I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ethiopian Airlines

Övrigt - Blandat

2007-09-24 15:17

Ethiopian Airlines

jag har lagt samma fråga i resmåltråden men på grund utav att jag har kort om tid jag åker nästa vecka och mina misstankar mot att inte så många kollar den tråden så lägger jag upp en egen tråd till denna fråga.

-

Ethiopian Airlines

någon som har någon aning om ifall Ethiopian Airlines
är pålitliga alltså typ om man kan åka med dem att planen inte är fallfärdiga att dem inte har krashat ofta och liknande, tänkte åka med dem,
men är det någon annan här som åkt med dem och kan berätta lite så vore det jätte bra!

/C

2007-09-24 15:17
borde nämnas att frågan då nämns under min fästmös alias "cissor"

2007-09-24 15:24
Om de är det största etiopiska bolaget brukar min sambos pappa åka med dem, utan klagomål.

2007-09-24 15:27
jag lånar tråden så man slipper skapa en ny.
Hur ligger det till med Viking airlines?
Vet någon om de är safe att flyga med?
Jag är sjukt flygrädd men de är de enda flygbolaget som har direktflyg till Beirut.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-24 15:38

Turkish airlines någon?

Ethiopian är säkra har ja hört, de nojjiga med dom beror ¨på var man mellanlandar..

Maybe sometimes, we feel afraid, but it's alright <br> The more you stay the same, the more they seem to change. <br> Don't you think it's strange?

2007-09-24 15:43
Turkish Airlines är inte så säkra läste jag häromdagen
http://www.herrbitter.blogg.se/
Poet

2007-09-24 17:29
Ethiopian Airlines

Har haft två stora incidenter, varav den senaste ägde rum 1996.

Viking Airlines

Har haft en känd incident, där en lastbil på Arlanda åkte in i flygplansvingen och fuckade up den.

Turkish Airlines

Har även de haft tre stora incidenter.
At the gates of Eternity...

2007-09-24 17:33
Nojjigt.. isshh ska flyga tvärs över hela afrika med planet osså.. istanbul - johannesburg.. en nyinsatt rutt.. ay ay ay
Maybe sometimes, we feel afraid, but it's alright <br> The more you stay the same, the more they seem to change. <br> Don't you think it's strange?

2007-09-24 18:59
La_Latina  Rätt skojjigt att du är rädd att åka flygplan när du ska ner till ett land som är typ i krig och massa oroligheter.
Jag har ingen personlighet

2007-09-24 19:12
Gaby
Turkish airlines någon?
Jag har åkt med turkish airlines och de kändes på många sätt lika säkra som Brittish airways, men de har ju piloter som tar till flaskan, men syftade då på planen jag åkta var i toppskick iaf.

BC99
Jo, vet att de råkade ut för en olycka som ej var deras fel.
Har läst om detta.
Men menade mer, i vilket skick deras plan är i. Och om piloterna verkade duktiga.

Math
Jag har flygit 22 gånger i mit liv och varenda gång är det en skräckupplevelse, handlar om att ej ha kontroll. (är kontrollfreak) har jobbat i Turkiet och var bomber där hela tiden och varit i Beirut var samma sak där. Man kan ej skydda sig från sådana saker men jag kan strunta i att åka flygplan, kan ju faktiskt cykla, åka båt och gå.
(men tar extremt mycket längre tid)
Men kanske låter roligt i dina öron, men vad gör folk ej för kärlek? Yes, man flyger!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-24 19:16
Gaby

märkte att mitt inlägg blev lite konstigt där. Brittish airways piloter tog ju till flaskan (skandalen 2002(?)
Men Turkish airlines var faktiskt bra, jag skulle inte tro att det skall vara några problem.

Men ett hett tips är ju att checka vilken modell ditt plan kommer vara och sedan påpeka att du är flygrädd och be om en plats nära vingarna, så har du fullkontroll (jag försöker sitta så långt bak som möjligt, jämt)

2007-09-24 20:34
åkte med ethiopian airlines hit till kenya för en månad sen, dom är najs. jävligt trångt men åkte inte första klass direkt

2007-09-24 20:48

Vilken jävla tråd, ni kan inte mycket om flyg.
och vem fan är du?
Poet

2007-09-24 23:03
La Latina: Det har faktiskt bekräftats att dessa lågpris bolag och andra okända bolag faktiskt har bra säkerhet gällandes besiktning och godkännande av deras plan och utrustning. De måste nämligen gå igenom en internationell testning gällandes duglighet. So don't worry :)

2007-09-25 02:37
BC99

Jag skall försöka att ej oroa mig :)
Men har man åkt med AlItalia så blir man mer nervös nästa gång man flyger, för deras säkerhet var lika med noll, skabbigare plan får man leta efter. Och low price kan vara lika med low security i många fall.

2007-09-25 03:31
men är ni bäng eller.. jag är ochså galet flygrädd men mitt sunda förnuft säger mig att det finns regler gällandes alla flyg som måste följas för att dom ska få flyga. tex en besiktning som är exakt lika nogran som hos vilket flygbolag som hällst.

2007-09-25 10:09
Ethiopian Airlines är nice.
Bra mat för att vara flygplan och supertrevlig personal.
Jag mellanlandade i Rom vilket kändes ganska ironiskt men annars kändes flyget helt ok.

Det var för övrigt Hans Majestät som grundade EA.
This game has no end.
Poet

2007-09-25 11:51

La Latina: Alitalia är ju inget lowbudget bolag haha, det är ju Italiens största flygbolag haha. Men italienarna är lite skumma, så jag förstår din rädsla :P

2007-09-25 14:03
Rastasite
Ethiopian har okej plan, sur personal dock.. Googla, latjävel.

Math
Vilket krig är Sydafrika med i?!
<br>

2007-09-25 14:11
BC99

Alitalia är ju inget lowbudget bolag haha, det är ju Italiens största flygbolag haha. Men italienarna är lite skumma, så jag förstår din rädsla :P

Nej, det är dock sant. men de riskerar att gå i konkurs och flygbolag som drar in på allt, (macka som flygplanslunch, nice :P ?)kanske även drar in på säkerheten. När jag åkte med dem var det fel på landningsstället, det fälldes ej ut dirket, det höll på och gnissla och trixa med det där i 10 min. (kändes sjukt safe) sedan var planen i väldigt dåligt skick överlag.

2007-09-25 14:12
Rookie_

Math syftade på Libanon.

2007-09-25 14:15
Ah, fel brud. My bad.
<br>

2007-09-25 16:45

La_Latina

Är du utbildad flygtekniker? hur kan du se om planet är i väldigt dåligt skick?

och vem fan är du?
Poet

2007-09-25 18:09
La Latina: Att de drar ner på den personliga servicen har fortfarande inget med att göra att säkerheten ändå måste vara på topp.

2007-09-25 18:43
"Rastasite
Ethiopian har okej plan, sur personal dock.. Googla, latjävel."

jag litar hellre på andra personers omdömen som faktiskt har åkt med dem.

2007-09-25 19:37
flyg bara. har aldrig haft några problem med ea.

2007-09-26 01:58
BC99
Nej, men i AlItalias fall var det så.

Remy
Planet var skabbigt och det var även fel på landninsstället. Tycker det räcker som bevis att planet kanske ej var direkt flygdugligt.

2007-09-26 07:47
http://www.airlinequality.com/ där kan man kika om man är intresserad av att veta hur bra betyg olika flygbolag&flygplatser osv har.
Haven't found a way to say Fuck You politely!