Schyssta fondtapeter Tänkte ta ett litet ryck i min lägenhet, var inte så länge sedan jag helrenoverade mitt badrum, och nu är det dags för vardagsrummet.Jag tänker mig helvitt och med någon mörkare fondvägg på en långsida - gärna något mönster.Möblerna är (och kommer vara) i mörkare träslag, så det skall ju helst finnas en liten röd tråd.Söker helt enkelt lite tips på tapeter, sidor där man kan beställa/få inspiration osv.
Vi ska tapetsera om hemma nu och vi har valt tapeter från Borås tapeter. Kolla lite här, bläddra genom de olika kollektionerna och se om du hittar något du gillar.
Några specifika exempel känner jag att det är svårt att ge, då det är svårt att veta exakt vilken nyans dina möbler är i. Dock så skulle jag nog säga att något åt det mörkgröna hållet skulle ge en bra harmoni till rummet och dessutom kännas fräsht (kanske inte om dina möbler går åt det svartbruan hållet - då rekommenderas det inte att ha resterande väggar vita), beroende på om du nu tycker om grönt ens? Annars passar även mörkare lila rätt bra om du har mörkbruna/svartbruna möbler...Orange kan även gå bra, även om jag personligen inte rekommnederar orange till ett vardagsrum...