I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Stulen telefon!

Övrigt - Blandat

2007-09-30 21:38

Stulen telefon!

Min telefon vart stulen i fredags. Och jag har fortfarande inga spår efter den. Kan jag knata ner till telia och be dem kika vart den befinner sig? Har fått tips om det men det låter.. som skit snack.

HJÄLP VAD SKA JAG GÖRA?!

kärlek

- Man behöver inte vara fräsch om man har gräs!
Toastare

2007-09-30 21:40
skitsnack

spärra den både ditt kort och själva telefonen.. inte för att det händer så mycket.

sen plockar du ut en ny på din hemförsäkring som säkert har 1000kr i självrisk.
Jag skyller allt på Emma!

2007-09-30 21:40
Har du IMEI-numret? I så fall kan du ju spärra telefonen. Har du det inte kanske de som sålde telefonen kan hjälpa dig.

En stulen mobil är för mig någonting man försöker spärra så snart som möjligt, sedan anmäler man den stulen till polisen och sedan till försäkringsbolaget.

Annars kan du ju alltid ringa den, ibland har ju folk kvar sim-kortet som satt i...
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz
"Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum."
-QanA

2007-09-30 22:22
Hehe, du råkade inte ligga däckad på gågatan? ;)

2007-09-30 22:55
3 av mina mobiler har blivit snodda, har inte sett ett öre från hemförsäkringen.. men du kanske har annan försäkring så, hey!
norman bates behemot
bubba fett alfred bello
arthur's detour azazello

2007-09-30 23:00
spex  : Oaktsamhet i kombination med alkohol kanske?
-QanA

2007-09-30 23:05
Jaha, där ser man...
-QanA

2007-09-30 23:09
så ovärt att försäkra en lur

2007-09-30 23:09
jumpcut: rolig söndagskväll? två gånger ficktjuvar, senaste lämna ja den i min lastbil i lumpen utan att låsa dörrarna, så den kan ja ta på mig iaf. men dem 2 första gångerna e ja lite förvånad över att ja inte fått nå pengar för faktiskt!
norman bates behemot
bubba fett alfred bello
arthur's detour azazello

2007-09-30 23:34
Jag och en kompis stal en telefon i typ sjuan i omklädningsrummet på skolan..
Min kompis var så dum så han använde kortet på telefonen å ringde hem. Då kunde dom ju kolla upp det.. så du borde kolla upp det.. Min kompis kan ju inte direkt vara ensam om att vara så dum :)
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning
Toastare

2007-09-30 23:37
ett enkelt svar när man ringer sitt försäkringsbolag:

"Hur blev du av med telefonen?"
"jag tappade den"

inget om alkohol, utekvällar, ställt väskan någon annanstans bla bla.. man måste ju tänka lite.

dessutom, man försäkrar inte telefonen den ingår i lösöreförsäkringen som täcks av hemförsäkringen. Och eftersom man är en drulle som tappar den går det hela under drulleförsäkringen.

mitt försäkringsbolag har aldrig blinkat när det gäller att betala ut pengar för tappade saker.

2007-09-30 23:44
na då ere väl bara ja som e en sopa då
norman bates behemot
bubba fett alfred bello
arthur's detour azazello

2007-09-30 23:46
spex  : Att en ficktjuv tagit den kan med största sannolikhet inte bevisas, vilket innebär att det lika gärna kan varit oaktsamhet och vips så fick du inga pengar.

BountyBoo har koll på detta, jag tycker det luktar försäkringsbedrägeri där ;) Men att tappa saker när man tar upp dem ur fickan vid en kajkant, bro eller liknande är ju inte helt ovanligt för poliserna att höra ;)
-QanA

2007-09-30 23:47
Förresten har jag förstått att många försäkringar inte täcker personrån, men det har jag inte kollat upp ordentligt så det skulle ju lika gärna vara skitsnack iofs...
-QanA
Toastare

2007-10-01 00:21
jumpcut, nej det hadlar om att modifiera sanningen ;)

2007-10-01 00:34
äh, köp en ny och ta förluster, om du inte har nån 5000 sek ärlig lur

2007-10-01 09:18
Jag fick mina försäkringspengar 2 år efter ungefär..Så hopp lär det finnas spex
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-01 14:36
På min telefon finns det en funktion som går att göra så att den spåras, det är att man lägger in nåt nummer så varje gång den personen som har stulit den använder den så skickas all info till det numret man har lagt in.
http://blogg.streetsofgothenburg.se/

2007-10-01 20:59
Skillz: ... jo fakitskt.
- Man behöver inte vara fräsch om man har gräs!

2007-10-01 21:02
skumma_anton: Haha, seriöst? För några polare till mig stog och snackade med någon snubbe som däckat där som hade blivit av med mobilen. Vet dock inget om själva mobilen tyvärr.

2007-10-01 21:29
anmäl till ditt försäkringsbolag och polisen, du får sen hem en rekvisition inom två veckor, som hänvisar dig till en affär som ditt försäkringsbolag har avtal med, och där hämtar du ut en ny likadan, eller likvärdig telefon, plus betalar självrisken på försäkringen.

easy breazy

Rappare

2007-10-01 21:52
sno en ny
JONIS REST IN POWER
Toastare

2007-10-01 22:01
Mitt försäkringsbolag är så grymt att jag får ett lösenord till en sida där man kan köpa allt från elektronik, till resor till golfklubbor. Sen löser jag in mina pengar där om jag vill på en ny vara.. plus att jag kan handla kraftigt rabatterade saker i typ en månads tid. Eller plockar jag ut kontanter där.

2007-10-01 22:07
Vilket sammanträffande :D Jag såg en sönderslagen mobil härom dagen!
Mikael Söderlund was here!