I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Varför är Coop sämre än Ica?

Övrigt - Blandat

   

2007-10-19 13:44

Varför är Coop sämre än Ica?

Mitt jobb ligger vid två stormarknader - Coop och Ica Kvantum - dit man kan gå och handla lunch och knalla in och köpa godis när blodsockret dippar. Nu har jag gjort mig omöjlig på Ica efter att ha dejtat en av kassörskorna, så jag kan inte gå in där mer. Jag är med andra ord hänvisad till Coop, och det har nu börjat gå mig på nerverna.

* Medelåldern på kunderna är typ 87,5 och tar alltid aslång tid på sig. De har alltid bara en kassa öppen, så det tar alltid tjugo minuter att handla även om man bara ska ha en läsk.

* Kvaliteten på kassapersonalen är generellt sett sämre. De är långsammare, trögare och verkar i vissa fall vara hämtade från Samhall.

* Utbudet av varor är sämre. Det finns helt inte lika mycket och inte lika bra grejer som på Ica.

* Atmosfären är tråkigare och inte lika hemtrevlig.

Är detta bara ett lokalt fenomen eller är det likadant i andra städer. Berätta om era egna erfarenheter. Jag orkar med det här särskilt länge till, utan funderar allvarligt på att ta tjuren vid hornen och börja handla på Ica igen...

Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul