I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Få det att dofta lite fräshare hemma :S

Övrigt - Blandat

2007-09-19 17:43

Få det att dofta lite fräshare hemma :S

Har flyttat in i en ny lägenhet och i denna lägenhet har det bott nån gammal kärring som suttit och rökt konstant känns det som. Jag skurat golvet minst 200 gånger, försökt skura väggarna så gott det går xD, torkat hela badrummet med rengöringsmedel... men det luktar fortfarande unken rök när ja kommer hem från jobbet =/

Har ni några heta tips hur man får ut denna skabbiga röklukt? Anticimex behandlar väl bara skadedjurssanering vilket detta iofs är :p fast skadedjuret är utflyttat redan och har bara lämnat efter sig en odour :/

2007-09-19 17:43
blommor
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-19 17:52
Vad för blommor? tänkte faktiskt handla lite blommor nån dag fram över, dock inte i syfte att bli av med lukten... ge mig blomtips då suntzu-gaming.com

2007-09-19 17:55
Finns en uppsjö av åtgärder:

* Köp några axe-burkar och go ape shit.
* Sätt ut en hink med ättika mitt i rummet.
* Rökelse är fina fisken.
* Wunderbauma hela skiten.
* Vädra loss.
Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.

2007-09-19 17:55
ööpna fönster hela dagarna, luktgrejer och en jävla massa städning lär ju få bort det efter ett tag.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.
Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!

2007-09-19 17:56
Vädra varje dag, sedan kan du köpa doftljus..
We remember Køge Bugt!

2007-09-19 17:56
mm har öppet 24/7 och städar nästan varje dag också,

Phlegm... jag vettefan vad som är värst... billig perfym lukt eller rök... är nog hugget som stucket... ska dock testa rökelser också, fast då tror väl folk istället som kommer på besök att man e pundare

2007-09-19 17:57
finns sådanna påsar som luktar gott. köp 4-5st sånna och ha 1 i varje rum. finns i många olika dofter. luktar konstant i säkert 2månader :)
www.myspace.com/danielbylund

2007-09-19 17:58
På the One (nu förutsätter jag att du bor i Stockholm) har de doftljus med vaniljdoft som är helt sjukt effektivt. Tänd ljuset, låt det brinna nån timme, vädra ut så är det borta sen. Funkar varje gång jag haft fest :)

Annars vet jag att det finns luftrenare (typ Glade) som går att spreja på tyg och så vidare, kommer dock inte ihåg vad de heter... En vän i England använde sånt för att få bort hunddoft från sin soffa, funkade skitbra.
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz
"Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum."
-QanA

2007-09-19 17:59
Ättika var helt klart det bästa tipset. Det suger ut lukter, ett hederligt gammalt husmorstips som fungerar.
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath
A waste of breath the years behind
In balance with this life, this death

2007-09-19 18:04
Måla om! Eller köp såna Dr. Westerlund blommor (tror de heter så). Dom stinker citron!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-19 18:06
ja, måla om är det enda som funkar
http://www.kommandot.se/wp/

2007-09-19 18:14
* Sätt ut en hink med ättika mitt i rummet.
work some magic

2007-09-19 18:39
renovera om allt, fönstren brukar bli bruna av rökare, prova med aceton där!
shimmy shimmy yo

2007-09-19 18:41
Kasta ut kaffebönor över hela golvet, som de har när man luktar på parfymer i butiken, ska neutralisera har jag hört!;)

2007-09-19 18:44
kör golven med riktig såpa istället för medel.

Oveck lukt-ätare kan funka... eller nån slags jonisering(?)

2007-09-19 18:46
som många sagt: kör på ättika. gjorde det för ett tag sen själv när jag bytte lägenhet. funkade utmärkt.
you know i spell girl with a B

2007-09-19 18:50
i vissa fall så är väl måla om det bästa.
 DIF!

2007-09-19 19:22
fan vilka dåliga knep, en inrökt lägenhet är en inrökt lägenhet, tapetsera / måla om eller lev med att det luktar rök! Kan ha satt sig i golvet med men då är det mindre skoj :(

2007-09-19 19:30
måla om hela lägenheten fan.. ända som gör att du får en helt ny start.. skura allt som inte går att måla :d

2007-09-19 19:35
http://www.dimthelights.se

in och beställ provpack med rökelser (7 olika dofter GRATIS), kan rekomendera Patchouli och Sandalwood men det finns många riktigt fina, varför inte vanliga Nag Champa den e fin den med.
bästa sättet att bli av med rökdoft är mer rök, så elda på förfan!
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2007-09-19 22:10
Tack för alla tips! Är i full gång att inskaffa mig alla medel, måste få bort denna jävla röklukt >.<

2007-09-19 22:27
Glade! Så kan du även köra själv :D Så blir städningen roligare (a)

Annars rökelser eller vattenpipa, brukar lena ut doften :)
be the change

2007-09-19 22:54
Sluta äta böner!OMG!
Varning! (the post you just read might not be serious at all. The creator take no responsibility for what so ever. (if you ban me i will sue you))

2007-09-19 22:59
tvätta fönstrena me om du inte gjort de ! :D
Sleep is the cousin of death

2007-09-20 00:15

Häll Ättika i en hink eller nått ,sen stoppar du ner en svamp eller nått i hinken. Ättikan tar bort den äckliga lukten och ersätts naturligtvis med lukten av ättika men du får vädra huset sen.
Och svampen sätter fart på Ättika proceduren
och vem fan är du?

2007-09-20 00:45
Sprid din säd på väggarna

2007-09-20 00:54
Sanera skiten hos proffs

2007-09-20 02:46
Om du ska köra rökelser har jag tips på en doft som får det att dofta riktigt gott i lägenheten.
Black Coconut heter den och finns att köpa på www.dimthelights.se
Eller den gamla hederliga Nag Champa!
One chapter a day

2007-09-20 08:41
Prova vädra hela lägenheten ett par timmar ., sedan kan du vell sätta upp en voundaerbaum de funkar för mig när jag rökt på rummet

2007-09-20 08:46

2007-09-20 08:57
rökelser och doftljus? vad fan är det för tips?
det gömmer bara din skabbiga stank en timme eller tre. sen är du tillbaka på ruta ett igen. kontakta en målaraffär och förklara hur det är. sen får du måla om varenda vägg i lägenheten, först med något antiluktmedel som första lager, sen färg över det.
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!

2007-09-20 09:06
Det kan ju vara så att lukten har satt sig i väggar och tak och då sitter den där, har du tapeter kan du alltid riva ner dem och slipa väggarna ordentligt och sen tapetsera om
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone

2007-09-20 10:29
vädra non stop i en vecka. skura väggarna ordentligt två gånger och skura golven noga så funkar det nog. gjorde det för mig efter jag rökt inomhus ett år eller så. fixa såna där doftkuddar av gele eller vad det nu är. finns på ica. luktar sommar i lyan nu
Be the change you want to see in the world.