I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Schyssta fondtapeter

Övrigt - Blandat

2007-10-23 14:42

Schyssta fondtapeter

Tänkte ta ett litet ryck i min lägenhet, var inte så länge sedan jag helrenoverade mitt badrum, och nu är det dags för vardagsrummet.
Jag tänker mig helvitt och med någon mörkare fondvägg på en långsida - gärna något mönster.
Möblerna är (och kommer vara) i mörkare träslag, så det skall ju helst finnas en liten röd tråd.

Söker helt enkelt lite tips på tapeter, sidor där man kan beställa/få inspiration osv.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-23 14:44
Glömde nämna, mitt parkettgolv påminner väldigt mycket om detta, dock med lite "större bitar".
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-23 14:56
Hmm, jag minns att det var någon som tipsade om en sådan sida innan. Det var i en av design/inrednings trådarna som du själv skrivit en hel del i. Minns att det var någon som hade en riktigt snygg fondvägg bakom sin dator.

Ska försöka leta lite.
Rör inte min prilla !

2007-10-23 14:57
Jag vet inte hur "stort" Runes färger är (om de finns i hela Sverige) men faan, dom har snygga tapeter. Om du kan tänka dig att lägga en del pengar på din fondvägg tycker jag absolut att det är värt att kolla där.

Annars finns det ju billiga tapeter som på Rusta. Dom har en jättesnygg röd tapet med lite blommönster på som inte kostar alltför mycket. Deras tapeter är det förövrigt inget fel på alls! Dom brukar ha sina tapeter på hemsidan så du kan kika in där.
What we do in life echos in eternity.

2007-10-23 14:59
http://www.cole-and-son.com/

http://www.photowall.se/

Detta hittade jag i en gammal tråd, kan kanske vara till någon hjälp.
Rör inte min prilla !

2007-10-23 15:59
engelska tapethuset har massa fina.

men välj inte nån med sånt där mönster som varit poppis ett bra tag nu. så trött på det. kör på enkelfärg
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2007-10-23 17:12

har du funderat på en fototapet? det är skitsnyggt!
dessutom gillar du väl att fotografera daviden? :)
mjao!

2007-10-23 17:14
"var inte så länge sedan jag helrenoverade mitt badrum"
- Det var det väl? Va la på den gamla goda tiden då du smög omkrng på min sopstation och slängde kakel - utan att holla :)
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder.
Laila Freiwalds

2007-10-23 17:27

Vi ska tapetsera om hemma nu och vi har valt tapeter från Borås tapeter. Kolla lite här, bläddra genom de olika kollektionerna och se om du hittar något du gillar.

Några specifika exempel känner jag att det är svårt att ge, då det är svårt att veta exakt vilken nyans dina möbler är i. Dock så skulle jag nog säga att något åt det mörkgröna hållet skulle ge en bra harmoni till rummet och dessutom kännas fräsht (kanske inte om dina möbler går åt det svartbruan hållet - då rekommenderas det inte att ha resterande väggar vita), beroende på om du nu tycker om grönt ens? Annars passar även mörkare lila rätt bra om du har mörkbruna/svartbruna möbler...Orange kan även gå bra, även om jag personligen inte rekommnederar orange till ett vardagsrum...

Delam tange barat

2007-10-23 19:43
Beige säger jag. Någonting i beige.

2007-10-23 22:28
http://wohnzimmer.se/tapeter.html 
lite löjliga kanske men ändå

2007-10-23 23:35
http://www.tapetorama.se/

Dom har butik vid triangeln...

Vatt där en del på sistonde, dom är bra.

2007-10-24 09:19
DaShiKi

Har inte tagit bilden som jag kan tänka mig att sätta upp på min vägg för en lång tid framöver ...än ;)

U-Nas

Det var hemma hos mina föräldrar, när jag hjälpte min pappa att renovera. Jag borde kanske blivit hantverkare istället för it-nörd? ;)

duär

De var ju lite småroliga :)

Makkan

Skall kollas upp! Tack för tipset.

2007-10-24 10:17
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental