:
"11. Tatuerar ni mig om jag är under 18 år? Nej, inte ens med dina föräldrars tillåtelse."
Delam tange barat
För att göra allt klart, Niklas ångrar inte tatueringen , han tycker den är snygg och planerar att fylla i den när han är 18år. Han har inte gjort någon anmälan utan det är hans mamma, han vill inte ens göra det. Ni har skrivit att det inte är olagligt att tatuera folk under 18år, då undrar jag vart man isåfall skulle kunna tatuera sig om man är under 18? ( kan ta det genom pm ) Och varför går inte alla tatuerare med på att tatuera en under 18år? Är det för att det kan bli just såhär eller?
FuelDOg P23 har du aldrig halkat till, råkat greppa en öl som stog framme, öppnat den i fallet och landat på rygg med den i munnen? hände rmej varje helg..
varför ställer dåren upp på bild i aftonbladet om hans morsa e grinig över att han gaddat sig?... Har karln inga nötter lr
mama said knock you out
Orkar inte läsa hela tråden men tycker mer de känns som nått överdrivet.. typ i stil med.. "oj nu såg mamma tatueringen ja måste säga nått så hon tycker synd om mig, så ja inte får så mkt skit för de buuhuuhuu"... "jag ångrar mig buuhuuhuu".. mamman anmäler tatueraren ..sonen får sina 15 min fame, diggar sin tatuering å tatueraren får ta smällen ist för sonen weee... Är lite fundersam dock hur mamman inte kunde märka att sonen plötsligt fick 2500:- att slösa på en gång:S? Min mamma hade koll på vartenda öre ja slösa tills ja blev 18! .. Hon har fan koll än idag..
!! :)
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma
Det finns ju hur många som helst som tatuerar folk som är minderåriga. En bekant till mig tatuerade sig när han var 15.
DIF!
JEJE: det finns inga seriösa studios i sverige som gör det nej.. vänta ett tag om du inte vill göra det hos nån klåpare (eller råkar ha tur som killen i tidningen här).. bara en sån sak som att du som uppenbarligen är under 18 inte fattar varför räcker väl som anledning i sig.. känner du honom? isåfall som nån frågade, varför är han med på bild i tidningen om han nu är nöjd? Rachel: håller med dig om att det var dåligt som sagt men faktum kvarstår att den enda riktigt riktigt korkade i den här härvan är mamman eller möjligen sonen (dock verkar det ju som att han är nöjd och glad över sin gaddning och hade planerat den).. han är ändå 17 år, det skiljer förmodligen inte ens 1 år, som princip håller jag med om att det var dumt, men reelt så spelar den här grejen ingen som helst roll nånstans.. en gaddare orkade inte kolla leg på en kille som han antog var 18 när han inte ens måste kolla leg på och killen kom in med ett riktigt stort projekt som överträffar det mesta en normal 17 åring skulle efterfråga.. big fucking deal..
Joel413 P23 Jag tatuerade mig på en känd och seriös studio i karlstad.. Å jag var inte 18.. så nog finns de... men de e inte direkt så de står att du får tatuera dig om du är under 18... de e i så fall om du råkar komma till nån å dom inte kollar ålder just på dig..
!! :)
Stor skillnad på 17 och 18 år. Tycker inte ett dugg synd om honom. Han borde köpt en gnuggis istället, hade nog passat bättre.
fan vilken lipsill. CRY ME A RIVER UNGJÄÄÄVEL!!!!
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!
Killen hade en till tatuering på armen punkt slut end of case
Balzary P19 :
"han fick den iaf billigt, jag pröjsa 2000 kr för en betydligt mindre tatuering." Mjo.. Men så ser hans tatuering inte direkt färdig ut heller...
Jaha ?
Asså jag blir så jävla förbannad på sånt här va. Skit samma huruvida det är tillåtet att tatuera minderåriga utan föräldrarnas tillåtelse. Hur fan kan man vara så dum att man gör en tatuering över hela jävla ryggen om man inte är 110 % säker på att man vill ha just exakt en sån. Jävla idiotunge. Morsan är ju inte bättre hon heller. Det är troligtvis hennes fel att hennes unge är sånt idiotarsle.
Laurelisse: jo visst finns det seriösa studios som kan göra övervägandet från fall till fall men de är undantag som bekräftar regeln att inga seriösa gadddare tatuerar folk under 18 år.. förövrigt får du gärna PMa mig med studions namn då jag ser random människas syn på vad som är en seriös studio som måttligt pålitlig.. finns inget område där så många människor har så dålig smak och dålig koll på vad som är bra hantverk som inom tatuering..
"de har ärrat honom" hahah vilket skämt?! Det fula är att dom får det hela att se ut som att han är en liten försvarslös pojke på typ 6 år som blev tvingad av den farliga tatueraren att göra en tatuering på ryggen haha ^^. Men hade han varit 18 så hade det varit hans egna fel.. patetiskt... för att en kille på 17 år an väl ändå inte säga nej till en sån där läskig tatuerare ?^^ hahah fy fan vad kul! =)
Hatar såna här typer av människor. Då menar jag morsan.
RACHEL här kommer ditt svar. som du bad om. det du säger är att de ska anmäla tatueraren. ja det kan dom säkert göra. dom kan säkert få en slant på det här oxå. MEN du måste se det hela i det. inte bara att en tatuerare gör en olaglig handling. läser du inläggen i detta forum så ser du säkert att 97 % att det var grabbens fel. han är 17 snart 18. hur mycket i hjärnan kan förändras på den tiden? hur mycket mognare kan man bli? att jag går in i en turkkiosk och handlar cigg för 46 kr och kommer ut och sen så stämmer jag kiosken på 1 000 000 kr. vad fan är det för jävla stil? om jag smiter in i en pub där dom serverar sprit och dricker o sen så stämmer jag dom på 100 000 kr för att jag vart beroende. vad fan är det för stil? har du aldrig brytit mot lagen? jo det har du. det jag försöker säga är att jo visst går det säkert o stämma men vart fan tog moralen vägen? jag är oxå säker på att måååånga håller med mig.
Sajjkziii yaoooo
att tillägga.... grabben är säkert dum som inte har tänkt efter. men som man brukar säga. sådan son sådan mor ( ja vet att det egentligen är far )
Sajjkziii yaoooo
Joel413 P23 Hehe a sant, jag förstår nog ingenting jag är ju så ung... det är dagen man blir 18 som allting plötsligt börjar bli klart.
Och nej, jag känner inte killen.. någon länkade tidigare till en blogg där man fick se ett inlägg som "niklas" hade skrivit på fragbite.
Och där stod det att han inte ångrade sig utan att det var hans mamma som var lack.
FuelDOg P23 har du aldrig halkat till, råkat greppa en öl som stog framme, öppnat den i fallet och landat på rygg med den i munnen? hände rmej varje helg..
typiskt dumma göteborgare
hypernervikotsiska diafragmakontravibrationer !
JEJE: precis.. huvudet på spiken.. tonåringar är av naturen idioter.. även om många av er har en stor potential att bli riktigt klipska när ni blir lite äldre och ibland lyckas kamoflera er som hyffsat stabila.. åldersgränsen borde nog vara ännu högre egentligen.. ja runt 18 börjar dina idiot hormoner som du inte styr över själv (så ta inte illa upp) att avta.. nånstans efter 20 har de nog jämnat ut sig tillräckligt för att det ska bli vettigt (vettigt är inte allti bäst eller roligast) att börja fundera på att tatuera sig.. ah ok låter ganska tonårslikt faktiskt hela grejen då med att inte våga stå för sina val inför morsan men att brösta sig på internet :)
Tacka fan för att han inte är nöjd när den är ofylld. gå omkring med en ofärdig ryggtavla brukar inte vara en höjdare, tänkte han inte på det?
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know
Måste bara nämna att priset morsan nämt om laserbehandlingen måste va taget helt från fantasin. Det finns laserstudion som tar 1500-2000kr per sittning oavset storleken på tatueringen. Tro fan inte att nån skulle tagit 7 000 per sittning på en tatuering som inte har några skuggor eller färg och den tar knappast 12 sittningar att få bort. Morsan måste fan gå på svampar eller någe för hon verkar helt rodd i bollen.