I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Köpa ut alkohol till brorsan?

Övrigt - Blandat

2007-11-01 20:12

Köpa ut alkohol till brorsan?

Min lillebror, 14 år, bad mig att köpa bacardi breezer till honom.. hans kompis fyller 15 och ska ha fest. Hur ska jag göra? Det är inte första gången han dricker.. själv började ordentligt i den åldern och jag vet hur kul det är då... spännande och allt det där. Känns fel att pajja för honom, men ändå han är bara 14.

När jag pratade med honom nyss sa att han ville ha 1 bacardi breezer. Utan att tänka mig för skrattade jag och sa "de blir du ju fan inte full på". Idiotiskt. Så nu är jag piskad at köpa 4-5 st. om jag bestämmer mig för att göra han denna tjänst.

Hur ska jag göra?

I stick my dick in your ear - and fuck what you heard

2007-11-01 20:14
köp 1.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-01 20:14
max 2
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-01 20:15
köp 3
Käft då.

2007-11-01 20:16
4 är ju lugnt...
Poet

äh köp 2 st till honom och säg att det är det starkaste drickat du täänker köpa åt honom än så länge
"life's a garden, dig it."

köp 4
Jag vet att du tror att du förstår vad du tyckte att jag sa men jag är inte säker på att du fattade att vad du hörde inte var vad jag menade.

2007-11-01 20:17
köp 2.. Man vet oftast inte vad man tål när man är 14.
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning
Poet

lal förstörde jag allt, såg inte att ni hade skrivit

köp 5. så dricker han inte någon hembränt eller nåt nån annan bjuder han på.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

Ge han lite hasch istället och förstör hans liv!
fullfjädrad när jag kickat en gås..

2007-11-01 20:18
breezers är dyra, det är bättre att sätta standarden på hans dryckesvanor redan nu, köp en flaska renat, några marinella, eller valfri billig 7,2%-öl

2007-11-01 20:18
Jag tycker inte du ska göra det.

2007-11-01 20:19
näst bästa svaret hittils

tänk dock på att om du köper till han nu så kommer han komma fler gånger... och då kommer han vilja ha mer.. och mer och meeeeeeeeer... och då får du ännu jobbigare..

Fan, drack man inte Stockholm 7,2or när man var i den åldern? Köp 7 stycken såna istället.

2007-11-01 20:23
Om jag inte ser fel. Hur ska du kunna köpa det till honom? :)
be the change
Poet

2007-11-01 20:25
JackVegas- P21 - det är 19 på bolaget nu.. ny regering

2007-11-01 20:26
Balhoo: Ne? du skojar?

2007-11-01 20:27

Helvette heller!

fullfjädrad när jag kickat en gås..

2007-11-01 20:27
Ja han skojar, men hur jag ska ska köpa dom till honom är det minsta problemet just nu! Jag är mitt i ett stot moraliskt dilemma här! Hallå?
Poet

2007-11-01 20:29
jaa jag skojade, tål ni inte ens skämt elleeer?

:)

2007-11-01 20:34
köp 5 st,
saaaru..

2007-11-01 20:46
Btw.. dricker man inte bara hb i norrland? =P
Jag trodde det.. Här är det fullkomligt normalt att dricka hb, tillåmed snuten gör det. Men om man åker söderut så säger dom att man är dum i huvet om man dricker hb.
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning

2007-11-01 20:46
köp in bacardi..då förlorar han ju sin värdighet
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!!

Maria, många år och mil från här

2007-11-01 20:50
Du får ju inte ens köpa, 20 för bolaget kompadre
Hangaround

2007-11-01 20:51
Men om man åker söderut så säger dom att man är dum i huvet om man dricker hb

haha beror väll mest på att det smakar bajs?

2007-11-01 20:53
men fan lär han dricka öl...
Käft då.

2007-11-01 20:57
Har en 14 åring som vill bli full någe vett i skallen? Ja hade gett honom 2 och lovat att jag stryper honom sen om han dricker något annat
Leker live eller?

2007-11-01 20:57
Köp 5 till honom, eller lär han dricka öl ..

För att om du inte köper till honom kommer han antagligen slänga i sig allt annat han får.. Och då är han ju inte försiktig;)
be the change

2007-11-01 21:00
SpT P20, beror på hur man blandar det :)

2007-11-01 21:02
CBI P19

Så du drack inte när du var 14?

Jag drack när jag var 14, min äldre bror köpte till mig.. Fast när jag var 14 köpte han nog bara 2.25er,(inte säker) när jag var 15 därimot köpte han öl osv.. inga probs..
be the change

2007-11-01 21:03
Tycker de vore aningen fel gå heliga bigitta på sitt syskon när man själv inte var ett helgon i den åldern
Leker live eller?

2007-11-01 21:19
seriöst, köp folköl till han

2007-11-01 21:25

Ärligt sagt tycker jag inte att du ska köpa åt honom alls. Han är trots allt 14, och jag tycker att du ska göra det så svårt för honom som möjligt. Du kan inte hindra honom från att dricka alkohol, men du kan ändå ta avstånd från det genom att inte själv köpa åt honom. Dessutom kommer han att komma tillbaka till dig, och nästa gång blir det mer. Sen kommer även hans vänner att få nys om att du köper ut och då kommer han be om ännu mer.

Men om du känner att du verkligen ska köpa något till honom, köp inte massor med barcardi eller annan alkoläsk till honom. Köp istället något som smakar snusk, billiga 3,5or från lidl ungefär. Och köp endast tre st, två för honom och en som antagligen andra kommer snylta upp. Bättre det än att han går och dricker massor från andra, kanske. Är det fest dessutom, så kommer antagligen ändå att smaka andras skit också. Och om du då köper mycket till honom, så ge fan på att han kommer att dricka sig redlöst full. Det är en sak tycker jag om du inte vill att han ska känna sig utanför gruppen och därför köper två eller tre öl. Men att köpa 4-5 alkoläsk till en 14-åring är bara dumt och oansvarigt....

Delam tange barat
Hangaround

2007-11-01 21:29
Rachel sa det, dessutom med en prick över i:ett. Skall vi bli ihop?

2007-11-01 21:32

14 år, då räcker ett sexpack 3,5or. han måste ju också börja pina i sig äckliga öl nu för att lära sig gilla det också.

2007-11-01 21:33
Köp ingenting åt honom.

Han måste ju ha fixat på annat sätt innan.

2007-11-01 21:38

sant också, han måste lära sig att stå i kölden utanför konsum och be folk köpa ut

2007-11-01 21:42
garyowens P21

haha, helt rätt

2007-11-01 21:48

jag resonerar som så här: vill jag vara ansvarig för att något händer min bror/mina systrar pga att jag har gett dom öl/spräjjt etc? nej, jag skulle fanimej inte må bra om det hände dom något.

å andra sidan kan det kännas aningens hycklaraktigt då jag kan bjuda min lillebror på öl. skillnaden är dock att då har jag honom under uppsikt. och så har han nästan åldern inne. om jag ska köpa saker till honom då har jag inte resonerat kring.

jag anser att du inte ska köpa till pojken, spelar ingen roll hur få/många det är.

2007-11-01 21:49
köp 4-5 st bara barcadi breezers endå ju... bättre det än stark sprit
lost in skåne

2007-11-01 21:52
jag tror att 14 är en ganska vanlig ålder att börja dricka alkohol så om du inte köper så kommer han ju säkert fixa det på annat håll. så om jag var i samma situation så skulle jag köpt 2-3 stycken.

2007-11-01 21:56
givetvis ska du köpa, de är ju för fan din brorsa !

iofs, lite vridet att säga när man själv är för ung och beroende av att adnra köper ut åt mig, men vafan..
Men lika glad är jag för det!

2007-11-01 21:57
köp inte till han :P

jag är 14  och ja har aldrig druckit :)

kan va för ja e en mogen liten fjortis ;)

neda men köper du inte till han så har han svårare och få tag på shittet + hade du velat va ansvarig för att din bror blir asfull o det händer något med honom?

naj ja tycker inte du ska köpa ut åt honom iaf :)

pz
Sleep is the cousin of death

2007-11-01 22:07
att försöka fixa fram folköl va ju halva grejjen när man va 14..springa runt till varje livs i hela stadsdelen, låta den som ser äldst ut gå in o försöka köpa med bara 20 lappar och mynt, medan resten av ligan står runt hörnet o stampar..blir det rostocker eller rotterdam???

2007-11-01 22:10
Okej, Rachel sa mycket tänktvärt där, tack.
Men jag vet fortfarande inte om det är oansvarigt av mig att köpa alkoläsk till pojken.

Om jag inte gör det finns risken att han springer  till någon av langarna och köper en flaska ren sprit eller ett flak öl och det kan sluta riktigt illa, särskilt inte när man inte vet hur mycket an tål, då komer jag känna mig skyldig om något händer honom.

Om jag då köper några breezers till honom så kanske han inte dricker så farligt mycket och klarar kvällen prima.
Nackdelarna är ju dock som sagt att han säkert kommer komma tillbaka, men då är det väll bara för mig att sätta en gräns.
4 breezers (eller motsvarande) eller inget alls.

På så sätt kommer han inte dricka sig redlöst full på festerna han går till (önsketänkande?) och dessutom är i så fall probemet löst vad gäller hans polare som fått nys om att jag köper till honom, och vill ha en del av kakan.

2007-11-01 22:14
känns ju nästan som att han testar dig. just för att han får dig att börja tänka på var han kommer gå om inte du köper ut åt honom. jag säger att du inte ska göra det, för då kommer han komma igen och göra det. och om han ber dig köpa en nu, och alla hans kompisar kanske får desto fler flaskor så sitter dom där på ett berg av sprit som dom tror dom kan beta av utan att tänka på konsekvenserna.

våga säga nej till droger och våld som den gamla högstadieslogan gick!

2007-11-01 22:26
Köp lite "väl" mycket åt honom så han mår skit den kvällen, vem vet han kan rent av bli avskräckt. Känner själv igen mig i det åren jag höll på och drack som ett jävla as rent ut sagt, nu för tiden rör jag knappt något alkoholhaltiga drycker längre. Och det beror faktiskt till viss del på att jag minns hur jävla pissigt man mådde under kvällarna, eller dagen efter man druckit lite väl för mycket.
Men hamnade ju själv på sjukan en gång också, och det var väl mindre kul, men det är en annan femma och berodde då på att jag knappt käkat något under dagen..

Så se bara till så han får sig en rejäl måltid innan han sticker ut med konsum-kassarna i högsta hugg så ska det nog gå bra tillslut ska du se.
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...
Hangaround

2007-11-01 22:28
FuelDOg P23
Bra att det smakar bra för dig, hälsa din brännare. Jag nöjer mig med en kall och god öl istället.

2007-11-01 22:28
VAFAN ÄR DET FÖR FEL PÅ DAGENS UNGDOMMAR?
dom får väll sno folköl som vi andra
http://www.gratissms.se/k9w5ad4u71