I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tillfälligheter som förändrat din vardag

Övrigt - Blandat

2007-10-10 17:23

Tillfälligheter som förändrat din vardag

Har du någonsin gjort något litet som förändrat ditt eller någon annas liv ?
T.ex att du kommit fram till ett övergångsställe, stannat, märkt att skosnörena var öppna så du böjde dig ner för att knuta dom och i samma sekund kör en bil förbi på övergångställe i sådan fart och vårdslöshet att om du inte stannat för att knytit skorna hade du blivit påkörd?

Kör en grej som jag gjort då.
Skulle upp och vara med några polare en kväll för ett tag sen, jag var jävligt seg så dom började undra om jag ens skulle komma.
Samtidigt var dom med en annan polare som skulle åka till en stad 8mil bort från där vi bor som dom skulle följa med om inte jag kom. Dom stog och tvekade och just under det avgörande ögonblicket så skickade jag ett sms där det stog att jag kommer nu.
Dom stannade och den andra personen sticker iväg och voltar med bilen bara några mil senare i en jävla fart, om man utgår från det föraren sa så hade ingen i baksätet överlevt alt. grova skador, för den var helt tillplattad och det var just där mina polare skulle sitta.

Nåja, har ni något liknande på hjärtat ni vill lätta på ?

Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2007-10-10 17:28
Haha när jag var 16.

Så tänkte jag ta moppen till skolan. Men så ångrade jag mig o gick mot bussen.. Men så ångrade jag mig igen och gick till moppen, tänkte starta den.. Men så tänkte jag, njaa jag tar bussen så SPRANG jag till bussen.. hehe.. Sen när jag kommer till skolan så hade dom snutkontroll där. Och tog in alla moppar som elever på skolan hade o testade dom! Jag hade ju trimmad då:-P

Så det var lite tur.. Hehe
be the change

2007-10-10 17:30
inte som förändrat min vardag, utan med fått mig att uppskatta den sortens cykling jag sysslar med, mer och mer. har varit ett par nära incidenter med bilar i höghastighet, visst har man stannat upp efteråt, men då borde tanken om att man skulle ha hjälmen, som ligger hemma, på sig men det har visat sig tvärtom.
Whoa.nu's enda B-kändis 2003.

2007-10-10 17:33
En regning höstdag för ungefär fyra år sen, satt jag hemma i kallingarna, käkade corn flakes och lyssnade på hiphop. Av någon anledning blev jag skitsugen på lite internet-lattjande och begav mig bort till datorn.

Med en enkel knapptryckning kickade jag igång det lilla livet och satte mig tålmodigt ner för att vänta på att alla processer skulle fippla igång. Efter fem minuters modem-brölande blandat med hårddisk-brummande var jag äntligen inne på den berömda internet-motorvägen och begav mig som vanligt iväg till Mokkamekka. Väl där inne var det någon som snackade skit om whoa och dess fattiga användare, och jag begav mig därför över till stället för att se vad all hubbubb handlade om.

Det lilla smarta movet, har påverkat mitt liv på så många sätt. Jag har blivit flint, gått upp 20 kilo och hatar just nu alla i min omgivning. Dygnsrytmen, koncentrationsförmågan och kreativiteten, är nere på noll och är dessutom arbets- och framtidslös. Tack för kaffet..
Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.

2007-10-10 17:33
var ju en brutal bilolycka med fem döda eller så påsken för 1,5 år sen. hade vi inte kört fel med bilen hade det mycket troligt vart vi som frontalkrockat med den där andra bilen. ibland kan en omväg rädda liv.
http://www.kommandot.se/wp/

2007-10-10 17:37
det var en incident nu i slutet av sommaren som har faktiskt förändrat mitt liv och ja, vardag. men har inte någon lust att ta upp det på internet.
Whoa.nu's enda B-kändis 2003.

2007-10-10 17:52
om inte om vore om skulle katten vara kung, som min farmor brukar säga.

eller så finns det ju nån filosof som menar att man inte har några fria val eller möjlighet att påverka sin framtid.. iom att du aldrig kan backa bandet och välja det andra valet så kan du aldrig veta iaf allt är förutbestämt.
vadå? jag dyster?
Toastare

2007-10-10 17:53
Min kompis cyklade i Lund och så ringde telefonen så hon var tvungen att stanna och svara. Tog väl nåra minuter. Cyklade sen vidare och kommer till tunneln under järnvägen mot Grand Hotel i Lund. Då ser hon att något trillar ner framför henne på cykelvägen och när hon når fram är det en stor fet råtta. Hade hon inte svarat i telefon (det var jag som ringde) så hade hon antagligen fått råttan i huvudet.
Jag skyller allt på Emma!

2007-10-10 17:54
En händelse som kunde påverkat mitt liv en massa är när Estonia sjönk.. Min farsa fyllde år samma dag och skulle på kryssning med sin polare, så han stod i terminalen och väntade och väntade, ingen hade mobil på den tiden heller så dom fick inte tag på varandra.. så tillslut stängde in-checkningen och hans kompis dök aldrig upp, så han åkte hem igen.. =D  

kunde ju gått väldigt illa..

2007-10-10 18:19
Min mamma skulle också med på estonia men min pappas hälsena gick av en vecka innan så dom stannade hemma, annars hade jag inte funnits:|

Men så blev det inte :D
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.

2007-10-10 20:04
mattheew : Nu inte 100% att dom skulle dött där :)
Har förövrigt åkt estonia. Var dock liten så minns det knappt.
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2007-10-10 20:07
jag tror fast på att ALLA dog:|

hehe. :)
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.