I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Varför är Coop sämre än Ica?

Övrigt - Blandat

2007-10-19 13:44

Varför är Coop sämre än Ica?

Mitt jobb ligger vid två stormarknader - Coop och Ica Kvantum - dit man kan gå och handla lunch och knalla in och köpa godis när blodsockret dippar. Nu har jag gjort mig omöjlig på Ica efter att ha dejtat en av kassörskorna, så jag kan inte gå in där mer. Jag är med andra ord hänvisad till Coop, och det har nu börjat gå mig på nerverna.

* Medelåldern på kunderna är typ 87,5 och tar alltid aslång tid på sig. De har alltid bara en kassa öppen, så det tar alltid tjugo minuter att handla även om man bara ska ha en läsk.

* Kvaliteten på kassapersonalen är generellt sett sämre. De är långsammare, trögare och verkar i vissa fall vara hämtade från Samhall.

* Utbudet av varor är sämre. Det finns helt inte lika mycket och inte lika bra grejer som på Ica.

* Atmosfären är tråkigare och inte lika hemtrevlig.

Är detta bara ett lokalt fenomen eller är det likadant i andra städer. Berätta om era egna erfarenheter. Jag orkar med det här särskilt länge till, utan funderar allvarligt på att ta tjuren vid hornen och börja handla på Ica igen...

Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul

2007-10-19 13:46
coop säljer ju odin
asiwouldsay
AHB AHB

2007-10-19 13:47
Det är samma sak i Timrå.. go ica!
Coop är ett riktigt trist och tärt ställe att handla på..
Undra hur det kan bli såna skillnader egentligen?
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning

2007-10-19 13:48
jorå, i min stad ska vi snart bränna ner coop.
alla vet ju att klottrare e knarkande monster som knivhugger pensionärer o rånar aschmed nere på hörnet..

2007-10-19 13:49
när jag bodde i vasastan i stockholm, hade jag två ica, ett coop och prisextra i närheten av mig.
det var allmänt känt att båda ica höll rekordlåg standard, och i jämförelse måste coop varit helt ok.
kolla t.ex. upp facebookgruppen "det bottenlösa hatet mot ICA sankt eriksplan" eller vad den nu heter exakt. men iaf en grupp för folks frustration över en livsmedelsbutik som får en att känna sig analvåldtagen efter att bara ha varit inne och köpt en läsk.
det andra ica kallas i folkmun typ sovjet-ica.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2007-10-19 13:51
...känna sig analvåldtagen efter att bara ha varit inne och köpt en läsk.

Det där lät ju riktigt otäckt...

2007-10-19 13:54
observera överdriften. några må känna så, själv känner jag mig t.ex. bara lite spyfärdig efter en visit på ica sankt eriksplan.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world
Toastare

2007-10-19 13:58
ååå  vad dåligt. man ska inte dejta folk som jobbar på ens livsviktiga ställen.

men konsum är ju koperativ, det är inte Ica. Han som har din coop suger helt enkelt..
Jag skyller allt på Emma!

2007-10-19 13:59
coop är ju jävla mycket dyrare än ica om inget annat. en avgörande faktor för mig.
Din hojtlåda är tom.

2007-10-19 14:00
Gillade mest själva liknelsen. Fan, känner man sig analvåldtagen efter att ha varit inne och handlat så är ju affären riktigt jävla sunkig... Efter att ha handlat på Coop i Växjö känner jag mig mest förbannad över att allt går så jävla långsamt och är så osmidigt. Man känner liksom för att slå någon. Hårt.

2007-10-19 14:04
Jag är jävligt missnöjd med både ica och coop. Willys och Vi känns jävligt mycket bättre.
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know

2007-10-19 14:07
ååå  vad dåligt. man ska inte dejta folk som jobbar på ens livsviktiga ställen.

Helt sant, men man tänker ju sällan efter i förväg...

2007-10-19 14:15
ICA har bättre reklamfilmer ;)

2007-10-19 14:16
Ica är sämre för dom hade inte den osten jag ville ha så jag fick gå till coop istället och där fanns den :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-19 14:18
ja bor granne me ica :)

coop suger fett mkt här så har dom ofta förgamla varor o sånt o så kostar allt mkt mer på den skit affären så ICA e de klart man går till :D
Sleep is the cousin of death

2007-10-19 14:19

Coop är ju kooperativt. Så man ska ju handla där, om man vill ta ställning. Inte på en högeraffär som ICA.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-19 14:23
Coop är dyrare och det tror jag är ett allmänt vedertaget faktum.
Sedan brukar det väl också vara äldre personal på gott och ont; de kanske är lite långsammare men trevligare än fjortisarna som är standard i de andra butikerna.
Jag brukar sällan gå till Coop just pga priset men jag har aldrig tänkt på att det är sämre utbud.
Och vad vill jag ha sagt med allt detta? Jag har inte den blekaste...

2007-10-19 14:30
"Coop är dyrare och det tror jag är ett allmänt vedertaget faktum"

news to me
AIK

2007-10-19 14:39
fråga: Är det inte så att ICAs priser, till skillnad från coops, diffar ganska rejält beroende på var någonstans du bor då ICA använder sig av franschise? (prisssättningen är friare och i princip upp till den enskilde affärsägaren medan man på coop har striktare prissättning)
AIK

2007-10-19 14:53
Coop är ju fan inte dyrare. I alla fall inte om man jämför mitt lokala Coop med mitt lokala ICA.

2007-10-19 15:01
ICA är fel. Våga säga nej.

2007-10-19 15:14
Så sant så sant.
Där jag bor har vi Coop och Ica där det är en väldigt stor skillnad mellan dom två affärskedjorna.

Precis som du säger så är det ett mycket bättre utbud på Ica Kvantum, finns i princip allt man behöver.

Så med andra ord - Ica mycket bättre än Coop.

Live Hard, Die Young

2007-10-19 15:46
Det är ju moraliskt förkastligt att handla på ICA. Att jag trots det handlar i affären beror på att det är än mer förkastligt att handla på willys.

Coop hade ju fler miljömärkta produkter när de fanns här. Nu har de iofs lagt ner och ica ska ta över lokalerna.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2007-10-19 15:48
hahaha, fan vad sött med folk som tror att om man handlar på coop så blir det fred i världen.
Din hojtlåda är tom.

2007-10-19 15:51
Jag hatar Coop, tycker de flesta Coop-butiker jag varit i har haft en touch av öststat. Jag handlar på ICA eller mitt lokala VI. Där har dom butterkaka för fem kr. Fast Vi känns också lite öst sådär.. dock är det billigt som fan.

2007-10-19 15:59
lidl is the shit
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2007-10-19 16:00
ICA är svindyrt. Jag handlar varken på Coop eller ICA! Prisxtra Norra Station is the shit! Så slipper man vara PK eller höger. :P

Vi är ju bara för att de inte säljer äckliga varor med butikens egna märke. Kul att köpa ICA pasta? Nej!
jagvillocksåhaenblog.com

2007-10-19 16:02
Coop är billigare om du handlar deras varor i jämförelse med icas egna varor, annars skilljer sig inte priserna särskilt mycket, skulle jag tro. Dessutom så vet alla att det bara är moderater som handlar på ICA. 
 DIF!

2007-10-19 16:04
Coop > Ica

Faktum är att jag hatar ica
Rock out with your cock out!

2007-10-19 16:45
Var det inne att köpa Blå-vitt varor på 80-talet eller var det bara för att jag är uppväxt i arbetarklassen? Alltid undrat, någon som har svar på min fråga?
jagvillocksåhaenblog.com

2007-10-19 16:54
Midas: fanns det ens andra brands på 80-talet?

2007-10-19 16:55
Samma här. Beror dels på att coops lokaler har ett bra många år på nacken medan ica maxi är nybyggt!
http://www.herrbitter.blogg.se/

2007-10-19 17:22
Midas P25

Klart, har du inte sett NileCity? ;)
 DIF!
Toastare

2007-10-19 17:26
Vi hade också blåvitt.. tandkräm, ketchup, kakao..

2007-10-19 17:34
enda anledningen till att jag oftare handlar på Ica är att det ligger närmare än Coop. Coop har större utbud (i den här stan i alla fall), dessutom ligger det nära Netto, så man kan in på Coop och köpa (dyrt) obskyrt gourmet-kaffe och sen kuta in på Netto och köpa cola, godis och sockervadd på burk för en tia.
Det blir något att berätta för barnbarnen i lumpen på puben!

2007-10-19 18:13
Johnny, lätt att det måste ha funnits!

bob jo, men jag minns inte. Kanske dags att se det igen!
jagvillocksåhaenblog.com

2007-10-19 19:14
det enda bottelösa hatet jag har haft riktar sig mot willys hemma odenplan. dom har stängt igen nu.

Får jag välja är det alltid ICA före coop. Där jag bor är ICA billigare och bättre. Dock ligger coop närmare. Närmast ligger dock 7/11 vilket inte är så positivt för min studentekonomi.

Försöker handla på Lidl ibland också, ligger en precis vid skolan. Men dom har så dåligt utbud..
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.

2007-10-19 19:15
Midas P25
haha just ja, blå vitt! det märket brukade morsan köpa hem på typ tandkräm m.m.
Gissar på att det var ganska billigt.
Live Hard, Die Young

2007-10-19 19:43
ghetto netto is the shit
men av ovanstående är koperativet givet!
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
Poet

2007-10-19 20:40

Alltså Coop har dåliga jävla erbjudanden, dyrt och inget tilltalanden.

Det som matkedjor tjänar främst på, är sina egna märken. Ica har sitt eget märke plus Euroshopper. Medans Coops egna märke ser ut som något Sovjet-tillverkat bullshit.

At the gates of Eternity...

2007-10-19 21:36

Handlar själv på ICA, tror inte jag varit inne i en Coopaffär på flera år. Coop är dyrare och ICA känns mer hemtrevligt osv osv...

REC #26<br>Team EA-Racing

2007-10-19 22:07
Jag jobbar på Coop. Bredvid en ICA Kvantum. Om det nu är så att Coop har sämre utbud, så är det för att det finns så mycket annat. Bygg, Media, mm.
The Dude minds!

2007-10-19 22:19
Vi har inte Coop här men ICA är lätt bättre än Netto och Lidl... och "Handlar'n"..
Would I shit you? You're my favourite turd.

2007-10-19 22:35
coop är en del i koperativet därav "coop" (gamla KF och i sin tur skattebetalarna -> folket), samma som gamla konsum.
Ica är privat ägt och där är det Ica handlarna som drar in kulorna.
Så vill man stödja koperativet (host, vänster inriktat) så är det coop som gäller, ica kan ni nog räkna ut vart det står (rent teoretiskt).
Jag personligen handlar på båda.
Vet inte hur pass mycket det är som jag säger längre dock, men förr var det så i alla fall.
Förr höll konsum alltid högre klass på varor personal också, nu är det luddigare och varierar från butik till butik.
Toastare

2007-10-19 22:42
min konsum, konsum gamlestaden, är grym.. de har tagit in massa utländsk mat och halalprdukter. Den är ändå jävligt fräsch.. bästa är Konsum Avenyn som är tokfräsch..

2007-10-19 23:04
Hur kan ni ens tänka tanken på att m-f euroshoper skulle vara exklusivare än coops egna varor.

Coops egna varor må inte vara någon lexus men euroshoper är fan en gammal cykel

2007-10-19 23:07
fatta vilken motion man får av att ta sin gamla cykel överallt istället för lexusen
http://www.kommandot.se/wp/

2007-10-19 23:08
LayDeeOmega F23;

Du vet att det är dom som handlar på ICA som ryker först när revolutionen kommer.
 DIF!
Toastare

2007-10-19 23:09
euroshopper är lowest of the low.. när jag köper det vet jag att ekonomin är long gone...

2007-10-19 23:11
Coop sisjön är så jävla bra... gött utbud och alltid lite kö när man är kärring och har såndär scanner.

Ica maxi i sisjön ser ut som en taskig lagerlokal och är konstigt strukturerad.

Ica i hängmattan majorna är svindyr och världens sämsta utbud
Toastare

2007-10-19 23:18
bäst är ändå ica focus vid liseberg!! så stooooor.. så man går vilse