I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Siliconträns vs. klämmor

Övrigt - Blandat

2007-10-20 16:07

Siliconträns vs. klämmor

Om man ska köpa löshår som man kan ta av ibland och stoppa på ibland och kanske sova i ibland också.
Ska jag då välja klämmor eller siliconträns? har klämmor nu, tycker det sitter ganska bra. Men om man beställer på happyhair finns det inte clip on set i äkta hår:S utan bara små små slingor, vilket gör att jag måste köpa ungefär tio st. tycker detblir jobbigt att stoppa fast dom.
Fäster verkligen tejpen som man använder till silicontränsen? sitter det bra? 

vart det håret jag har nu e köpt vet jag inte eftersom jag ärvt det från min syster.

skriva gärna om era egna erfarenheter ifall ni har;)

Toastare

2007-10-20 16:12
silikonträns? ett träns har man ju på hästar...

om du träffar en kille ute som du vill ha sex med och ni kommer hem och han tar ett ordentligt tag i ditt hår, vilket tror du kommer hålla bäst. Så inte stackaren står med en näve av någon annas gamla hår i handen?
Jag skyller allt på Emma!

2007-10-20 16:26
Jag har ingen aning, det var precis det jag undrade. vilket kommer hålla bäst?

silicon träns, ja.

2007-10-20 18:43
Jag har en polare som hade en mycket traumatisk natt på tal om att rycka loss en näve löshår..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-21 12:46
jag kör på de gamla... jag syr in mitt hår...

2007-10-21 13:19
Var fan kommer löshår från människor ifrån egentligen? Asiatiska fängelser?
Toastare

2007-10-21 13:30
Scripta, nej man kan sälja sitt hår om man har fint och välskött. Men det mesta av allt löshår som finns kommer från asien.

2007-10-21 13:40
BountyBoo
Finns det nån slags rättvisemärkning på såna grejer, tycker det verkar otäckt.
Får man förresten bra betalt för hår?
Toastare

2007-10-21 13:47
Scripta, ingen aning faktiskt. Vad jag vet så är det måga som låter sina kvinnor och döttrar odla långt hår för att sen sälja. Men man sitter ju inte direkt i nån sweatshop och odlar hår, tar ju lite längre tid :) Så det är väl ett bra sätt för familjer att få lite exta pengar.

ingen aning vad man får betalt.. vet att det finns nån tjej här på whoa som sålde sitt hår. Men alltså, det måste vara sjukt bra kvalité på det. Kan tänka mig att man får 500-1000 kr eller nått sånt.

2007-10-21 14:20
Bounty
Haha, nej det är klart att det inte funkar med en hel hårodlarindustri.
Det får nog vara för mig också faktiskt om det inte är bättre betalt än så...

2007-10-21 15:09

Det jag har läst är att indiska kvinnor klipper sig efter giftermål eftersom det är en tradition.

Tack för svaren, jag ska nog köra på klämmor igen även fast sy fast låter jävligt bra men ibland blir jag sugen på mitt riktiga hår och då e de ju lite jobbigt:/

2007-10-21 15:16
I ngt land har jag för mig att man kunde få upp till 20 000 för ett fint, långt, välskött hår.. vet inte om det är sant, och kommer inte ihåg vilket land det var.
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning
Toastare

2007-10-21 16:32
scrfmf, det kan nog stämma och att de då säljer håret...

Lillfrida, låter otroligt mycket.. då borde det vara någonstans i väst.

2007-10-21 20:42
beautyonline har clip-on-set med remy hår. mkt fint å bra.
orka vänta på att få längre hår när det finns löshår. fejk är underbart.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Toastare

2007-10-21 21:51
hår har man väl hela tiden.. men tjockthår.. eller långt eller vad det nu ska vara.

jag skulle själv aldrig kunna ha det.. kan man inte sätta i det ordentligt ser det ut som man har vattenskalle. men är det snyggt gjort så är det ju knappt man ser skillnad.

2007-10-21 21:54
Jag hade träns med lim.. slet loss skiten efter en vecka. det sög tjockt mkt. verkligen. men snyggt som fan vare!
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning

2007-10-21 22:20
jag har trens med klämmor. varför köper du på happyhair? svindyrt ju! och urkass service.
Dessutom dåligt hår.
Det mesta hår är från Asien, dock är det stor skillnad på indiskt och kinesiskt. Indiskt är väldigt likt europeiskt.
Många frisörer säger att europeiskt är det bästa för att det är likt vårt men tyvärr är det inte lika slitstarkt och när det har gått igenom alla processer som ska gås igenom innan sälj så är det inget bra hår alls. alltså är det indiskt hår man ska köra på.

Kvinnor i Indien rakar ibland av sitt hår i olika tempel där de offrar sitt hår (som skönhet t.ex.) för att få någon frisk eller så.
De får alltså inte betalt, de rakar av det i templet och sen säljer templet det vidare. Kvinnorna får inte betalt, men templet får.

2007-10-21 22:29

Azziz

Jag ångrade mig och valde fannyhair ist.
Det verkar ganska seriöst av det jag har läst iaf, och billigt hår.
En träns (120 cm bred och 75 cm lång) för 1095. sen lägger man till clips, sytråd (som tål kemikalier/vatten) och en tunn synål plus frakt så blir det 1341 kr.
Låter det bra tror du?

Rekommenera gärna andra bra internetsidor:) sett att du ska vara ganska bra på sånt här med hår?

Kan tilllägga att jag har bestämt mig för att jag vill ha klämmor, eftersom jag vill kunna ta av och på håret.

2007-10-21 22:36
scrfmf: tycker fortf det är lite väl dyrt. Jag fixade mitt för 700 kr inkl klämmor, sytråd o nål. då var håret 2 m brett och 45-50 cm långt.
75 cm är dock ganska svårt att hitta så om du ska ha så långt är det nog det enda alternativet.
annars får du höra av dig ;)

2007-10-21 22:51

Nej jag är inte ute efter att ha överdrivet långt, ville helst bara vara på den säkra sidan och skaffa ett långt så jag kunde klippa lite som jag ville.
ojdå, 700? jag blev överlycklig när jag hittade den där trensen på fannyhair. haha

Håller på att kolla runt nu en massa på olika sidor som säljer hårförlägningar. men allting ligger runt 1-2 tusen.

Men visst stämmer det att det är dyrare i butik än på internet?

Toastare

2007-10-21 23:07
"fannyhair"...bara jag som reagerar på det jävligt snuskiga namnet.. fitthår?!

2007-10-22 13:28
scrfmf: nej det är oftast billigare i butik när det gäller sånt..