I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Måste ni klä er så deprimerande bara för att det är höst?

Övrigt - Blandat

   

2007-10-25 23:21

Måste ni klä er så deprimerande bara för att det är höst?

Varje dag ger jag mig själv små uppgifter som jag, innan dagen är slut, måste lösa och fullfölja. Det kan vara allt från att prata med elva, vitt främmande människor, citera minst fyra nobelpristagare eller skratta åt mina egna skämt så ofta jag kan. Dagens meningslösa uppgift gick ut på att försöka räkna ut andelen svart- och mörkklädda människor jämfört med mer färgglada varianter.

Denna tendens, att konsekvent bara bära klädesplagg som på något sätt förstärker filmtiteln "fyra nyanser av brunt" eller klyschan "alla passar i svart", är något jag länge irriterat mig på och funderat över. Jag ville, svart på vitt, se hur situationen verkligen låg till, och utförde därför mitt experiment. Resultatet blev, ledsamt nog, precis vad jag hade räknat med.

Av tvåhundra femtio nedtecknade individer passade inte mindre än tvåhundra sexton stycken in på beskrivningen "Helt eller delvis svartklädda". Av dessa personer avancerade hundra nittiofem vidare till gruppering "fullständigt svartklädd". Trettiofyra fick godkänt och kan numera titulera sig "färgglada medborgare".

Hypotesen är därför följande. Ju kallare, mörkare och mer deprimerade vädret blir, destu mer mörkare, deprimerande och enligt mig, tråkigare klär vi oss. Varför det ligger till på detta viset, vet jag inte, utan vänder mig till er på whoa för att få svar och teorier slängda i ansiktet.

Passar du in i beskrivningen?
om ja. ->
Varför klär du dig i mer mörka nyanser under höst och vinter?
Tror du att bruna kläder är varmare än andra?


om nej. ->
Vilka färger rockar du?
Hur har reaktionerna varit från omgivningen?

Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.