I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Begränsad tid att handla på ICA.

Övrigt - Blandat

2007-10-20 20:15

Begränsad tid att handla på ICA.

tja
idag när jag och mina polare var på ica och skulle handla lite snask till kvällen så hände en jävligt skum och irriterande grej.
En av icakärringarna bad oss efter en kvart att gå ut ur butiken eftersom vi tydligen hade varit där för länge.
Vi hade gått omkring i butiken medan vi funderade på vilken chips och dipsort vi skulle välja sedan ställde vi oss för att välja dricka, då  fastnade vi där i  ca fem min eftersom vi pratade om vad som skulle ske ikväll.

Får man verkligen göra så? Be kunder att gå ut ur butiken efter en viss tid?

Manager

2007-10-20 20:17
kan ju komma in hemlösa (!!!) och bara hänga i butiken annars. hemskt
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2007-10-20 20:19
scrfmf F2

Om dom stänger 22.00 & ni är där 21.55 eller något, så kan man ju förstå.. Vilken tid var ni där?
be the change

2007-10-20 20:22

Yun_DI

nej vi är inte hemlösa.  OCh det finns folk som handlar ungefär en till två timmar (tex mina föräldrar). vi var där högst en kvart! det har väl till och med hemlösa rätt att vara?

Jackvegas-

Vi var där kl sju och dom stänger kl nio, så det hade inte med tiden att göra iaf.

Producent

2007-10-20 20:22
låter skumt......hon kanske va lite bitter eftersom hon kanske inte fått nått på länge av sin man
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2007-10-20 20:25
Antagligen så trodde hon att ni va på väg att snatta, och bad er därför att lämna butiken. "Icakärringarna".. hur gamla är ni?
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder.
Laila Freiwalds

2007-10-20 20:27
icas kärringar tjänar ju endå rätt schysst. tänk dig lidls kärringar. God damn!
Hey

2007-10-20 20:28
OK, har dom rätt att be oss gå därifrån för att de trodde att vi skulle sno då? De har ju ingenting att bevisa iaf. 

Ja, bara för att du e 22 använder du aldrig "skälsord" till de du blir irriterad på eller?

jag är sjutton om det var viktigt

2007-10-20 20:33
Det är ju inte direkt allmän plats, klart som korvspad att de kan be er gå.

2007-10-20 20:43
devv P0

Har man inte gjort något och är där för att handla så är det fel av dom att kasta ut dom, självklart, samma regler ska ju gälla för alla, annars är det diskriminering.

Spelar ju ingen roll om det är allmän plats eller inte.
Ta det JÄVLIGT lugnt nu.

2007-10-20 21:02
OK, har dom rätt att be oss gå därifrån för att de trodde att vi skulle sno då? De har ju ingenting att bevisa iaf.
- Ja, det har dem. Det är inget torg som du blev avvisad ifrån, de bestämmer över sin affär - med eller utan bevis så räcker misstanken.

Ja, bara för att du e 22 använder du aldrig "skälsord" till de du blir irriterad på eller?
- Jo, det händer.
Laila Freiwalds

2007-10-20 21:21
scrfmf: Du skulle ifrågasatt kärringen istället, på ett vänligt sätt. Klart det är obehagligt att bli misstänkt för att man ska snatta, men har man rent mjöl i påsen så borde man inte vara rädd för en diskussion.
Hörru, kan du logga ut från Whoa nu, du har hängt här för länge!

2007-10-20 21:28
vissa hatar ungdomar bara, det är ingenting man egentligen kan göra nåt åt. Larger than life!

2007-10-20 21:29
Varför frågade ni inte varför ni var tvugna att dra? Det är väl det första man gör..
No cake for the impurity!

2007-10-20 21:47
Deras butik dom har rätt att be vad fan dom vill.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-20 21:57
Vad är det med folk i denna tråd?

Visst, det är ICAs butik och det innebär att de, per definition, har lite friare tyglar att agera efter. Men det innebär inte att den äldre damens beteende inte är jävligt suspekt och rent av respektlöst. Vart fan tog servicekänslan vägen?

Gå tillbaka dit imorgon, ta med två valfria vuxna (era föräldrar t.ex.), och be att få tala med personalchefen. Ni lägger fram eran sak, berättar om pundhuvet som kickade ut er och kräver att hon skall få kicken.

Jag lovar, den här lite situationen kommer kännas mycket lättare att hantera då..
Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.

2007-10-20 22:11
Hm.

Hon bad dem lämna butiken då hon antagligen misstänkte att dom bara var där inne för att snatta.

Är killen 5 år å blev på riktigt kränkt? Han kunde lätt sagt nej vi bara fastnade vi ska verkligen inte snatta om det var det du trodde.

Sen är saken löst? Gå dit med dina föräldrar var nog det fjantigaste jag hört
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-20 22:14
Det där åter som någonting för mig som brukar spendera mellan 20-40 min i affären och det oftast slutar med att jag ska ha en eller två saker.

2007-10-20 22:18
vad hände efter att hon har sagt till er? gick ni ut utan att säga ett ord?
Din hojtlåda är tom.

2007-10-20 22:26
Jag hade frågat varför hon ville att jag skulle lämna affären, och hade hon inte haft något vettigt svar så hade jag stannat.

2007-10-20 23:39
dom trodde ni skulle sno nått, eller råna dom så äre helt enkelt paranoida kärring jävlar
lost in skåne

2007-10-21 02:29
Vad hade du sagt om "Icakärringen" kom hem till dig utan att riktigt veta vad hon gjorde där? Tänk lite innan ni börjar handla..
Mikael Söderlund was here!

2007-10-21 04:38
Jag tycker bara det är kul när liknande händer! Brukar alltid vara trevlig men bestämd och det brukar gå bra.

Senast var förra veckan på ett bibliotek där jag skulle låna internet 2min, då tyckte några liknande kärringar att datorerna inte skulle användas just då. Så jag satte mig vid datorn och de kacklade bredvid. Jag var ganska trevlig, och kom fram till att de fick bära ut mig om de skulle ha mig därifrån. Då sa de att de "inte brukar göra så här" och gick. När jag var klar gick jag och vinkade trevligt hej då till biblo-tanterna.

Vad lär man sig av det här då? Jo, att man ska vara trevlig och tro på sin sak. Sen är det ju ett plus att väga 100kg också!

2007-10-21 09:48
1, nej, hon får inte göra så.

2. wermoose folk på lidl tjänar väl lika mkt som folk på ica. kollektivavtal inom handels.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2007-10-21 11:54
Jag blev helt paralyserad och sa bara "jaha" och såg säkert jävligt dum ut..
Fan va irriterad jag blir på mig själv!

Lebanner
Nej jag blev inte sänkt men som sagt irriterad och gjorde den här tråden enbart för att fråga om det var okej eller inte, för just där kändes det inte okej. jag har själv jobbat i affär och hade aldrig kunna tänka mig att gå fram till en kund och be denne att gå ut om det nu inte skulle vara för orsaker som vandalisering,
slagsmål eller nåt.

jag e tjej. 

2007-10-21 15:03
folk som inte stjäl märker inte hur mkt personalen kan glo och hänga efter en ibland.

Det är deras fördomar som bestämmer om du är en snattare eller inte.
-

2007-10-21 19:59
fimp F24 : " 1, nej, hon får inte göra så." vad baserat du det på? (om det inte framgår så försöker jag inte vara spydig enbart nyfiken)
AIK

2007-10-21 20:04

Vi har haft problem med såna saker på mitt jobb, dock var det inte att vi misstänkte att personerna snattade, men väktarna som går i köpcentret jag jobbar sa att de inte har rätt att avvisa någon utan någon orsak, så den där icakärringen hade ingen rätt att tvinga er gå, men man kan ju alltid be någon snällt att göra det...

2007-10-21 20:15
jag hade antagligen satt mig på golvet med benen i kors och uppmanat henne att ringa polisen om hon ville få mig uttvingad därifrån.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2007-10-21 20:36
Headz_Up P21  för att det är ren diskriminering och cheferna över henne på ica lär inte bli glada.

jag hade gått till tidningarna med det hela
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2007-10-21 21:52
Fumez 

Lr så var felet att hon inte hade ngn man lr fått för mkt.
Henkish a.K.a ProNooB.

2007-10-22 00:30
Jag jobbar själv i affär för tillfället, och som butiksbiträde har man rätt att be vilken kund som helst att lämna butiken....Som någon sa, det är ju ingen allmän plats liksom.

Varför hon bad just er att gå är ju helt omöjligt att veta, men i vilket fall har hon rätt att göra det.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.

2007-10-22 00:30
Min gissning är att hon var bitter och sur för att hon jobbar i affär helt enkelt, det är inte så jävla kul haha.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.

2007-10-22 00:52

kamma er,byt kläder gå ur Afa å handla som normala människor
då skare nog inte vara nå problem

2007-10-22 00:54
taggar ni runt i baggy pants o stora hoods o skit så e de nog darför , jag blir alltid misstänkt för och snatta även om ja handlar saker :S
dom som jobbar kollar alltid noga på mej o sånt :/

aja pz
Sleep is the cousin of death

2007-10-22 00:55
fimp: precis som så många andra skrivit så har de all rätt i världen att be dig lämna affären. och ber någon dig lämna affären måste du göra det. precis samma grej som att du får fotografera i vilken affär som helst, men säger de åt dig att sluta måste du göra det. (ja, offtopic, men en paralell..?)
you know i spell girl with a B

2007-10-22 10:26
hippiefrilla: *host*vilketvarförtvåårsedan*host*

2007-10-22 11:18
Okej, det var alltså OK att göra så.
Då har jag väl ingenting att säga till om då, får väl ändra utseende eller nåt, heh

2007-10-22 11:52
Idioter.
50% VET att man inte får kasta ut folk från affärer och 50% VET att man får det. Har alla rätt ni som vet?

Jag har för mig och tror man får kasta ut folk från affärer om man vill det, men jag är inte säker. Ser väll inte så bra ut att kasta ut folk innan de har gjort saker dock.

Att gå till tidningen och prata med personalansvarig för att få henne sparkad är väll att göra en höna av en fjäder? Man ska alltså försöka förstöra kassörskans liv för att man inte får handla en gång.

Sluta trycka och se konstiga ut i affären så händer inte sånt här bara.
Idioter.
njut

2007-10-22 14:45
klart personalen i en affär får slänga ut tjuvar å annat avikande pack..hur skulle det se ut annars?

2007-10-22 16:17
Explict
Allsmäktigt av dig. Har du tänkt på att det är ett forum där folk tror sig veta saker, precis som i riktiga livet? Lugn o fin..
Laila Freiwalds

2007-10-22 16:45
Så länge det inte kan klassas som diskriminering enligt lagstiftningen får de väl kasta vem de vill vart de vill?

2007-10-22 17:01
tycker också det inte spelar så stor roll. att försöka få henne kickad är ju jävligt extremt. och inte särskillt moget. ni skulle vägrat på plats istället, du får se till att odla fram en ryggrad. om jag får va lite fördomsfull så blir man väl inte heller utslängd om man inte betett sig dåligt eller störande? ni kanske uppfattades som högljudda eller nått vad vet jag. vuxna brukar ju inte stå och skrika i butikerna och slipper alltså bli utslängda.

2007-10-22 17:19
Följdfråga, vad skulle ske den kvällen? Blev ni chips- och diplösa?

2007-10-22 17:31
NORRLAND P1

Tyst din SD:are.

scrfmf F2
Om dom ber er att gå ut så skall du sjävklart kräva en förklaring till varför (gjorde ni inte det?) och om du/ni upplever att du/ni blivit kränkta/diskriminerande så anmäl dom.
 DIF!

2007-10-22 17:42
*Diskriminering*
*Anmäla*
*Rättigheter*
*Kränkning*

Sluta nu för fan, jag skrattar så att njurarna hamnar på sniskan.

2007-10-22 17:58
Johnny_K_Ståhl 

Varför ska det vara okej att behandla ungdomar sämre?
 DIF!
Skivsamlare

2007-10-22 18:16
blev för ett tag sedan tipsad om den grymma sidan fairshopping, skriv hur du blev behandlad så kontaktar dom butiken åt dig.
fair enough..

2007-10-22 18:51
Måse ha varit en kombiation av att ni såg skumma ut samtidigt som ica kärringen hade högt blodtryck.

2007-10-22 19:00
Sjuka afärer asså..
3,5 min, då hinner man pissa på golvet i alla fall!

2007-10-22 19:03
core: Vad händer då det gått över 3.5 minuter, börjar personalen snegla på dig och knacka på sin klocka med pekfringret?