I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vart tar alla hemlösa vägen när kylan knackar på dörren?

Övrigt - Blandat

   

2007-09-28 16:44

Vart tar alla hemlösa vägen när kylan knackar på dörren?

Var något sen till plugget imorse, och yrvaken som jag var så jag glömde jag, i all hast, höstjackan hemma. Så fort jag kom utanför porten så bemöttes jag utav en vindpust som isade igenom mej, gåshuden kom på två röda och genast började jag skaka tänder.

"Tur för mej ändå", tänkte jag, som har 10min till plugget, så jag stod ut, sen satt jag där på lektion, uppvärmd, i samma veva som löven dansade lindy-hop med vinden.

Men, på hemvägen, där blåsten lugnat ned sej, så kom jag att tänka på en sak - alla hemlösa. Jag började genast bli sentimental i mitt tänkande, varpå jag såg en skruttig och gubbe liggandes på en bänk längs parkvägen jag gick. Han var iklädd slitna/trasiga och omtachande kläder, skägget täckte ner till nyckelbenen och det skitiga håret täckte både ansikte och nacke.

Jag fick fan ångest. Kände mej självcentrerad på något vis...

  • Vart tar alla hemlösa vägen när hösten och kylan knackar på dörren?
  • Hur många av alla hemlösa fryser ihjäl varje år?
  • Hur många hemlösa finns det i Sverige/våra storstäder?
  • Vad gör politikerna åt det här?
  • Vad kan man själv göra? Dvs om man kan bidra ekonomiskt till någon... vad det nu heter, så dom hemlösa kan få en chans att "börja om", eller nått.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.