bada eller duscha?
Vad är billigast? Om man har ett normalstort badkar och kör med varmvattenberedare.. vad är billigast - duscha i 25 minuter eller att bada?
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning
Testa fylla badkaret med duschslangen under 25-minuter så märker du.
I'm a writer, a poet, a genious, I know it I don't buy cheeba, I grow it www.eyegasm.se
då blir det typ två badkar fulla medvatten.. Morsans snubbe är så jävla envis och säger att det är dyrare att bada.. så han har övertalat morsan om att förbjuda mig att bada.. Men jag duschar länge.. och jag lärde mig på hemkunskapen i 5an eller nåt har jag för mig att det är billigare att bada.. Vet inte hur jag ska lösa detta problem då det bästa jag vet är att bada! :(
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning
duscha i 10 minuter så ska du få se på fan...!
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic
Man duschar inte längre än 10 om man inte har sällskap. PUNKT!
Haha blondie! Allt handlar ju om hur länge man duschar :) ..
be the change
det är dyrare att bada, fick jag lära mig på naturkunskapen!
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
Men jag är en "långduschare" .. :/ då är det billigare att bada?
Det roliga är at vi har en jacuzzi som jag INTE bara i.. men vad fan ska dom med den till om den drar mkt mer ström och vatten å så än mitt lilla badkar som jag har.. ? Är inte det lite dubbelmoral och egoism?
"Det roliga är at vi har en jacuzzi som jag INTE bara i.. men vad fan ska dom med den till om den drar mkt mer ström och vatten å så än mitt lilla badkar som jag har.. ? Är inte det lite dubbelmoral och egoism?" Uppenbart så tycker inte gubben om dig. Dax att flytta.
njut
Haha. Nej menar du det? :P Btw så är det ömsesidigt. :) haha
Varför måste du antingen bada ELLER duscta i 25 minuter? Man kan väl duscha kortare!
fullfjädrad när jag kickat en gås..
fan. en dusch går ju på max 10 minuter. eran hud kan inte må bra om ni badar / duschar i 25 min
Klart som fan det är billigare att bada om hon nu duschar i 25 min, hur pantade är ni?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag tycker om att duscha länge.. Men jag tycker mer om att bada.. Så nu måste jag invänta min mammas sömn innan jag badar. sjukt jobbigt då jag sett fram emot dethär badet i en vecka.
om du badar så fyller du ju först badkaret,sen tömmer du sen duschar du om du inte är helt äcklig så klart det är billigare att duscha
"om du badar så fyller du ju först badkaret,sen tömmer du sen duschar du om du inte är helt äcklig så klart det är billigare att duscha" Tycker man är lite småäcklig om man varken badar eller duschar över huvud taget. Men om du tycker man är helt äcklig bara för man inte tar en dusch efter man badat så lever du i en väldigt egen värld.
njut
Man duschar inte längre än 10 om man inte har sällskap. PUNKT! Eller om man är jätte, jätte, jättetjock.
The Dude minds!
haha men vaddå, duschar du inte efter att du badat?
ooh nostalgi :) minns när man va liten pojk o badade hela tiden :) nu har jag inte något badkar =( haha mkt ja tillförde :D pz
Sleep is the cousin of death
" haha men vaddå, duschar du inte efter att du badat?" Brukar skölja av mig ifall jag tycker badvattnet vart för sunkigt. Men om man t.ex. tar ett bad ute så är det ju lite svårt att ta en dusch efteråt. Eller har Sverige blivit såpass civiliserat nu att det är snuskigt att bada ute?
njut
jag menar, fyllar man badkaret ligger där ett tag så blir som du säger vattnet ganska sunkigt, klart man sköljer/duschar av sig, det var det jag menade. bada ute har ju inget med saken att göra
skulle tippa på att det är billigare att bada än att duscha i 10 minuter men spolar man rent sig efter badet så blire nog dyrare, men att tappa upp ett bad på hur många liter det nu får plats, blir nog mindre vatten än att duscha endå. förutsatt att man inte überspeedar duschen dvs
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Att dusha efter man badat är ju en solklarhet ! Anledningen till att man duschar är att man ev. är smutsig alt. oren, då är det ju inte så stor idé att bada om man bara ska sitta i smutsen och sedan gå upp utan att spola av det. Klart det fastnar på kroppen. En snabbdusch efter bara för fräsch hetens skull med lite schampoo Sen är badkar dyrare, ja om du är en medelsvensson med en dusch på max 15min! Punkt, lås tråden !
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
särskrivning men ni förstår!
Jag duschar alltid före och efter jag badat.. + att när jag badar vill jag ha vattnet så varmt de bara går, när jag duschar har jag det inte riktigt lika varmt. Så om du är som mig tjänar du på att duscha.. Men min storebror kan lätt stå och duscha i 1,5 timme, för han skulle det säkert vara billigare att bada. i många lägenheter tar de bort badkar och sätter in duschar för de blir billigare, därför borde de ju vara så att de är billigare med dusch!
om man vill få ner vattenkostnaden kan man ju skruva av vattnet när man tar i schampoo
Men det ska vara billigare att bada bara för att jag tycker om att bada. punkt slut. :(
Dusch är billigast, så är det bara. Punkt slut!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Man badar inte varje dag. Jag badar ungefär 1 gång i veckan :)
så du tvättar dig bara en gång i veckan? det låter lite snuskigt.
Usch vad du ska lukta isånnafall lillfrida :O
Haha. jag duschar ju också.. självklart. :) Men största anledningen till att jag badar är att min muskel och ledvärk minskar avsevärt då vattnet är riktigt varmt och skönt. Det är inte i första hand av hygieniska skäl. Och istället för att duscha i varmt vatten länge så är det ju bättre att bada.
"Att dusha efter man badat är ju en solklarhet ! Anledningen till att man duschar är att man ev. är smutsig alt. oren, då är det ju inte så stor idé att bada om man bara ska sitta i smutsen och sedan gå upp utan att spola av det. Klart det fastnar på kroppen." Det lilla skit som fastnar på kroppen försvinner nog direkt efter att man torkat av sig. Tvålen och schampoot gör nog sitt jobb även i badkar. " Usch vad du ska lukta isånnafall lillfrida :O" Man luktar inte så mycket efter bara en vecka om man är en stillsam person. Hade en i min klass på gymnasiet som aldrig duschade, ja, aldrig. Blir en ganska stark doft när han glider in brevid en, men efter ett tag så tänkte man inte ens på doften. Sen kan jag tänka mig att hon menade att hon duschar mellan badvarven.
njut
badlakanet är väl ändå till för att torka sig med, inte samla smuts i?
Så du tvättar aldrig dina badlakan med samma motivering?
njut
men säg åt gubben: nu ska bada och ja skiter i va du tycker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! vafan, ska han bestämma om du ska bada elr inte? ..........
Finns det fortfarande folk som badar?
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
45 min dusch på morgonen så man har tid att dra i snabeln såklart. Badkar is a no no.
" men säg åt gubben: nu ska bada och ja skiter i va du tycker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! vafan, ska han bestämma om du ska bada elr inte?" För den som betalar för vattnet har inget att säga till om? Sen att han är snål som fan är ju en annan femma.
njut
Bada är ju sjukt kefft! Enda gångerna det är skönt är efter man vart ute i grov vinterkyla eller när nån del i kroppen ömmar vid t ex nackspärr eller nått. Annars tycker jag det känns ofräscht och man blir typ trött/svimfärdig av proceduren + att det tar sån förbannad tid.
abcdefghijklmnopqrstuvxyzåäö
men det är chill å bada när man ser på film samtidigt :D
1. Spola i en hink under en halv minut med duschen och kolla hur mycket vatten det blir (i en vanlig skurhink finns litermått). 2. Multiplicera/"gångra" sedan hur många liter det nu blev med 50, så får du hur mycket vatten det går åt på 25 min. 3. Fråga mor din hur många liter ert badkar rymmer. 4. Jämför summorna. 5. Dra en slutsats. Sen tillkommer givetvis en summa för att värma vattnet, vilken är en aning större om man duschar...Då får du helt enkelt fråga mor din hur mycket el denna kräver för hur många liter och räkna vidare. Eller så ber du någon göra detta åt dig. Det finns inga genvägar. Gör det inte svårare än så. Lite empiriska studier är inte så svåra att göra innan man frågar allsmäktiga Whoa. Jag känner inte för att spekulera hur stort vattenflödet är från duschen, hur stort ditt badkar är, hur mycket just din el kostar samt hur effektiv din varmvattenberedare är. Du borde ta reda på det där själv, är min åsikt. Och sedan borde du försöka bli vän med din mammas partner, annars kommer ditt liv bli surt.
Delam tange barat
Vi är vänner i smyg. har frågat mamma, men hon är lika osmart som mig. :)
vafan alla skriver att dom duschar 10-15 min, Jag brukar duscha i runt 40. det är ju döskönt!
jag har börjat lägga mig på golvet med en omkullvält skurhink som kudde när jag duschar. Vad gör man inte när man saknar badkar?