I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Får en lärare göra så?

Övrigt - Blandat

2007-10-08 18:32

Får en lärare göra så?

På en matlagningslektion, så snärte min kompis på en annan kompis till honom, på röven. Så kom hans matlagningslärare och sparkade honom i röven & slog till han i bakhuvudet, får han verkligen göra så? Hur fan kan man göra så att svinet inte får jobba kvar eller kan man få ut pengar på ngt sätt? Min polare har inte whoa & frågade mig efter svar..

Bring it!

be the change

2007-10-08 18:34
mja, tror han får göra så. man kanske ska sköta sig när man jobbar i kök. eller så har han bara sätt för mycket på "kocken" med kjell bergkvist :)
ser ut som du har fått moderators jobb i audio igen.
// Dansk_BB

2007-10-08 18:35

går nog inte att göra nåt åt de..

2007-10-08 18:37
Kan man inte få han avsatt eller liknande? För min kompis känner sig ganska kränkt, hela klassen stog ju breve liksom.. Han sa även att lärarn har typ sagt massa saker förr typ "e du dum ihuvvet " osv. Att han hade sagt till en annan elev "ska vi gå in o slåss i kylen, jag tvekar inte" Osv. Så ska det ju inte vara..
be the change

2007-10-08 18:38
Nej, han får inte göra det men det var bra gjort i detta fallet.

Vad roligt att folk ifrågasätter allt nuförtiden.
We remember Køge Bugt!

2007-10-08 18:38
Liksom, han sade att det var mobbning att snärta på honom. Dom 2 är ju fan bra kompisar? .. Fattar inte.. Jag har iallafall sagt till honom att gå till rektorn imorn..
be the change

2007-10-08 18:39
...eller kan man få ut pengar på ngt sätt?

Välkommen till sverige.
tycker ni att det är så illa så borde ni ju anmäla det och se vart det tar er.

2007-10-08 18:39
om de finns massa me vittnen så kanske
de går bra att säga till rektorn?

2007-10-08 18:40
Hela klassen stog runt bordet sa han..
be the change

2007-10-08 18:43
ni jobbar i ett kök, sköt er istället.

ska han gå till rektorn varje gång ni "busar" lite med varandra?
// Dansk_BB

2007-10-08 18:45

men kom igen, så farligt var det väl ändå inte?

nä, men jag vet inte. anmäl om ni tycker det är en stor grej och pallar gå vidare med det, då får ni ju se vad som händer! : )

Självklart är det lika lite okej för en lärare att sparka någon i röven som det är för dej att göra det.

Hur sparkade han? Var det en PANGBOM spark eller var det en liten knuff med tassen liksom?

Be även dina polare sluta fjanta omkring på lektionerna, så lär både han och hans lärare slippa såna här saker i framtiden! : )

If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2007-10-08 18:47
Jag utgår från att läraren delade ut en redig spark som medförde blodvite ur anus. Det följdes upp av en knuten näve i bakhuvudet som resulterade i krossat skallben samt utslagna tänder då huvudet kastades in i köksväggen av det kraftiga slaget.

Inte?

Gå och hämta nappen så blir allting bättre.
Ja, det är sant! Det är sant!

2007-10-08 18:48
Och dessutom, snärta folk i röven med handdukar. Sådana svin borde avstängas från all undervisning. Eller hur? Våld föder våld kära p14.

Snubben snärta en annan och kan inte ta en spark i röven och en klapp på bakskallen? Din kompis är en jävla tönt.
njut

kopiera P19

Så du kallar ett slag i bakhuvet för busa?

*..emelie..*

Men dom 2 är kompisar liksom! Dom skojjar ju med varandra! Då ska inte han komma döseriös o sparka i röven o så. Sparken i röven var sådär hård sa polarn, de kändes, men att det var slaget mot bakhuvvet som var hårt..

Jo självklart, men lärarn kan väll SÄGA ifrån? ..
be the change

2007-10-08 18:51
Han hade även sagt. "Gör du något igen så får du aldrig komma tillbaka"

Hade ni bara godtagit det, och fortsatt att gå på hans lektioner utan att bry er? .. Jag hade blivit skitlack asså..
be the change

2007-10-08 18:53
stoppa lite tabletter i hans kaffe

2007-10-08 18:54
JackVegas-
men kom igen nu! Spelar väl ingen roll om dom skojar med varandra, dom stör ju lika mycket på lektionen för det? eller?

Hur hårt? var det en slap eller värre? Jag tror inte det var så hårt som han säger, men jag var ju inte där så jag vet ju inte riktigt.

Jo, självklart kan han säga ifrån, men din polare betedde sig ju som en osnyten jävla 12 åring ändå...
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2007-10-08 18:55
*..emelie..*

Lektionen var nästan slut, alla stog samlade vid bordet och väntade på läraren.

Jag såg det ju iofs inte heller. Men andra i hans klass såg det också.
Ett slag liksom..

be the change

2007-10-08 18:56
Det är förmodligen ringa misshandel, om du/din kompis anmäler läraren dvs.
En lättare väg att gå är nog att få ett antal av de andra som närvarade att vittna inför rektorn om vad som hänt. Skolan har ju i princip nolltolerans mot fysiskt våld idag (vad gäller lärare alltså). Lärare som besvarar ett knytnävsslag från en elev med en örfil har blivit av med jobbet. Det här låter betydligt grövre.

Att han hade sagt till en annan elev "ska vi gå in o slåss i kylen, jag tvekar inte" Osv

- Olaga hot.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-08 18:57
Läraren får givetvis inte göra så. Att han dessutom hotar med slagsmål & dyl är garanterat inte ok. Gå och prata med rektorn om det.
It's only gay if balls are touching

2007-10-08 18:58
mästerkatten

Tack. En vettig person.

Kupo P27

Jo menar det.. Min kompis känner liksom, vad ska man säga.. Att han inte vill gå på lektioner med den lärarn mer..

Men tack ni 2. Ska snacka med honom nu!

be the change

2007-10-08 18:59
Att fråga om någon vill slåss kan svårligen böjas till att bli ett hot.
Hade det varit fråga om "Jag ska spöa dig i kylen, jag tvekar inte" så hade det sett annorlunda ut.

Jag tycker JackVegas' kompis ska släppa snuttefilten och inse att skoj och bus lämpligast tas på raster och inte i lektionssalen.

2007-10-08 19:02

Förhoppningsvis skojar ju hans lärare till det lite och försöker vara rolig, men misslyckas så sjuukt hårt!

Har han sagt sakerna med en hotfull röst?

aja. lycka till.

2007-10-08 19:02
permobil-player P25

Så läraren ska få jobba kvar även om han slagit en elev? Låter skumt tycker jag.. Men visst, att dom skojjade lite när lektionen nästan var över o dom väntade på lärarn, det är lite fel, men det han gjorde e ju mkt fel. ?
be the change

2007-10-08 19:06
JackVegas; på det sättet du beskriver det, ja, det tycker jag.

Hälsa din frände att världen fungerar så - förhoppningsvis lär han sig något och slipper gråta i Aftonblaskan om 10 år, när han fått skrubbsår på knäna efter att ha blivit nedtagen av en ordningsvakt. "Övervåld, jag gjorde inget fel alls, buhää. Det var bara på skoj."

2007-10-08 19:06
JackVegas; på det sättet du beskriver det, ja, det tycker jag.

Hälsa din frände att världen fungerar så - förhoppningsvis lär han sig något och slipper gråta i Aftonblaskan om 10 år, när han fått skrubbsår på knäna efter att ha blivit nedtagen av en ordningsvakt. "Övervåld, jag gjorde inget fel alls, buhää. Det var bara på skoj."

2007-10-08 19:10
vafan? e du 21?
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!

2007-10-08 19:10
todilo P1

Jag ja?..
be the change

2007-10-08 19:13
permobil-player P25

Det kan definitivt vara fråga om hot. Vi kan anta att läraren inte spontant frågar om någon elev har lust att slåss. Snarare är det nog så att en elev uppfört sig på ett sätt läraren inte gillar, varpå läraren låter förstå att om eleven inte lägger av kommer han att få en omgång i kylen.

Jämför situationen med att du hamnar i gräl på krogen, och någon frågar dig: "vill du ha en kniv i dej eller?!"

Även om det är formulerat som en fråga kan det fortfarande vara ett hot.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-08 19:13
dina kompisar oxå?

2007-10-08 19:15
todilo P1

Nepps, dom är 2-3 år yngre :)  Just dom iallafall.
be the change

2007-10-08 19:15
shit...det här va fan sjukt asså

2007-10-08 19:21
Jag hoppas att han blir avsatt. Sånt där kan ju inte tolereras, verkligen inte när det är det viktigaste ämnet för dem också, matlagning liksom. Usch..
be the change

2007-10-08 19:34
permobil-player P25 - om du hade varit rektor, skulle du acceptera våld & hot om våld från lärares sida? För min del är svaret utan tvekan nej.
It's only gay if balls are touching

2007-10-08 19:36
JackVegas- P21
det är lika mycket fel av dina kompisar anser jag.
och ja, så länge inte din kompis fick en bula eller började blöda från huvudet, så är det inget att bry sig om.

lärare får ingen respekt alls, och det märker man ju från detta, att ni håller på så här på lektionstid.
// Dansk_BB

2007-10-08 19:37
Kupo P27
skulle du som lärare acceptera att en elev, slog en annan elev?

och våld o hot... är nog att ta i lite.
// Dansk_BB

Be honom tänka efter innan han "snärtar" nästa gång..

smisk, fnask och ganja!

kopiera P19

Dom hade gjort färdigt allt arbete och hade väntat på läraren, då börjar dom skojja lite. Då kommer läraren precis.Så det handlar inte om respekt för 5 öre där inte..

be the change

2007-10-08 19:41
Alla för helt klart tycka vad dom vill, men om man ska vara matlagningslärare ska man fan kunna tåla att folk inte klarar av allt & frågar saker. För han brukar skälla på dom så fort dom frågar något. (klart dom är osäkra liksom)

Och sen att han gör så, nja enligt mig är det fel. Riktigt fel..
be the change

2007-10-08 19:47
JackVegas- P21
tycker ni ska gå till rektorn istället. så får han göra något åt saken. enligt mig är det iaf respektlöst. för här på whoa hjälps det ju inte åt saken.
// Dansk_BB

2007-10-08 20:00
Orka gnälla?

Vi blev slagna med alupinnar och fick pärmar kastade på oss.

Det blev inget STÖRRE fel på oss.

(Vi / oss = klassen..)

2007-10-08 20:13
asso alla säger att de inte e så farligt ba för dom inte vart me om de själva tror ja :P

många vardagliga nissar tkr de e skit jobbigt om dom får skäll framför klassen ju?

tänk då o få en spark o ett slag i bakhuvudet? sånna alldagliga personer tkr sånt e jobbigt förstår folk inte de -.-

ja tkr dom borde gå te rektorn för de ska ju inte tollereras e man lärare får man fan acceptera att eleverna stökar lite -.-

ja sköter mej knappt aldrig o yes då e ja väl omogen o allt men ja har aldrig blivit slagen för de  om en lärare slått mej hade ja ju aldrig gått tebax te den lektionen och om ja gått tebax hade ja aldrig snackat me idioten igen :P

ja ni förstår poängen GÅ till rektorn lr ngt säger ja :D

men e de den vanliga ramsan så säger väl dom andra lärarna och rektorn "ne de låter inte som han de tror ja inte på"
för så säger ju alltid idioterna ;D

peace!
Sleep is the cousin of death

2007-10-08 20:20
hela grejen att läraren ens rör vid honom på ett sådant sätt är heeeelt fel. För att vara i Sverige. Han får inte enligt lag göra så. Lärare får endast handla i försvar för sig själv eller för offret som själv inte kan försvara sig, men att slå tillbaka är sista utvägen, att hålla en agerande borta från offer kommer i första hand i en sådan situation. anmäl o hämta ut skadestånd
Så länge min chef låtsas att jag har mycket i lön så kommer jag låtsas att jag har mycket arbete...

2007-10-08 20:42
jo men ärligt talat att e d så jävla allvarligt att man ska få honom att få sparken? Löjligt som fan

2007-10-08 20:43
Tycker inte jag ..
be the change

2007-10-08 20:46
jag tycker inte det är löjligt...en lärare är en förebild som är anställd av staten. staten har satt lagar i detta landet. om staten inte själva följer lagarna varför skulle invånarna göra det.

anmäl
Så länge min chef låtsas att jag har mycket i lön så kommer jag låtsas att jag har mycket arbete...

2007-10-08 20:48
Att få honom sparkad är nog jävligt svårt, men det är klart att din polare ska prata med rektorn! Det ligger ju i hans intresse att få veta hur hans anstälda beter sig. 
Inte undra på att ungar slåss om det är accepterat att vuxna slåss...

2007-10-08 20:54
Prata med rektorn iaf, vafan, lärare ska inte slå sina elever, det är ju helt sjukt.
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."

2007-10-08 21:00
bara för att man är lärare får man inte ta lagen i egna händer. spelar ingen roll om ungen stod o skrek obscena grejjer i hans ansikte i en timme, han får aldrig slå första slaget. punkt slut.

2007-10-08 21:14
Seriöst Fly Fly vilken idiot du är.

Lärare är ett släkte som folk helt saknar respekt för. Tänk om situationen var som så att den där killen som snärtade den andra killen egentligen var en mobbare? Han har gått runt och mobbat folk bara för att ingen lärare vågar göra något för annars får de Fly Fly efter sig. Skolan behöver mer discplin.