Bankomatkön.
När man står i bankomatkön och man väntar på sin tur så känns det alltid som att det tar sådan jävla tid för personen framför att ta ut pengar, medans det går skitsnabbt för en själv att ta ut. Ni känner säkert igen det här. Varför är det så. Är folk helt enkelt dåliga på att ta ut pengar eller är man själv lika långsam?!
K.I.S Killaz In Suits
Vissa är fruktansvärt långsamma, gillar de som kommer fram efter stått i denna kö i flera minuter måste LETA efter sitt kort. det kunde man kanske planerat innan medans man stod i kön inte har man så mkt för sig då. Jobbigt när folk står för nära en i kön också! En liten avstickare.
HELSINGBORGS IF!
Naboo sant det du säger asså men jag tycker alltid att det tar lång tid. Oavsett om det är en ungdom eller en tant med rollator..
K.I.S Killaz In Suits
Cuntlick P2 Det är för att du inte gör något utan bara står där och väntar. När du själv tar ut pengar, gör du något, och därför går tiden fortare.
We remember Køge Bugt!
det är fan sant att det gör det. jag stör mig alltid på det , fattar inte vad dom håller på med när allt man behöver göra är o knappa koden o ta ut pengarna går ju på 1 minut högst. det borde inte ens finnas bankomatköer med tanke på hur snabbt det egentligen går .. jävla mysterium det där alltså. luktar konspiration lång väg!
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!
Haha riktigt jävla sant!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ingen gillar att vänta, det beror väl på det, simple as that. Sen när man själv tar ut går det ju snabbt för man gör nånting, man står inte bara och väntar.
Sedan förstår jag inte varför folk måste kolla på lappen i 10sekunder framme vid atutomaten för att sedan slänga den och sen gå.
Jag håller med, känns som att man själv gör det på 2 sekunder medans alla andra ska stå och fippla i tusen år. Sen när folk ska stå och krångla hur länge som helst för att ta ett kontoutdrag, FYFAN!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Frågan är ju varför alla bankomatköer börjar från (ibland snett mitt från men fortfarande från) höger sida...
Jag hamnar ofta bakom tanter som gör 3 försök för att sen konstatera "automaten funkar inte" sen tar jag ut pengar så blir dom jätteförvånade.
Jag har ingen forumsignatur.
MurmelMan: Haha, stod bakom en gubbe som stod och försökte ta ut pengar i 10 minuter eller så, när hans fru kommer fram och försökte. 5 minuter efter det så säger hon: "Men, det här är ju konsumkortet."
Det sjukaste var förra helgen inne i stan när det var några kvinnor i 40+åldern från värmland som betedde sig som om dom aldrig hade sett en bankomat tidigare som tog sjukt lång tid på sig.
DIF!
Ha med dig en nazistknapp, tar någon onödigt lång tid så fäster du den på ryggen. Då blir den personen jagad av ett gäng och är allmänt rappare i fortsättningen.
Det finns naturligtvis olika bakomliggande faktorer, en del får för sig att de skall sköta hela sin ekonomi i bankomaten och flippa kort fram och tillbaka och studera utdragen noga innan de bestämmer sig ifall de verkligen skall ta ut något - en del andra lever under kvällstidnings/Efterlystinducerad skräck. De sistnämnda tar det långsamt för att tänka genom hela situationen riktigt ordentligt, "Om jag står såhär ser inte personen bakom min kod.. Hmm, men den där typen en bit bort kanske kan snegla - jag skriver in koden skitfort så ingen hajjar något, OJ, fel kod, fan fan fan nu kommer dom seeee, jävlar fel kod igen" samt "Ok ok, nu kommer pengarna - hur ska jag skyffla undan dom så snabbt som möjligt, står inte folk lite väl nära - vänta, har inte han där borta ena handen i jackfickan - hur skall jag tackla det här, alla är ju psykopatjävlaknarkoholistomandödsrånare från helvetet". I slutändan inser dom att de inte blev rånade och måste stå kvar några sekunder extra för att insupa det nyfunna lugnet - halcyon days!
elleeh Var köper man dessa nazistknappar och hur bra allmän rappare blir man av att trycka på dom? Finns det andra knappar som gör en lite mer underground?
I sommras stod jag i den föraktade bankomatkön och svettades, gubben framför verkade ha gott om tid på sig och gjorde sig säker om att alla förstod det. Antagligen skulle gubben ta ut sin månadsranson av pengar, och antagligen kan man bara ta ut ett visst belopp per gång på en bankomat, så kortet åkte in och ut in och ut, varje gång blev han några femhundralappar rikare och jag några minuter fattigare. När gubben var inne på sin kanske 9:e bankomats runda, och alla i köns t-shirts var dyngsura av svett, så flippade mannen framför mig ur. Han lyckades klämma ur sig en riiiktigt gubbig kommentar i stil med "Det finns faktiskt fler som vill använda automaten" varpå det blev fight. Två vuxna gubbstollar skrek i mun på varann och jag blev väl medveten om att detta blev den roligaste bankomatkönsväntan i hela mitt lång liv.
Ett bra tips, om man vill att det ska gå lite snabbare, är att informera alla framför dig att vara redo med kortet och koden när det är deras tur!
"I can make you love me" - Tupac - Let Them Thangs Go
det som är mest roligt är att ni spekulerar i att om tiden går fortare eller inte. Ni vet om att det just nu är en omöjlighet för tid att göra det va? :)
Gamlingar som inte ser ordentligt eller inte riktigt hänger med tror jag det mest beror på, men håller med er, jag blir alltid lika irriterad på den situationen.
amfetaminpsykos Nu snackade jag inte om rappare utan rappare, snabbare, kvicktäkt.
Åhh detta med folk som kommer fram till automaten.. Kollar på den...Tänker lite...SEN TAR FRAM KORTET. Jag går i mördartankar.
Jag har ingen forumsignatur.
Det skönaste är fortfarande när det är en kö med X antal lallare utanför bankomaten och det småregnar, så knatar man in på banken och folket helt har förträngt att det även finns en bankomat där inne..
eller så betalar man med kort.................
work some magic
eller så spelar man mobilspel
www.myspace.com/ydetobbe "En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
jag tror inte det beror på att man inte gör någonting. jag tror att folk i allmänhet är långsamma. Som tidigare sagt i tråden så börjar folk fippla med kort först när dom är framme, folk granskar kontoutdrag i flera minuter och folk är rädda för att folk ska se koden.
Brodin1 alla butiker tar inte kort..
K.I.S Killaz In Suits
De debiterar inte kort på Sergels Torg!
Det absolut värsta som finns är när någon jävla djävulsdyrkare ställer sig och läser sin minneslapp vid automaten så man blockerar hela kön. Jag undrar verkligen vad fan det är som är grejjen med personer som gör så, vad fan har dom varit med om liksom!?
Chelsea 4 - Aston Villa 4...Villains never say die!
Toastare
2007-11-03 17:31
jag tar lång tid på mig eftersom jag tar ut sånna summor att jag måste ta ut i flera omgångar..
Jag skyller allt på Emma!
Jag tror att man själv är så inne på att gå och ta ut pengarna så man själv tycker att det går jävligt fort men att dom framför i kön tar månader på sig. Jag "testade" nydligt det här utan att tänka på det, en kompis skulle ta ut pengar och jag tyckte det tog lång tid men själv så gick det jävligt fort och ska jag vara ärlig så gick det säkert snabbare för han.
..!.._{-,..,-}_..!..
Det västa jag vet e sånna som ska ta kontoutdrag o sen stå o tänka på hur mycke dom ska ta ut. står man vid bankomaten i mer än 2- 3 min e man fan utvecklingsstörd !
Jag hatar dom där jävlarna som ska stå kvar framför bankomaten och kolla igenom sin minneslapp, vafan... Gå bort från bankomaten, ni kan väl för fan kolla på den nån meter ifrån i alla fall?! Whattafakk YO!
klart det tar tid, har så jävla mkt pengar på kontot!
Jag tror inte det har med upplevd tid att göra, folk är helt enkelt dåliga på att ta ut pengar. Riktigt jävla dåliga.
HMOR
fyyyfan vad tråkigt ämne :P
Aejmil P17 ; Varför drar du då upp tråden igen? Sådär 10 dagar efter sista skrev.
HELSINGBORGS IF!
Ett väldigt viktigt i-landsproblem skulle jag säga. inte alls tråkigt
Jag kände mig lite dum när jag skulle ta ut 1000 kr i hundralappar. Om jag tar ut 1000 kr direkt så får jag ju två 500-lappar, och det skulle bli så drygt att ha på sig när jag skulle betala olika summor i typ två och trehundrakronorsklassen. Så det blir ju 2 x 400 kr, och 1 x 200 kr = 3 x ... Kändes som det tog en evighet, och trots att det bara var en tant bakom så kände jag mig rätt seg/puckad. Men egentligen, vem fan bryr sig? :D
det sjukaste är när FOLK ska stå och kolla på sitt utdrag med, en vacker dag så kommer nån dö i en bankomatkö alltså....
BAHA!
hatar när man står bakom någon som plockar fram säkert 4 kort och ska ta ut på alla. seriöst. kan dina vänner/familj inte ta ut pengar själv?
Vissa bakommater brukar frysa och gå agressionssakta! Hänt nån gång ibland på fyllan att man jävlas med den som står bakom, och säga att bankomaten inte funkar eller att det är slut på 100 lappar. Lika kul varje gång när dom går iväg muttrandes för att sen vända sig om och blänga på personen bakom dem som plockar ut pengar, som i sin tur undrar varför den stod i kön?