I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Brukar du dansa runt naken i din lägenhet? Klicka här!

Övrigt - Blandat

   

2007-10-20 19:28

Brukar du dansa runt naken i din lägenhet? Klicka här!

När jag på fredagen eller lördagen knatar bort till mitt lokala systembolag för att inhandla billiga och fina ölburkar, finns det alltid en önskan om att dans skall ingå i kvällens schema, liggandes i bakhuvet. Visst, lite skratt och prat på den obligatoriska förfesten, lite hångel med en trevlig tjej och en extrastor kycklingkebab som avslutning finns också med på önskelistan, men högst upp befinner sig alltid "dansa röven av sig till feta låtar på ett packat dansgolv" i stora röda bokstäver.

Allt som oftast får jag som jag vill, gudarna gillar mig och det blir utgång till någon svettig och trevlig klubb och jag får svänga mina lurviga ett par timmar. Att mina kompisar inte uppskattar denna kolaribrännande fritidsaktivitet lika mycket som jag gör, utan hellre går på samlags-jakt och öldrickar-raider får jag leva med, för de är ju trots allt mina kompisar.

Mitt problem, som jag ser det, är att dessa timmar av ren och pur dansglädje är alldeles för få och alldeles för utspridda. En tanke är att lösa problemet genom att börja flexa lite mer här hemma och därmed öka min dos och eventuellt även mina skills. Jag sitter på en relativt stor lägenhet, bryr mig inte om mina grannar nämnvärt och har feta låtar inlagda på datorn, så det borde inte vara några hinder.

Anledningen till att jag skapar en tråd, (förutom att jag var uttråkad och sugen på att skriva lite) är att jag vill ha lilte bra tips på en rad saker.

Låtar som passar extra bra för hemmadans?
Sköna outfits? (Tänk på att jag inte behöver klä upp mig för någon.)
Har ni några moves ni kan lära ut? Länkar till hemsidor, videoklipp, artiklar. Allt är av intresse.
Borde jag inhandla en fet spegel? Jag tror det är sjukt smart..
Andra funderingar och tankar?

Avslutningsvis borde jag kanske flika in att danskurser inte är aktuellt och att rubriken är något missvisande. Brist på tid och pengar, sätter käppar i hjulet för det förstnämnda och "att få fler läsare och därmed svar" är svaret på rubrik-grejsimojsen..

Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.