Jeans för brudar med lite mer former?
Hej mina kära whoaiter, jag har ett problem som jag hoppas ni vill hjälpa mig med. Främst vänder jag mig självklart till whoas damer, men herrar som vet vad de talar om är givetvis välkomna att svara de med. Jag söker efter specifika jeansmärken som tar hänsyn till tjejer som har lite större stuss(rumpa). Jeansen ska antingen vara stuprör eller raka och helst inte ha så hög midja. Helst vill jag ha jeans i svart eller svartblå. Om det är slitning, måste den vara snygg och diskret - inga hål och så. Det som jag har kört på senaste året är denimbird/nudie och de har passat jättebra, men jag har planer på att införskaffa ett eller två par till min garderob. Och då vill jag alltså bli tipsad om ytterligare jeansmärken som kän tänkas passa. Jeans som ni inte ska tipsa om med 100% säkerhet är: HM - passar inte för 5 öre Lee - hänger vid låren Både har jag provat X-antal modeller från, så det handlar inte bara om enskilda modeller utan märkena i allmänhet. Varför frågar jag här då? För att jag helt enkelt blir överväldigad i jeans-djungeln och har sjukligt svårt att hitta det jag söker efter Så snälla, hjälp mig!
Delam tange barat
Dieseljeans sitter riktigt bra på mig, som också har en booty i modell större. Finns i massor av modeller.
saken med oss lyckligt lottade med rund rumpa är ju att vi inte sällan har förhållandevis smal midja (förutom tjocka brudar). och köper man jeans med jättelåg midja (som jeansfolk rekommenderar) får man leva med att flasha trosorna så fort man rör på sig. så då får man bita i det sura äpplet och kicka lite högre midja, men har man rund rumpa så är det inte så farligt, för rumpa liksom fyller ut och midjan ser inte så hög ut. har precis införskaffat två par baby phat jeans som sitter utmärkt. testa.
We call them winerbrods.
annars tycker jag att jeans med hög midja är sjuuuuukt snyggt med tjejer med kurvor! cheap mondays skyscraper såp snygga på kurviga tjejer!
Gina Tricot har faktist jeans som sitter bra på lite större rumpor :) billiga med!
Annars gillar jag Filippa K och alla jeans från en affär som heter Bershka, de har tyvärr ingen onlineshop och butiken finns inte i Sverige :(
Levis enginered jeans funkar också!
mjao!
acne har ju jeans med lägre midja som är stuprör, sitter bra tycker jag iaf, sålänge man inte köper för små så man får "popfläsk" ovanför kanten av jeansen ^^
apelsinjuice acne sitter inte heller bra på mig, vad jag minns. bra vid rumpan och häng vid lårna där med :(
Delam tange barat
Tråden rensad, skriv bara om du har något att tillföra disskutionen.
Delam tange barat
electro F0 de har iaf sjuuuukligt snygga slitningar har jag sett och fickorna sitter ofta lågt och bra, men har inte provat något par ännu...men säger du det så, ska jag nog ta och prova lite :)
skunkafied F25 men saken är den att högre midja=illusion av en större rumpa och jag tycker inte om det :/ jag går ofta med lite längre linnen, så slipper flasha mid trosornaJXL F17 som jag skrev ovan, så vill jag inte få större rumpa. mest pga att jag annars inte är så stor, jag är liksom päronformad smått redan haha :DDaShiki F21 Gina Tricot känner jag mig skeptisk till gällande jeans, men när du nämner det ska jag nog ta en sväng förbi iaf :) Levis har jag tänkt kolla upp, har just nu bara baggy från dem (501 killjeans) men har sett en och annan bild i tidningar där brudar med lite större rumpor tycks passa bra i dem :) Filippa K känns dock som om de skulle vara sådär inriktade på människor med liten rumpa? Hmmm..?
Delam tange barat
miss sixty jeans sitter snyggt på i princip alla, och så är de jävligt sköna.
idabambida har ett par miss sixty hemma, men de tycker jag tappade formen...eller så var det kanske jag som gick ner. lite osäker där...men tror det var det förstnämnda faktiskt.
Delam tange barat
Ett par rediga Wrangler sitter som handen i handsken på en större rumpa
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Cheap monday sitter som en smäck, billigt och snyggt.
My heart lives in my vagina.
ÅH TACK! Bra tråd! Har man breda höfter och en liten större rumpa så kan man nästan utesluta att ha snygga stuprörsjeans, då dem oftast blir skitbreda i benen och låren också. För min del får ni gärna tipsa (om jag får låna tråden lite?) om stuprörsjeans anpassade för breda höfter+en större rumpa med hög midja också!
magnolia Monkis egna byxor med hög midja sitter jättefint på om man har lite rumpa och mage. Dock är de väldigt smala i benen :/
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jonka: Men det är nog vad jag är ute efter faktiskt! Då jag inte har alltför stora vader. Jag ska absolut kolla upp Monki!
magnolia jag har ett par jättefina därifrån i ett jättekonstigt tyg. dom är knallblå. konstig blandning mellan jeans/bomull/sammet. dom kan jag rekommendera :)
fan jag som förstod rubriken som att det skulle vara jeans för brudar med lite former; dvs inte så mkt former så vare tvärtom
Det är inte hur viktig man är utan hur viktig man verkar
Rachel! Replay är jättebra får såna som "oss".. annars är Gul & Blå otroligt bra om man vill ändra rumpformen och få en smalare/rakare/plattare look där bak.
Fornarina har alltid suttit snyggt som tusan på mig, dock så verkar de ha krympt längden på sina jeans, så för mig som är långben så blir det för kort, miss sixty likaså, snyggt med jeans som slutar ovanför anklarna... :S Har ett par helt suveräna acne, och ett par från replay, båda två är låga i midjan, men inte så pass låga att man inte kan böja sig ner utan att visa myntinkastet.. Lycka till i jeansdjungeln.
so-good F22 tack! ska kolla upp!
conspicuous F20 tack för tipsen, men acne passar inte och fornarina tycker jag inte om gällande deras detaljer (av de jag sett då). replay ska jag dock kolla upp!
Delam tange barat
Ni är ju bäst whoaiter, totalt underbara! <3 Blir ju hur glad som helst att ni kommer med så bra tips, fortsätt gärna komma med fler! :D
Delam tange barat
Th1ef X17 Cheap Monday vill jag inte bära av många skäl. Tack ändå!
Delam tange barat
Jag undrar lite, har aldrig ägt/provat ett par Acne-jeans. Har fått för mig att man måste ha ätstörningar för att kunna få på sig ett par. Sitter dom bra på en som har lite lovehandles?
Jonka F18 Wrangler har jag faktiskt haft tidigare, var ett par år sen dock. Men de satt faktiskt rätt bra innan jag gick upp i vikt. Kanske passar min nuvarande form dock, då jag gått ner igen. Tack tack tack!
Delam tange barat
Har fått för mig att Wranglerjeans paketerar in allt väldigt bra, haha. Plus att de inte ger en sån där jobbig kant som hänger över byxlinningen :)
Moderator
2007-11-22 10:07
nudie thin finn dry stretch borde ju funka, 2% lycra så dem sitter som en schmäk.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
http://www.applebottoms.com kanske är svaret! Då måste du dock beställa från USA men det kanske det kan vara värt. Själv har inte provat den men har en kompis som älskar dem.
Rachel - qvinna! hedra din stora rumpa! varför vill man att rumpan ska se liten ut?
We call them winerbrods.
inte för att ja har så stor koll på tjej jeans, men kanske
lrg jeans?
att insidan räknas e bara en ursäkt för att va ful.
skunkafied F25 jag vill inte att rumpan ska se liten ut...men inte större heller för den delen :)
Legoland P22 som sagt har jag precis införskaffat ett par från nudie, "Super Slim Kim", så vill ha från något annat märke nu :)
Peppis F24 inte riktigt min stil...de kändes för enkla, bakfickorna hade jag önskat något annat mönster på. tack ändå!
Och juste: Har jag inte skrivit det innan, så vill jag gärna veta om vilka butiker som säljer. Jag vill känna på jeansen; syna sömmarna och materialet...Bilder ljuger rätt ofta, har jag märkt. Blir nog att prova massa jeans nästa helg :D
Delam tange barat
haha, har inte upptäckt att det finns ett kläderforum förrän nu. det bästa man kan göra är ju att gå till nån bra affär med stort utbud och fråga dom som jobbar där om hjälp. dom brukar oftast ha väldigt bra koll på hur det ligger till. dock har jag egentligen inget att göra i den här tråden eftersom min svennerumpa är så liten platt att den knappt är värd att nämnas, haha :) dela med er brudar!
jeans med lite stretch o töjbarhet verkar väl vara ett bra alternativ jämfört med otvättade stenhårda typer. testat svenska Pace?
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!
Kanske inget man vill ha om man inte är sådan... men Depalma har grymt bra storleksutbud, passar min kvinna och hon har lite större röv.
Rock out with your cock out!
yrkesmördaren Jag har provat olika typer av strechjeans, men strech gör inte mycket skillnad; det bara gör att små skillnader inte spelar någon roll...Hur man nu ska förklara det,
Har inte hört om Pace, men kollade upp det nu och blev blixtförälskad i modellen skin. Så den ska jag kolla upp. TACK! :Dtwo_grand P26 Jag kollade på nätet och de var tyvärr inte i min smak...
Delam tange barat
Jonka - jag har absolut inga ätstörningar och trivs ypperligt i mina acne. =) har 28-29" i midjan. deras modell hep är dock inget för oss med lite tendens till lovehandels. men jävlar vad jag älskar hex =) jeans är så sinnessjukt jobbigt. det enda som funkar är att gå till en jeansbutik (stuk är t.ex. rätt bra) och prova prova prova prova. ska gärna vara lite stretch i också så får man snygg jeansrumpa. och fickornas placering är jätteviktig!
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
absolut babyphat! jag tror du kommer bli nöjd...har själv ett par, men ångrar att jag köpte dem nu bara för att jag inte kan fylla ut dem så bra :P
"Girls got balls.They´re just a little higher up, that´s all."- Joan Jett
Rachel Härligt! har själv ett par jag köpte i norge faktiskt.. dom är lite slitna nu men dom sitter ju sjukt skönt iaf! har du hittat nån återförsäljare?
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!
Pace säljs ju lite överallt på nätet, beror ju på vart du bor men i göteborg finns det väl på Trailerträsh och Solo?
Rock out with your cock out!
yrkesmördaren på deras egen hemsida hittade jag att det skulle finnas något Pace Showroom här i staden, så ska kolla upp det när jag har tid :)
Delam tange barat
two_grand P26 Som jag skrev tidigare, vill jag prova jeansen innan jag köper...Orkar inte krångla och skicka tillbaka jeansen om de sen inte passar...
Delam tange barat
Och jag bor i hufvudstaden.
Delam tange barat
finns en dude som jobbar i levisbutiken i gallerian som är snudd på briljant.. gå till honom så hittar han det du behöver..
brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrraaap
Lee eller cheapmonday jeans säger jag bara! ett billigare alt, är ju dressman! jävligt snygga jeans haha! tro mig.. de låter geek men dom har typ ett par gröna byxor som ser exakt ut som ett par volcom som finns på hollywood i stockholm.